Permalänk
Medlem

Nu blir jag ledsen

Jag köpte corsair h50 till min i7 950 och började experimentera. Först så hörs luft i kylaren som springer runt varje gång jag startar den och sen kyler den kasst!

Jag har fått upp den i 4GHz men då ligger jag på 76 grader stabilt.

Har testat att montera den olika, med luft utifrån, med luft in ifrån burken osv med samma resultat +/- 1 grad.

Så jag monterade min förra Cooler Master Hyper 212 Plus och både load och idle var mellan 10-12 grader lägre! Både oclockat och clockat!

Skall det vara så? Är kylaren skitkass eller är den trasig?

Jag blir så trött bara när man kostar på en lyxig kylare som en 250kr's luftkylare spöar.

Någon annan som har provat i mot en billig luftkylare?

Jag bör nämna att pumpen går på 12v och den medföljande fläkten också.

Permalänk
Medlem

Det låter verkligen som att du monterat den fel. Prova att montera om den med ny kylpasta. Den ska kunna prestera som Noctua´s dyrare serie.

Låter hur som helst väldigt konstigt.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Om du hör luft i din h50 är den defekt och du bör göra RMA på den.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Jag är en van datorbyggare och den var monterad korrekt med Noctua's NT-H1 kylpasta som även användes till 212 kylaren. Har du själv använt denna kylare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Om du hör luft i din h50 är den defekt och du bör göra RMA på den.

Funderade just på detta, men visste inte om det var normalt på dessa med lite bubblor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-light:

Funderade just på detta, men visste inte om det var normalt på dessa med lite bubblor.

ett slutet system så som h50/h70 ska inte ha någon luft i systemet, så du har fått ett måndags exemplar tyvär.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Ok, Tack för svaren grabbar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-light:

Jag köpte corsair h50 till min i7 950 och började experimentera. Först så hörs luft i kylaren som springer runt varje gång jag startar den och sen kyler den kasst!

Jag har fått upp den i 4GHz men då ligger jag på 76 grader stabilt.

Har testat att montera den olika, med luft utifrån, med luft in ifrån burken osv med samma resultat +/- 1 grad.

Så jag monterade min förra Cooler Master Hyper 212 Plus och både load och idle var mellan 10-12 grader lägre! Både oclockat och clockat!

Skall det vara så? Är kylaren skitkass eller är den trasig?

Jag blir så trött bara när man kostar på en lyxig kylare som en 250kr's luftkylare spöar.

Någon annan som har provat i mot en billig luftkylare?

Jag bör nämna att pumpen går på 12v och den medföljande fläkten också.

Jag läste runt lite på andra forum och som säger som du..
Du hade den bästa kylaren redan av dom båda.. Lämna tillbaka.. Spara pengarna..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jahh, så det kan va ibland! Tack Matwik för din hjälp!