Apple sågar surfplattorna från CES

Permalänk
Melding Plague

Apple sågar surfplattorna från CES

Med beskrivningar som "uppblåsta mobiltelefoner", "vattenånga" och "bisarrt" sågar Steve Jobs andreman Tim Cook konkurrenternas surfplattor längs med fotknölarna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt dålig stil.
"- the customers are not intrested in them." beror ju dock på att kunder köper Apple produkter för status.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Here we go agian...

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

"Den andra gruppen är mindre datorer med Google Android vilka beskrivs som "uppblåsta mobiltelefoner" med ett operativsystem som inte är anpassat för surfplattor."

Va..? Jag fattar verkligen inte detta.. ipad använder samma OS som iphone och ser likadan ut, den är bara förstorad. Man kan inte kritisera en produkttyp ifall man säljer en likadan, det är ju bara korkat. Jag säger inget illa mot ipad eller apple nu, bara det att det inte hänger ihop alls.

Permalänk
Medlem

Vad är inte apples OS för Ipad, också bara portat från deras iphone till ipad, android är bra mkt mer kapabelt än något mobilt apple kommit med. Skulle hävda på rak arm att dom flesta plattor av bättre märken jag sett är bättre än ipad!

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Ipad är en uppblåst iphone mer eller mindre

Visa signatur

Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey | MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL17 FURY | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | AMD Ryzen 9 5900X 3.7 GHz 70MB | Phanteks Revolt Pro 1000W | Samsung SSD 970 EVO PLUS 1TB | Kingston A2000 SSD 1000GB | Noctua NH-D15 chromax Svart |

Permalänk
Medlem

Kasta sten i glashus. Vad är ipad om inte en uppskalad smartphone som inte går att ringa med.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Barnsligt beteende från Apples sida. De borde hålla tyst och knäcka konkurrensen med en mycket bättre iPad 2.

Permalänk
Medlem

Är det första april hela 2011?
Kommer mer och mer skämt överallt.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Delvis har han väl rätt

Vad gäller hårdvaran har han väl ändå helt rätt, vad kan idag konkurrera med ipad i snygghet/batteritid/vikt/storlek/pris?

Vad gäller os så är väl ända fördelen med ipad mot android att det kanske finns fler applikationer framtagna idag ...

Permalänk
Keeper of Traditions

Dem går väl i försvarsposition och häver ur sig uttalanden så fort dem känner sig hotade

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Visst, Apple har ett stort försprång när det gäller surfplattor, men är deras iPad nåt annat än just en "upplåst mobil"? Det tycker då inte jag iaf...

Permalänk
Medlem

Man blir ju lite rädd för apple-produkter överlag nu för tiden, ens om jag ville ha en iPad hade jag troligen inte vågar köpa en nu när det fortfarande är minusgrader ute :(.

Ne men ontopic, så blir man väl inte direkt förvånad? Känns väldigt mycket applestil alla dessa uttalanden :).

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

När väl Android 3.0 kommer ut på allvar lär iPad få det betydligt tuffare. Som någon skrev: "Kasta sten i glashus".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De måste väl också klaga lite och snacka skit när det så ofta förekommer skitsnack om dem. Inte minst här på swec.
Eftersom varje mactråd blir en mac vs windows-tråd så måste apple börja med det också.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

tycker att apple gör bra produkter etc, om en lite överprisade. men vad är ipaden bra för? enligt min åsikt är den helt meningslös. den är en uppskalad smartphone, men den kan inte göra allt som en smartphone kan. samtidigt så går den inte att använda som laptop, knappt som nettop. tangentbord på touch tycker iaf jag är mycket svårare att skriva på vilket man oftast använder dom till. det enda som den duger till är ju fotoram och då lägger jag hällre några hundringar på en från classe

Permalänk
Medlem

Cook sågade ingen platta från CES, aftonbladet varning på Swecs rubrik, han pratade helt och hållet om dom tablets som fanns i butik NU. Dessutom mixar Swec ihop vad Cook sa om Windows tablets respektive Android tablets, klart som fan det ser ut som att Cook är jättekritisk till alla tablets om ni inte urskiljer vad han sa om Windows respektive Android.

Kollar man på källan till artiklen som Swec länkar till så undrar man ju om Swecs redaktion ens kan engelska? Ni säger att han sågar plattor som visades på CES, hans svar på plattor från CES var:

"The next generation of Android tablets, which is what you discussed primarily at CES - there's nothing shipping yet, and so I don't know," Cook concluded.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

känns om man kan dela ut pungsparkar lite här & där, visst bra batteritid och fingersens är ju vad jag vill ha, men absolut inte en ipad och deras begränsade mjukvara, känns som en uppblåst iphone för mig också. för mig kommer den bli win7 och en x86 processor, något annat vore galet för mina endamål, nu kanske inte alla har dom men men. ipad känns fortfarande som en leksak och det fattas en del i hårdvaruväg.

Permalänk
Avstängd

Köper hellre en ASUS EEE Alla dagar framför en surfplatta -.-...Om man skulle varit i behov av en skrivmaskin.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Varför ska ens såna här utspel tas upp? Det är rent nonsens, datorvärldens motsvarighet till skvallerpress.

Nej det är inte skvallerpress, när apple säger nåt sånt här är det som att höra Kimpa i Nordkorea säga att man svälter i väst

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Ett riktigt clonewars. Vem kommer vinna? Vem är god eller ond?

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem

snälla, kan vi inte hålla sweclockers, Apple-fritt? Det blir bara pajkastning!
(äppelpaj då förståss)

Permalänk

"they require a stylus"

I mina ögon låter det som en feature jag skulle kunna köpa plattan för. Betyder detta att skärmen är en så kallad resistiv touchscreen? Isåfall: äntligen! Det är synd att de resistiva ersatts av kapacitiva diton, man får ju inte i närheten av samma precision som med en stylus och jag föredrar en ren skärm framför en flottig.

"and so today they're vapor"

Här slår han huvudet på spiken. Just detta är alla konkurrenters akilleshäl, de är bara vapor ware, icke existerande. Det har gått ett år sedan Ipad lanserades och ännu syns inga riktiga konkurrenter till. Tråkigt för oss konsumenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

snälla, kan vi inte hålla sweclockers, Apple-fritt? Det blir bara pajkastning!
(äppelpaj då förståss)

Ja för det är såååååå mycket begärt att Apple-haters bara slutar gå in i Appletrådar och skriva?

Samma gäller för ATI(AMD)-lovers i nVdidia artiklar.

Visa signatur

Permalänk

Android kommer äta upp Apples marknadsandelar i Tablet marknaden tror jag. Precis som på Smartphone marknaden där Android nyligen gick om iOS i USA eller så var det i hela världen kommer inte ihåg riktigt.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Helt fantastiskt, vad lever applefolket i för bubbla?! ipaden är ju precis de, en stor ipodtouch.
De borde titta på genomgången av Honeycomb där borta på Apple så kanske de förstår hu omkörda de kommer bli ännu en gång. Där ger de tom Apple en liten känga i början och säger att de inte vill att tabletupplevelsen bara skall vara att allt är större.

http://www.youtube.com/watch?v=pqn9ikoQf_U

De enda människorna som köper Apples produkter är de som tror de är någon slags status att äga en dyr kass sak. fyfan för de företaget, total bojkott

Visa signatur

mvh

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Android kommer äta upp Apples marknadsandelar i Tablet marknaden tror jag. Precis som på Smartphone marknaden där Android nyligen gick om iOS i USA eller så var det i hela världen kommer inte ihåg riktigt.

Tror du inte att Android gått om Iphone av den anledningen att Iphone bara har funnits hos en enda operatör? Nu när Iphone släppts till Verizon kan jag tänka mig att den återhämtar sig ganska bra. Men vem vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av xain:

Helt fantastiskt, vad lever applefolket i för bubbla?! ipaden är ju precis de, en stor ipodtouch.

Den bubblan Apple"folket" lever i är den bubblan där man själv testar en produkt och ser om det är något man vill ha, den produkten man är ute efter, inte som du verkar basera det på: Huruvida en tillverkare definerar andra tillverkares produkter

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Edit: Lägger till, ge tusan i att börja gnälla om detta nu och om ni har något att säga gör det på ett vettigt sätt.

Har fått uppfattningen av Apple rent generellt alltid är oerhört fula i sitt sätt, i detta fall hoppa på konkurrenterna rejält. De söker patent på riktigt små fjantigheter och saker dem knappt uppfunnit själva, små trick som uppmärksammas i media ex ger bort iPhone 4 till alla på presskonferensen. Till detta svarar alla, ja Apple dem är ju så snälla och ger bort så många telefoner, schyssta mot kunder blahahah. I själva verket kostar det mindre än en kort reklam på TV men ändå får det mer uppmärksamhet och lockar till sig kunder "för Apple är så trevliga". I detta fall hoppar de ju dock på sig själva då konkurrenternas versioner är minst lika bra.

Kan bjuda på dagens Apple fanboy quote med:
Person 1: "Betala så mycket extra för designen och operativsystemet, det är inte värt det"
Person 2:"Men Mac är ju bättre än PC också den är snabbare"
Jag: "Sen är det ju så att det är samma komponenter i båda, då är det uppenbart att man får samma prestanda"

Blev ganska tyst efter det, tycker det är sorgligt att man lyckas lura på okunniga sånt. Likadant med ex HP

Permalänk
Medlem

Varför tycker många Apple-fans att den här typen av uttalanden är bra ?
Den här typen av aggressiva, nedlåtande kommentarer från högsta ledningen får mig inte att gilla företaget Apple bättre, och det gör det inte mer troligt att jag skulle köpa deras produkter. Skrivet på en mac som jobbet tvingat på mig.