Permalänk
Medlem

nope

Händer inget när jag trycker apply.
Jag ställer in så att jag har kontroll över fläkten, går in i settings > fan och ställer in hur jag vill att min kurva ska se ut.

Går ut ur settings, trycker på save, sparar min profil och trycker sen apply - men inget händer.

Visa signatur

3570K (4.5) - H80i - 560ti DC2 - M5Gene - Tj08e - Samsung 256 Pro - 8gb Vengeance LP - HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av kraxxxe:

Händer inget när jag trycker apply.
Jag ställer in så att jag har kontroll över fläkten, går in i settings > fan och ställer in hur jag vill att min kurva ska se ut.

Går ut ur settings, trycker på save, sparar min profil och trycker sen apply - men inget händer.

Prova att kryssa i "manuell fläktstyrning" eller liknande i CCC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Prova att kryssa i "manuell fläktstyrning" eller liknande i CCC.

Done. Ingen förändring

Visa signatur

3570K (4.5) - H80i - 560ti DC2 - M5Gene - Tj08e - Samsung 256 Pro - 8gb Vengeance LP - HX850

Permalänk
Medlem

Märkt ett litet problem. Har två skärmar inkopplade till mitt 6970, på min primära kör jag spel osv i fullscreen. Idag körde jag ccc och cpu-z på min andra skärm bara för att kolla hur temperaturen såg ut. Märkte då att core clock står still på 500mhz och mem clock på 1375 fast de egentligen ska vara på 900/1400.

Antar att detta har med 2d clocken att göra. Blir det så här för att jag bara kör spelet i fullscreen på min primära skärm? medan min andra skärm inte har någon 3d applikation igång?

Någon annan som kör som jag?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Har satt i mitt nya HD 6970 från MSi nu.

coil whine: yes.. Såfort det anstränger sig så tjuter de. Hela tiden i crysis, 3dmark11 har ett tickande ljud.
Ni andra som har coil whine, hur låter de för er när man utvärderar windows experience index. Mitt skriker ganska mkt då.
Verkar som att min ena DVI-port inte fungerar i heller.

Får ringa till komplett imorgon. Hoppas man kan få det utbytt mot ett nytt..

Förövrigt så är det inga problem att maxa crysis i 1680x1050.
Man fick även key till 3dmark11 advanced i paketet.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spaderkung:

coil whine: yes.. Såfort det anstränger sig så tjuter de. Hela tiden i crysis, 3dmark11 har ett tickande ljud.
Ni andra som har coil whine, hur låter de för er när man utvärderar windows experience index. Mitt skriker ganska mkt då.

Då hoppas vi det är kortet du satte i som är orsaken, så inte i princip alla 6970 skriker :/
jag ska returnera mitt nätagg (komplett) först då det låter på andra sätt också, om graffarna (webhallen) fortfarande låter så blir det rma på dom också, ska göra allt för att få tyst på allt i burken nu så man kan börja njuta lite.

Permalänk
Medlem

Mitt HD6950 skriker inte. Har ett Corsair VX450 nätagg (ja, det funkar klockrent med ett överklockat kort + en överklockad q9550-processor)

Permalänk
Medlem

Är det nån mening att köra anna kylning på 6950 som man låser upp till 6970. Vill ha en tyst högpresterande dator. Nån som har koll på Db nivån på ett sånt kort med orginalkylning??!!

Visa signatur

Som en chef!!

Permalänk
Medlem

Tänker mig något liknande Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus
Tanken är ju sen att köra dubbla kort,men man får väll aldrig plats med två såna kylannordningar eller??

Visa signatur

Som en chef!!

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Då hoppas vi det är kortet du satte i som är orsaken, så inte i princip alla 6970 skriker :/
jag ska returnera mitt nätagg (komplett) först då det låter på andra sätt också, om graffarna (webhallen) fortfarande låter så blir det rma på dom också, ska göra allt för att få tyst på allt i burken nu så man kan börja njuta lite.

Ja, ska returnera det och hoppas på att jag får ett tyst.. Hjälper inte det så ska jag se om jag kan byta nätdelen som jag tycker whinar lite smått i idle också.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr bowen:

Tänker mig något liknande Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus
Tanken är ju sen att köra dubbla kort,men man får väll aldrig plats med två såna kylannordningar eller??

Jag upplever inte att grafikkorten är så höga faktiskt.. men för den petiga e de kanske ett problem..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

Jag upplever inte att grafikkorten är så höga faktiskt.. men för den petiga e de kanske ett problem..

nä, tycker inte heller dom är så jäkla högljudda, men man kör ju med vsync@60hz också, blir nog värre med vsync@120hz eller utan vsync :S

Permalänk
Medlem

nä, tycker inte heller dom är så jäkla högljudda, men man kör ju med vsync@60hz också, blir nog värre med vsync@120hz eller utan vsync :S

Jag kör utan vsync.. inte så farligt tycker jag inte..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Nä men nu är frågan om det går att mosa in två kylarre som bygg 6 cm på högden på ett Asus P8P67 PRO kort. Någon som har koll på just den frågan??

Visa signatur

Som en chef!!

Permalänk
Medlem

har mitt 6950@asus6970 o hör det aldrig ens. sitter fint i mitt r3. men standard varvar inte upp fläkten över 40% vad jag sett. Drar man upp 100% så skakar ju skrivbordet;)

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Spaderkung:

Jag vill oxå kunna maxa crysis med mitt 6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spaderkung:

Synd att dt blev åxå så där för dig..
Har gjort rma på mitt å invänta frakt sedel för att skicka tillbaka mitt gigabyte 6970..

Men nu tror jag att dt blir ett Powercolor lr ett sapphire.
Övrigt är 6970 riktigt nice när man maxa på allt å köra...sjukt bra grafik jämfört med mitt gamla 5770:)

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spaderkung:

Hej, samma sak med mitt 6950. I 3Dmark t ex så låter det typ som ett snabbt "tickande" ljud.
Vad sa dom på komplett?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av remru218:

Synd att dt blev åxå så där för dig..
Har gjort rma på mitt å invänta frakt sedel för att skicka tillbaka mitt gigabyte 6970..

Men nu tror jag att dt blir ett Powercolor lr ett sapphire.
Övrigt är 6970 riktigt nice när man maxa på allt å köra...sjukt bra grafik jämfört med mitt gamla 5770:)

Ja ellerhur, hade också 5770 innan. Stor skillnad!

Skrivet av Kikke:

Hej, samma sak med mitt 6950. I 3Dmark t ex så låter det typ som ett snabbt "tickande" ljud.
Vad sa dom på komplett?

Har inte ringt ännu, gör det nog imorgon, känns dock som att nästa jag får också har detta problem. Verkar ju som att väldigt många 6900-kort har det. Och jag brukar inte ha tur med mina elektronik-köp : /

Skrivet av Psychadaelic:

Jag vill oxå kunna maxa crysis med mitt 6970

Vad har du för processor?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

HD6900-serien är på väg i 1GB modeller också. HD6950 1GB är känd men troligen kommer även HD6970 i detta utförande: http://www.techpowerup.com/138089/Cheaper-1-GB-Radeon-HD-6950...

Komplett listar ett HD6950 1GB redan: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622369

Förmodligen bättre och billigare val för de som spelar i lägre upplösningar (1920x1XXX och under).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spaderkung:

Har inte ringt ännu, gör det nog imorgon, känns dock som att nästa jag får också har detta problem. Verkar ju som att väldigt många 6900-kort har det. Och jag brukar inte ha tur med mina elektronik-köp : /

Aokej, låt mig veta hur det går
Men det är inget som är fel på kortet då? utan allt funkar som det ska o man kan göra precis samma sak som med andra? Om du förstår vad jag menar

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Kikke:

Aokej, låt mig veta hur det går
Men det är inget som är fel på kortet då? utan allt funkar som det ska o man kan göra precis samma sak som med andra? Om du förstår vad jag menar

Ok
Allt funkar förutom två saker som jag lagt märke till.
1: Ser lite flimmer emmelanåt i mörka partier.
2: Den ena DVi-porten verkar inte funka, den undre..
Kör fortfarande med vga :/ har en vga skärm (som inte e så gammal ;O)

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anders190:

HD6900-serien är på väg i 1GB modeller också. HD6950 1GB är känd men troligen kommer även HD6970 i detta utförande: http://www.techpowerup.com/138089/Cheaper-1-GB-Radeon-HD-6950...

Komplett listar ett HD6950 1GB redan: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622369

Förmodligen bättre och billigare val för de som spelar i lägre upplösningar (1920x1XXX och under).

Med så liten prisskillnad känns det meningslöst.
2GB vram kanske sällan behövs nu, men om ett år kan saker och ting hunnit ändra sig, framförallt flyter spelet bättre med mycket minne, det blir mindre hack.
När jag köpte mitt HD4850 var 512 MB tillräckligt , förra hösten var 1GB tillräckligt, jag hade mitt kort ett år längre än så.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spaderkung:

Ok
Allt funkar förutom två saker som jag lagt märke till.
1: Ser lite flimmer emmelanåt i mörka partier.
2: Den ena DVi-porten verkar inte funka, den undre..
Kör fortfarande med vga :/ har en vga skärm (som inte e så gammal ;O)

Använder du en VGA->DVI adapter då? För det fungerar bara på en av portarna om jag förstått rätt

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ratatosk:

Med så liten prisskillnad känns det meningslöst.
2GB vram kanske sällan behövs nu, men om ett år kan saker och ting hunnit ändra sig, framförallt flyter spelet bättre med mycket minne, det blir mindre hack.
När jag köpte mitt HD4850 var 512 MB tillräckligt , förra hösten var 1GB tillräckligt, jag hade mitt kort ett år längre än så.

Jo, men kortet är inte ens officiellt ännu vilket innebär att priset lär ändras. 2GB GDDR5 är ju inte gratis vilket bör sänka priset på dessa nya kort något. Återstår dock att se vad som händer framöver.

För min del är det 2GB-kort som gäller då jag kör Eyefinity. På ett system med bara en skärm och lägre upplösning så hade jag inte kostat på ett 2GB-kort såvida inte prisskillnaden nu skulle vara liten (vilket den sällan är). Med HD5800-serien så var det ofta 1000kr till för att få ett 2GB kort mot för 1GB-modellen.

Permalänk
Hjälpsam

Eftersom priskillnaden mellan HD6950 och HD6870 är ca en femhundring, skulle kortet då lägga sig ca 250kr eller 10% under 2GB modellen, jag föredrar framtidsäkerheten.
Men jag tillhör de som älskar mycket minne.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

jag köpte mitt med 2 gig för mindre xD

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=619256

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Spaderkung:

Ja ellerhur, hade också 5770 innan. Stor skillnad!

Vad har du för processor?

1090T @ 4ghz

Permalänk
Skrivet av erdraug:

Använder du en VGA->DVI adapter då? För det fungerar bara på en av portarna om jag förstått rätt

Ja det gör jag. Aha okej, då är det säkerligen så

Skrivet av Psychadaelic:

1090T @ 4ghz

Då borde du ju få minst lika mycket fps som jag! Upplösning?

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam

Stämmer att VGA bara fungerar på en av DVI-portarna.

Kan tickandet komma från nätagget?
Finns nämligen en annan kille som börjat höra tickande när han flyttade sitt gamla HD4850.

Verkade som om Dalton Sleeper också är inne på nätagget som boven.

Visa signatur