Permalänk

CoD:BO fixat?

Hur är Black Ops till PC nu, kommit någon uppdatering som fixar de icke så välryktade laggsen och fps dropsen? (sorry om tråd redan finns men hittade inget)

Visa signatur

MB: MSI K9A2 CF CPU: AMD Phenom II x4 965 @ 3,7 Ghz RAM: Corsair 4 GB Grafik: 2x XFX 5770 1 GB @ GPU 900 Mhz Mem 5600 Mhz CrossfireX Kylning: Frontinsug och utblås på grafikkorten eller radiatorn. CPU-kylning: Corsair H50 Ljud: Creative Fatal1ty Titanium X-Fi ansluten till Roccat Kave HID: Logitech G5 och Razer Lycosa

Permalänk
Avstängd

Det har kommit en update ja.
Dock har det aldrig laggat för mig.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Ja det är "fixat" men spelet är ännu värre. Har polare som har kunnat spela innan med dunder lagg. Nu kan de spela utan lagg men spelet crashar o hänger sig.

Även för mig som aldrig har haft problem med lagg, har mitt spel börjat hänga sig random o skapa konstiga grafikbuggar... suck, vilket jävla skit spel.

Permalänk

Beror på, vissa laggar det inget för, andra laggar det mer för. Chansning helt enkelt.

För mig laggar det inte och trots det så kan jag säga vilket jävla skitspel. Tröttnade efter endast ca 20h play time, mestadels för att det är så otroligt likt mw2, som jag hade 200h played på. Har du spelat mycket mw2 så rekommenderar jag inte detta spelet till dig. Vänta på bf3 istället.

Permalänk

Som sagt det kom en patch specifikt för BO på PC. Men jag hade aldrig några problem innan patchen heller :3

Permalänk
Skrivet av StålNisse:

Beror på, vissa laggar det inget för, andra laggar det mer för. Chansning helt enkelt.

Vänta på bf3 istället.

Kom ihåg att bf3 kommer bara att kunna spelas på vista och win7 :/ Det kommer ej att stödja XP

Permalänk
Medlem

Ser du det som en dålig sak? Dx9 är utdaterat, get over it.

Visa signatur

Herrow

Permalänk
Skrivet av chipper9118:

Hur är Black Ops till PC nu, kommit någon uppdatering som fixar de icke så välryktade laggsen och fps dropsen? (sorry om tråd redan finns men hittade inget)

Det har kommit patch som fixat stuttering etc.

Somliga får crasher imellanåt men det verkar inte vara ett super stort problem. Jag spelar med 15~ pers ungefär och ingen av dom crashar.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Hur uppdaterar jag BO?

Jag hittar uppdateringen i steam men vet inte hur den ska uppdateras? :S

Visa signatur

E2160 @ 3.0Ghz 400x8 || Thermalright Ultra-120 eXtreme || Gigabyte P35-DS4 || Nvidia 8800GTX || 4GB 6400 @ 800Mhz 4-4-4-12 || Samsung 320GB || Raptor 36GB

Permalänk
Skrivet av Pajsarn:

Hur uppdaterar jag BO?

Jag hittar uppdateringen i steam men vet inte hur den ska uppdateras? :S

Steam uppdaterar spelet automatiskt åt dig

Permalänk
Medlem

Nej det är knappast fixat, det är möjligen mindre totalt värdelöst skräp men har en lång väg kvar tills det kan anses fungerande.

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med att servrarna laggade som fan i början. Nu har det släppt men får istället crashar och annat som tidigare nämnts. Spelar just nu och har fått 3 crashar under loppet av 15 min. Jävligt tråkigt...

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Okej grabbar. Dags att reda ut myterna om blackops

1. Black-ops är inte likt MW2 på något plan, långt ifrån lika noobvänligt
2. De mesta lagg,stutter etc etc. beror på att du inte har en x4 cpu.
3. Crasherna som börjat uppstå "efter patchen" beror på inställningar till grafikkort

there u have it

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

Okej grabbar. Dags att reda ut myterna om blackops

1. Black-ops är inte likt MW2 på något plan, långt ifrån lika noobvänligt
2. De mesta lagg,stutter etc etc. beror på att du inte har en x4 cpu.
3. Crasherna som börjat uppstå "efter patchen" beror på inställningar till grafikkort

there u have it

Eller så kan Treyarch inte fixa ett ordentligt spel?

Som man brukar säga; "Spelar en i orkestern fel är det den personen som gör fel. Spelar hela orkestern fel är det dirigenten som gör fel."
Så om Black Ops är det enda spelet på min dator som crashar är det ändå min dator det är fel på? Ursäkta mig om jag har svårt att tro det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av snoogiloo:

Det har kommit patch som fixat stuttering etc.

Somliga får crasher imellanåt men det verkar inte vara ett super stort problem. Jag spelar med 15~ pers ungefär och ingen av dom crashar.

Mitt kraschade var tredje match innan patchen, men nu är det problemet borta!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Skrivet av Vardagsrum:

Eller så kan Treyarch inte fixa ett ordentligt spel?

Som man brukar säga; "Spelar en i orkestern fel är det den personen som gör fel. Spelar hela orkestern fel är det dirigenten som gör fel."
Så om Black Ops är det enda spelet på min dator som crashar är det ändå min dator det är fel på? Ursäkta mig om jag har svårt att tro det.

Så du menar att alla som har en gammal p4a och kan spela pacman och the sims MÅSTE kunna spela black ops för deras dator klarar faktiskt pacman och the sims? ^^

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flipp3n:

Okej grabbar. Dags att reda ut myterna om blackops

2. De mesta lagg,stutter etc etc. beror på att du inte har en x4 cpu.

there u have it

Tyvärr den tror jag inte på. Samma IW Engine sen CoD 2. Dom suger bara på att optimera skiten.

Har en gravt överklockad E6600, som faktiskt är minimikravet(utan klockningen såklart) klarar det, men med lite småspikar ibland, oavsett inställningar. Vilket gör det i princip ospelbart, allt på grund av deras ovilja att bry sig om optimering.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Så du menar att alla som har en gammal p4a och kan spela pacman och the sims MÅSTE kunna spela black ops för deras dator klarar faktiskt pacman och the sims? ^^

Nej det är verkligen inte det jag menar. Jag menar att alla som upplever lagg och crashar i BO inte gör det på grund av att deras hårdvara är otillräcklig utan för att det finns många problem i själva spelet. Pacman och The Sims kräver ju inte lika mycket av en dator som BO, men man behöver ju knappast en monsterdator för att kunna spela BO på någorlunda bra inställningar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av Vardagsrum:

Nej det är verkligen inte det jag menar. Jag menar att alla som upplever lagg och crashar i BO inte gör det på grund av att deras hårdvara är otillräcklig utan för att det finns många problem i själva spelet. Pacman och The Sims kräver ju inte lika mycket av en dator som BO, men man behöver ju knappast en monsterdator för att kunna spela BO på någorlunda bra inställningar.

Dock så är det ju så att det till 99% är folk med x2 som har haft lagg etc.

kan det inte vara så att dom satt minimikraven för lågt bara? ^^ Man kan inte bygga spel för att ALLA ska kunna spela dom för ALLA uppdaterar inte sina datorer och då hade vi fortfarande suttit med samma grafik som the sims ^^

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Dock så är det ju så att det till 99% är folk med x2 som har haft lagg etc.

kan det inte vara så att dom satt minimikraven för lågt bara? ^^ Man kan inte bygga spel för att ALLA ska kunna spela dom för ALLA uppdaterar inte sina datorer och då hade vi fortfarande suttit med samma grafik som the sims ^^

Det är ingenting jag varken vill eller förväntar mig att dom ska göra heller. Du kan ha rätt, dom kanske har satt minikraven för lågt, men jag upplever fortfarande crashar. Inget lagg, bara crashar. Och tills det att jag inte upplever det längre - vilket jag vet att jag inte är ensam om för jag har även vänner som upplever crashar och vi har bra datorer med bl.a fyrkärniga processorer - tills dess ser jag väldigt kritiskt på spelet.

Sen förväntar jag mig inte att folk med utdöda datorer köper ett sprillans nytt spel och tror att han/hon ska kunna spela utan problem. Dem som spelar mycket är väl oftast dem som också försöker hålla sin hårdvara anpassad efter spelens utveckling? Och då menar jag inte att det bara är folk som köper det senaste till sin dator hela tiden utan folk som köper utrustning dem vet håller ett tag också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av CyberZaikoo:

Kom ihåg att bf3 kommer bara att kunna spelas på vista och win7 :/ Det kommer ej att stödja XP

Ser inget dåligt med det.

Skrivet av EEdwin:

Ser du det som en dålig sak? Dx9 är utdaterat, get over it.

+1

Skrivet av flipp3n:

Okej grabbar. Dags att reda ut myterna om blackops

1. Black-ops är inte likt MW2 på något plan, långt ifrån lika noobvänligt

Skämtar du? Black-ops är för fan ett "förbättrat" (bara jag som ser ironin?) mw2. Trodde att det skulle bli riktigt najs, mw2 fast utan allt det man irriterade sig på, najs liksom! Men icke, tröttnade på 24h played som sagt, just av anledningen att där inte finns något nytt.