Permalänk

Fattar inte folk som är otrogna? liksom vill de ha två delar av kakan eller är de bara att de raggar under tiden den är ihop med någon annan?

otroligt surt för er som blivit singlar nu vid jul men förhoppningsvis i framtiden så kommer ni själva se att det var bra att det kanske inte blev er två.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Vad anser ni som att "ta första steget" ?

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Skrivet av acke5:

ta henna på brösten

Nja skulle snarare säga att det inte finns ett svar för det men vad man har för relation till motsatta parten underlättar oftast.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarKzY:

Hon svarade: Tvekar på om jag hinner, kanske. När passar det dig isånafall?

Här vill ju hon att du ska initiativet. Alltså ge ett stabilt förslag på när och var, ta kommandot. Vill hon inte då, så är hon kanske inte intresserad :/

Bättre och prova än att säga att det är upp till henne, då är det lättare för henne att skippa.. Även om hon kanske hade haft det roligare med dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

Jag är krossad. Jag är inget. Fick för tre timmar sedan reda på att min flickvän sen fyra år tillbaka har varit otrogen mot mig med en sex år äldre kollega. Hur gör jag? Var tar jag vägen? Hon var allt....... Hur lever jag?

Vi båda var 19 år.

det första jag skulle göra är att stänga av all som helst mänsklig kontakt med den människan och sen bearbeta det hela genom att antingen låta hatet växa eller gräva ner på till bottenså att säga) och sen gå raskt uppåt igen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tycker du kan försöka luska ut lite mer, mycket möjligt att hon inte mådde så bra just då. T.ex röda veckan eller nåt annat som hänt.

Permalänk
Medlem

Mitt bästa tips till alla som blivit dumpade och inte vet vad de ska ta sig till är att köp ett träningskort och dra ner och få ut ilskan på gymmet.
Jag hade en riktigt tung period för några år sen då jag blev dumpad när jag trodde vi hade nåt speciellt. Gymmet räddade mig och min skolgång då det verkligen kan skingra tankarna och ge utlopp för det mesta.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Tycker du kan försöka luska ut lite mer

Oj, hur menar du då? Förstod inte riktigt

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av acke5:

Tips som brukar funka. Ge henne en diskret kyss i mungipan. Skulle hon vilja ha en riktig kyss, kommer hon vrida sig mot dig, och det blir en kyss. Annars kan du bara skylla på att "den skulle vara på kinden". Hoppas dock du kan läsa av tjejer såpass bra att du kan märka fall hon vill eller inte.

Permalänk
Medlem

Tyckte först denna tråd var lite meningslös, men då jag ser att ni ger seriösa svar, och ingen gör narr av en, så tänker jag också ställa en:
Jag har insett att jag är kär i mitt ex. Jag vet att jag skulle kunna få tillbaka henne om hon var singel, men det är där problemet är. Hon har pojkvän, är "förlovad" (vi är båda 16, och jag tar det inte jätteseriöst), men påstår att hon älskar sin nuvarande. Är det omoraliskt av mig att försöka vinna tillbaka henne, och om det inte är det... Är det någon som har något tips på HUR?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av acke5:

Att ligga med henne. Brukar göra ett bra första intryck.

Skämt åsido, beror på hur du menar. Första steget hurdå? Känslomässig kontakt eller fysisk sådan?
Oavsett vad beror det helt på vem tjejen är, vissa är för fina för att hoppa direkt i sängen och vill ta det lugnt, medan andra är wild n' crazy. Enligt mig är "första steget" att bjuda ut tjejen på middag eller liknande och föra ett givande samtal där man berättar om sig själva, givetvis med en flörtigare/mer romantisk ton än ett psykologiskt samtal.

För min egen del har det alltid varit ett vinnande koncept de 4 gångerna jag kommit i god kontakt med kvinnofolket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Tyckte först denna tråd var lite meningslös, men då jag ser att ni ger seriösa svar, och ingen gör narr av en, så tänker jag också ställa en:
Jag har insett att jag är kär i mitt ex. Jag vet att jag skulle kunna få tillbaka henne om hon var singel, men det är där problemet är. Hon har pojkvän, är "förlovad" (vi är båda 16, och jag tar det inte jätteseriöst), men påstår att hon älskar sin nuvarande. Är det omoraliskt av mig att försöka vinna tillbaka henne, och om det inte är det... Är det någon som har något tips på HUR?!

Hehe, förlovade vid 16 år ålder - jag har facit i hand, eller snarare så har min kompis det. Han förlovade sig med en tjejer som var 17 när han var 16 och det höll typ ett år. Ring på fingret eller ej, inget kan garantera att ett förhållande ska hålla. Här gäller faktiskt det gamla ordspråket "allt är tillåtet i krig och kärlek", om du försöker vinna tillbaka henne bör inte ses som omoraliskt, kanske tvärtom, du kanske gör henne en tjänst genom att vara än bättre pojkvän än vad hennes nuvarande är?

Hur du ska gå tillväga är svårt att säga, men återuppta kontakten och säg och gör inget förhastat såsom att säga att du är kär i henne IGEN, då låter du bara desperat och hon får "the upper hand". Jag vet inte hur ditt ex fungerar givetvis, men du kanske ska ha lite is i magen och göra henne en gnutta svartsjuk på något vis och på så vis kontrollera om hon fortfarande bryr sig om dig rent kärleksmässigt. Då kan ni kanske börja snacka kärlek igen.

EDIT: Sedan har jag ett tips till dig, och alla andra vars ex har pojkvänner: Ha detta i huvudet - Du behöver inte vara bättre eller snyggare än alla killar för att få den här tjejen, du behöver bara vara bättre och snyggare än hennes pojkvän. Konkurrensen är ju betydligt mindre när hon är upptagen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

Hehe, förlovade vid 16 år ålder - jag har facit i hand, eller snarare så har min kompis det. Han förlovade sig med en tjejer som var 17 när han var 16 och det höll typ ett år. Ring på fingret eller ej, inget kan garantera att ett förhållande ska hålla. Här gäller faktiskt det gamla ordspråket "allt är tillåtet i krig och kärlek", om du försöker vinna tillbaka henne bör inte ses som omoraliskt, kanske tvärtom, du kanske gör henne en tjänst genom att vara än bättre pojkvän än vad hennes nuvarande är?

Hur du ska gå tillväga är svårt att säga, men återuppta kontakten och säg och gör inget förhastat såsom att säga att du är kär i henne IGEN, då låter du bara desperat och hon får "the upper hand". Jag vet inte hur ditt ex fungerar givetvis, men du kanske ska ha lite is i magen och göra henne en gnutta svartsjuk på något vis och på så vis kontrollera om hon fortfarande bryr sig om dig rent kärleksmässigt. Då kan ni kanske börja snacka kärlek igen.

EDIT: Sedan har jag ett tips till dig, och alla andra vars ex har pojkvänner: Ha detta i huvudet - Du behöver inte vara bättre eller snyggare än alla killar för att få den här tjejen, du behöver bara vara bättre och snyggare än hennes pojkvän. Konkurrensen är ju betydligt mindre när hon är upptagen!

Tack
Fler tips? Hon är ganska spontan och hon har försökt kyssa mig osv. fast hon har pojkvän... Borde jag fortfarande bete mig som att jag "inte är kär i henne"?

Permalänk
Medlem

vad offensiva dom flesta ska vara,köra med en massa knep och knåp för att få tjejerna intresserade.
var passiva,just kick back and relax,händer det så händer det.
vara sej själv,leva livet som om att inget bekymrar en eller intresserar en...skit i,iggnonera och inte krypa för tjejerna,det är det bästa sättet enligt mej,både när det gäller gamla ex som man har känslor för och för totala främlingar.
detta är inget knep,detta är hur jag behandlar alla som står "utanför min inre cirkel" så att säga och enligt min erfarenhet,så funkar detta kanon..i alla lägen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

vad offensiva dom flesta ska vara,köra med en massa knep och knåp för att få tjejerna intresserade.
var passiva,just kick back and relax,händer det så händer det.
vara sej själv,leva livet som om att inget bekymrar en eller intresserar en...skit i,iggnonera och inte krypa för tjejerna,det är det bästa sättet enligt mej,både när det gäller gamla ex som man har känslor för och för totala främlingar.
detta är inget knep,detta är hur jag behandlar alla som står "utanför min inre cirkel" så att säga och enligt min erfarenhet,så funkar detta kanon..i alla lägen.

Ja med den attityden kan många få vänta bra länge. Jag själv till exempel som knappt har något liv förutom på helgen då jag vilar ut efter en tung arbetsvecka. Hur skulle relaxandet generera en flickvän om de enda jag träffar är mina kollegor och min familj? Nej, det kanske funkar för dig men vill man ha ett fruntimmer måste man för eller senare anstränga sig lite, och ibland behöver man ta till med ett "knep", t.ex. bjuda på sig själv. Man ska inte krypa för tjejerna men vem vill ha en slöfock som inte anstränger sig och förväntar sig att alla ska komma till en själv.

Du får gärna berätta hur du gör för att relaxa dig till tjejer genom att leva livet och skita i och ignorera tjejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Tack
Fler tips? Hon är ganska spontan och hon har försökt kyssa mig osv. fast hon har pojkvän... Borde jag fortfarande bete mig som att jag "inte är kär i henne"?

Varsågod.

Aha, den detaljen hade jag inte sett. Då är det ju bara att köra.
Om hon försökt kyssa dig, lyckades hon med det då? Givetvis ska du inte hålla på med spel om bruden visar att hon vill ha dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

Ja med den attityden kan många få vänta bra länge. Jag själv till exempel som knappt har något liv förutom på helgen då jag vilar ut efter en tung arbetsvecka. Hur skulle relaxandet generera en flickvän om de enda jag träffar är mina kollegor och min familj? Nej, det kanske funkar för dig men vill man ha ett fruntimmer måste man för eller senare anstränga sig lite, och ibland behöver man ta till med ett "knep", t.ex. bjuda på sig själv. Man ska inte krypa för tjejerna men vem vill ha en slöfock som inte anstränger sig och förväntar sig att alla ska komma till en själv.

Du får gärna berätta hur du gör för att relaxa dig till tjejer genom att leva livet och skita i och ignorera tjejer.

hur jag gör?jag gör exakt det jag skrev=/.
det funkar för mej som sagt,jag ignonerar och jag får då mer uppmärksamhet än vad jag egentligen vill ha...jag lever livet utan bekymmer och får lika där,uppmärksamhet...m m.

funkar klockrent för mej och jag skulle bli väldigt förvånad om det inte funkar för en hel del till.
nu när jag är sambo och ringen har trätts på fingret så är det fan en pain in the ass,det har blivit ännu värre nu än då jag var singel,skiter helt i andra tjejer,ignonerar men ändå så får man uppmärksamhet och flirtar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

Varsågod.

Aha, den detaljen hade jag inte sett. Då är det ju bara att köra.
Om hon försökt kyssa dig, lyckades hon med det då? Givetvis ska du inte hålla på med spel om bruden visar att hon vill ha dig.

Ibland är inte jag med på det, hon har ju pojkvän, då förväntar man sig inte hångel.... Och hångel osv betyder ju inte nödvändigtvis att hon vill ha mig som pojkvän

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Tack

Varför måste man berätta om att man "är kär"?
Spelar väl inte så stor roll egentligen, det är bara ett ord på det man känner.
Personligen så tycker jag att det är moraliskt förkastligt utav henne om hon håller på så, och jag tror nog att man inte ska blint och blåögt tro att om du nu lyckas gänga ihop med henne att hon inte skulle göra samma grej. Nej, jag skulle säga satsa på någon som är singel istället. Då slipper man sånt. Sen finns det ju rötägg oavsett, men man kan väl försöka börja så bra som möjligt iallafall.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Ibland är inte jag med på det, hon har ju pojkvän, då förväntar man sig inte hångel.... Och hångel osv betyder ju inte nödvändigtvis att hon vill ha mig som pojkvän

Nej, men det betyder... PROFIT.

Återigen, skämt o sido. Inte för att vara den som är den, och utan att låta alltför mycket som en gammal stofil (är bara 20 år själv, så..) så tror jag inte att den här bruden verkar vara så mycket att satsa på. Du verkar utifrån vad du skriver vara en kille som förtjänar en brud som vet vad hon vill och inte håller på att hatta fram och tillbaka mellan en pojkvän som hon är förlovad med och dig, sitt ex. Det hela känns oseriöst och iaf när jag var 16 bast tyckte jag att allt med brudar var seriöst, men blickar man tillbaka kan man bara skratta åt att man tyckte att det var på blodigt allvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

Nej, men det betyder... PROFIT.

Återigen, skämt o sido. Inte för att vara den som är den, och utan att låta alltför mycket som en gammal stofil (är bara 20 år själv, så..) så tror jag inte att den här bruden verkar vara så mycket att satsa på. Du verkar utifrån vad du skriver vara en kille som förtjänar en brud som vet vad hon vill och inte håller på att hatta fram och tillbaka mellan en pojkvän som hon är förlovad med och dig, sitt ex. Det hela känns oseriöst och iaf när jag var 16 bast tyckte jag att allt med brudar var seriöst, men blickar man tillbaka kan man bara skratta åt att man tyckte att det var på blodigt allvar.

Då vet du ju hur det är... Antingen löser det sig eller inte. Kan forsätta hålla mig i tråden för att hjälpa andra! "Det man inte kan, lär man ut". Eller rättare sagt, jag kan ju få tjejer, men inte den jag vill ha xD

Permalänk
Medlem

På sista tiden har det känts som att alla tjejer blivit två snäpp slampigare. Jag menar, hur är det meningen att man ska kunna bli kär när hon särar på benen första gången man ses? Det här har hänt tre gånger nu och jag har börjat överväga att helt enkelt sluta dejta. Självklart tror ni att jag trollar sönder nu, men för att övertyga er kan jag ju berätta att det här absolut inte hör till vanligheterna, och de här tre händelserna ses alla enskilt som märkliga.

Den enda egentliga slutsatsen jag lyckats dra ur det här är att tjejer på något magiskt vis vet precis vad jag inte vill ha. I somras när allt jag ville var att så vildhavren (hade inte tid med relationer pga jobbet) så ville varenda brud i hela stan ha något "långt och fint och seriöst, träffa din mamma, lära känna din själ osv osv.." Men nu när jag vill ha någon att mysa med i höstmörkret då är jag bara ett sexobjekt. Tack brudar, tack som fan

Kanske ska man lära sig att skicka ut exakt omvända signaler mot det man vill ... Hey! Det lät inte så dumt faktiskt.

Permalänk
Skrivet av Lambi:

Fast vet man inte hur tjejen är i sängen är det ju svårt att veta om hon är värt att kära ner sig i.
Tjejer får vara hur söta som helst, är de kassa i sängen kommer det inte bli något långt förhållande ändå...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Fast vet man inte hur tjejen är i sängen är det ju svårt att veta om hon är värt att kära ner sig i.
Tjejer får vara hur söta som helst, är de kassa i sängen kommer det inte bli något långt förhållande ändå...

Amen to that! Man kan ju försöka lära dem lite. Men Tjejer som är så blyga att de kör fisken har jag inte mycket för

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Alla killar gillar inte sex så överdrivet mycket heller. Jag är en av dem t.ex. Så att det inte skulle hålla stämmer ju inte alltid. Mitt höll i 5 år i.a.f. (17 till 22) Och då hade vi knappt sex alls.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Skrivet av gavve:

Alla killar gillar inte sex så överdrivet mycket heller. Jag är en av dem t.ex. Så att det inte skulle hålla stämmer ju inte alltid. Mitt höll i 5 år i.a.f. (17 till 22) Och då hade vi knappt sex alls.

Självklart kan det vara så. Det är ju bra att det finns folk av båda könen som har olika inställning till mängden sex man bör ha. Jag anser att tre-fyra gånger i veckan om man inte bor tillsammans är vettig mängd, turligt nog finns det tjejer som håller med mig angående det.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Jag älskar sex, det är inte så att jag motvilligt ligger där och trycker inte ... Det jag menar är bara det att tjejer som ligger på första detjen är väldigt svåra att få djupare känslor för. Och jag håller helt med dig om att om en tjej är kass i sängen så kommer förhållandet inte hålla - men med en hake. Sex är som allra bäst när man verkligen har känslor för varandra, tycker i alla fall jag.

Jag har haft sex med tjejer från flera olika länder, på alla möjliga platser, på alla olika sätt... Men jag tycker än idag att det finns inget som slår att ha passionerat sex med någon man verkligen verkligen tycker om i sängen. Balkonger, klassrum, utomhus, i vatten, hotellrum, festivaler ... Det spelar ingen roll - sängen med någon man älskar är trumf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Självklart kan det vara så. Det är ju bra att det finns folk av båda könen som har olika inställning till mängden sex man bör ha. Jag anser att tre-fyra gånger i veckan om man inte bor tillsammans är vettig mängd, turligt nog finns det tjejer som håller med mig angående det.

Sen så är det olika från sex till sex också. Jag älskar att ge oralsex t.ex. men hatar att få det. Det är det väl inte så många tjejer som klagar på iaf

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Killar har "alltid" haft ganska svårt att uttrycka känslor. Nu kanske det börjat gå över i att det är killar som vill ha lite seriösare förhållanden, medan tjejer vill ha sex? Jag menar, det är ju inte omöjligt.
Om det är någon som inte förstår vad jag menar, citera, så kan jag komma tillbaka imon eller något och försöka förklara bättre!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Omöjligt är det då inte

Me like sex men vill fan inte ha det varje dag..