Apple sågar surfplattorna från CES

Permalänk
Skrivet av Striktarn:

Tror du inte att Android gått om Iphone av den anledningen att Iphone bara har funnits hos en enda operatör? Nu när Iphone släppts till Verizon kan jag tänka mig att den återhämtar sig ganska bra. Men vem vet

Jo det är klart. Samtidigt når Google med Android ut till flera olika tillverkare tex HTC, Sony Ericsson och Google själva med sina Nexus mobiler för att dra några exempel.

Apple måste ha en grymt bra produkt för att kunna behålla sina marknadsandelar på Tablet marknaden. En rejäl utmaning men visst kan dom lyckas även om jag inte tror det.

Sen angående Microsoft kan man undra var deras Tablet operativ är? Windows 7 till Tablets ser extremt osmidigt ut om ni frågar mig. Man kan undra varför inte Windows Phone 7 funkar till Tablets? Känns som att Microsoft kommer få det tufft på Tablet marknaden tills Windows 8 kommer under 2012 då lär dom ha ett mer tryckkänsligt inriktat operativ förhoppningsvis.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibodin:

Ipad är en uppblåst iphone mer eller mindre

Nej nej nej. Det är en avgörande skillnad. Man kan inte ringa med iPaden.

Det är möjligheten att ringa som gör många android-plattor till uppblåsta telefoner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JesperA:

Cook sågade ingen platta från CES, aftonbladet varning på Swecs rubrik, han pratade helt och hållet om dom tablets som fanns i butik NU. Dessutom mixar Swec ihop vad Cook sa om Windows tablets respektive Android tablets, klart som fan det ser ut som att Cook är jättekritisk till alla tablets om ni inte urskiljer vad han sa om Windows respektive Android.

Kollar man på källan till artiklen som Swec länkar till så undrar man ju om Swecs redaktion ens kan engelska? Ni säger att han sågar plattor som visades på CES, hans svar på plattor från CES var:

"The next generation of Android tablets, which is what you discussed primarily at CES - there's nothing shipping yet, and so I don't know," Cook concluded.

Alltså, ^This. Swec kan ju inte skriva som dom håller på med.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ännu en anledning varför Steve Jobs är en bra VD.. och andra dåliga.

Jag är inget apple-fan (sitter och kramar android mest ) men jag måste ändå gilla den innovation Apple har, även om iPaden är en stor iPhone just nu
Iaf denna epok har till stor del bara varit möjlig under Steve Jobs så sådana här uttalanden är början på ännu en dålig Apple period, tyvärr måste jag säg då det drabbar alla....

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Den bubblan Apple"folket" lever i är den bubblan där man själv testar en produkt och ser om det är något man vill ha, den produkten man är ute efter, inte som du verkar basera det på: Huruvida en tillverkare definerar andra tillverkares produkter

Vet inte vad du snackar om? Pratade om att de lever i total förnekelse. Bara kommentera de andra tabletsen som de gjorde så förstår man att de bara försöker smutskasta, för så dålig koll kan de absolut inte ha, de vet mycket väl att de inte har något att sätta emot när Android släpper 3.0

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Kan bjuda på dagens Apple fanboy quote med:
Person 1: "Betala så mycket extra för designen och operativsystemet, det är inte värt det"
Person 2:"Men Mac är ju bättre än PC också den är snabbare"
Jag: "Sen är det ju så att det är samma komponenter i båda, då är det uppenbart att man får samma prestanda"

1) Finns fler anledningar än bara specs, tex trackpaden. 2) Identiska komponenter får inte samma prestanda, tex Windows drar mer resurser än tex dom flesta Linux dister så identiska komponenter får inte identisk prestanda, enbart om dom kör samma OS.

Skrivet av Oldskool:

Varför tycker många Apple-fans att den här typen av uttalanden är bra ?
Den här typen av aggressiva, nedlåtande kommentarer från högsta ledningen får mig inte att gilla företaget Apple bättre, och det gör det inte mer troligt att jag skulle köpa deras produkter. Skrivet på en mac som jobbet tvingat på mig.

Läste du Swecs eller källans artikel? Citaten från källartiklen var inte på något sätt aggresivt, nedlåtande eller något: http://news.yahoo.com/s/zd/20110118/tc_zd/259497

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vejto:

Ännu en anledning varför Steve Jobs är en bra VD.. och andra dåliga.

Jag är inget apple-fan (sitter och kramar android mest ) men jag måste ändå gilla den innovation Apple har, även om iPaden är en stor iPhone just nu
Iaf denna epok har till stor del bara varit möjlig under Steve Jobs så sådana här uttalanden är början på ännu en dålig Apple period, tyvärr måste jag säg då det drabbar alla....

Läs lite först i kommentarerna tack

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper

Permalänk
Skrivet av Massy:

Edit: Lägger till, ge tusan i att börja gnälla om detta nu och om ni har något att säga gör det på ett vettigt sätt.

Har fått uppfattningen av Apple rent generellt alltid är oerhört fula i sitt sätt, i detta fall hoppa på konkurrenterna rejält. De söker patent på riktigt små fjantigheter och saker dem knappt uppfunnit själva, små trick som uppmärksammas i media ex ger bort iPhone 4 till alla på presskonferensen. Till detta svarar alla, ja Apple dem är ju så snälla och ger bort så många telefoner, schyssta mot kunder blahahah. I själva verket kostar det mindre än en kort reklam på TV men ändå får det mer uppmärksamhet och lockar till sig kunder "för Apple är så trevliga".

Kan bjuda på dagens Apple fanboy quote med:
Person 1: "Betala så mycket extra för designen och operativsystemet, det är inte värt det"
Person 2:"Men Mac är ju bättre än PC också den är snabbare"
Jag: "Sen är det ju så att det är samma komponenter i båda, då är det uppenbart att man får samma prestanda"

Blev ganska tyst efter det, tycker det är sorgligt att man lyckas lura på okunniga sånt. Likadant med ex HP

Jag håller med om att det är löjligt att patentera minsta lilla finess, särskilt så kallade mjukvarupatent. Dessvärre är det så det ser ut idag, att så fort ett företag kommit på något så patenterar de för säkerhets skull detta. Det kan röra sig om en LED på en telefon som blinkar på ett speciellt sätt när man tar emot SMS. Men det är absolut inte bara Apple som gör detta, alla tillverkare gör det.

Sedan att det är "samma komponenter" i en PC som i en Mac är inte riktigt hela sanningen. Apple satsar i mitt tycke på att uppfylla ett ändamål med produkten, och då behöver den inte nödvändigtvis ha andra komponenter, utan kanske bara bättre sammansatta? För att ta en bilanalogi: En traktor är avsevärt starkare under huven än en familjekombi, men ska du bara köra på vanliga bilvägar så är traktorn ett sämre val än en familjekombi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xain:

Vet inte vad du snackar om? Pratade om att de lever i total förnekelse. Bara kommentera de andra tabletsen som de gjorde så förstår man att de bara försöker smutskasta, för så dålig koll kan de absolut inte ha, de vet mycket väl att de inte har något att sätta emot när Android släpper 3.0

Total förnekels för att dom köper en produkt dom anser är bra i just detta nuet, dom gjorde ganska självklart sitt köp baserat på vad som finns tillgängligt nu och då faller det allt som oftast på iPad, att Android släpper 3.0 kanske i sommar har ju jävligt lite betydelse för en normalanvändare som vill ha en tablet just nu.

Dessutom, om du läser engelska artiklen från yahoo och inte Swecs vässade artikel så ser du att Cook inte alls bara försöker smutskasta. Han säger ju klart och tydligt att han inte har en aning om hur Android 3.0 kommer bli och kan därför inte göra något uttalande om det.

Dessutom, hur är du så säker på att Android kommer sopa mattan med iOS? Baserar du det på att utvecklingen av iOS kommer stå helt stilla?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Skrivet av Massy:

... ex ger bort iPhone 4 till alla på presskonferensen. Till detta svarar alla, ja Apple dem är ju så snälla och ger bort så många telefoner, schyssta mot kunder blahahah. I själva verket kostar det mindre än en kort reklam på TV men ändå får det mer uppmärksamhet och lockar till sig kunder "för Apple är så trevliga". I detta fall hoppar de ju dock på sig själva då konkurrenternas versioner är minst lika bra.

Var det förra året som några politiker brände upp 100 000kr på något torg nånstans? Sjukt mycket reklam för pengarna där med iaf.

http://www.youtube.com/watch?v=MI99t9k4aEE beskriver precis vad en ipad är.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Avstängd
Citat:

"If you look at what's shipping today, there's not much out there as you know," Cook said. "Generally speaking, there's two kinds of groups today at best on the market today - ones using a Windows tablet PC, are fairly big and heavy and expensive. They have weak battery life, they require a stylus, and from our point of view and what's we've seen customers are just not interested in them.

"Then you have the Android tablet, and the variety are out shipping today, the operating system really wasn't designed for a tablet," Cook added. "Google has said this, so this is not just an Apple view by any means. And so you wind up having a size of a tablet that is less than what we believe is reasonable, or one that we provide what we feel is the real tablet experience. So basically, you end up with a sort of scaled-up smartphone, which is a bizarre product, in our view.

Then you've got a third group – those are the two that are shipping today – and frankly speaking its hard for me, to understand if somebody does a side-by-side with an iPad, and some enormous percentage of people are going to select an iPad there – those are not [products] that we have any concern on."
Cook didn't mention any competing products by name, although some have classified the Dell Streak as a scaled-up smartphone.

"The next generation of Android tablets, which is what you discussed primarily at CES - there's nothing shipping yet, and so I don't know," Cook concluded. "Generally they lack performance specs, they lack prices, they lack timing, and so today they're vapor. We'll assess them as they come out, wherever, but we're not sitting still, and we have a huge first mover advantage.

http://news.yahoo.com/s/zd/20110118/tc_zd/259497
Som JesperA länkar till. Ta och läs detta

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av xain:

De enda människorna som köper Apples produkter är de som tror de är någon slags status att äga en dyr kass sak. fyfan för de företaget, total bojkott

Det där är som att säga att man går till Starbucks för en kopp kaffe för att visa att man har det.
Man köper den för att det är bra kvalitet och den fungerar bra.

Dessutom är det hur kul som helst att spela Need for Speed: Hot Pursuit på en iPad.

EDIT: Jag är inte en Fanboy. Jag gillar iPad och iPhone etc. Men jag klarar inte av Mac's operativ system eller Safari. Jag använder Windows och Google Chrome, därför att dem fungerar bra.

Permalänk

Jag tycker inte det var så konstigt uttalande från ett amerikanskt företag.
Det skulle varit bra mycket konstigare om han hade hyllat androidplattorna.

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Jo det är klart. Samtidigt når Google med Android ut till flera olika tillverkare tex HTC, Sony Ericsson och Google själva med sina Nexus mobiler för att dra några exempel.

Apple måste ha en grymt bra produkt för att kunna behålla sina marknadsandelar på Tablet marknaden. En rejäl utmaning men visst kan dom lyckas även om jag inte tror det.

Sen angående Microsoft kan man undra var deras Tablet operativ är? Windows 7 till Tablets ser extremt osmidigt ut om ni frågar mig. Man kan undra varför inte Windows Phone 7 funkar till Tablets? Känns som att Microsoft kommer få det tufft på Tablet marknaden tills Windows 8 kommer under 2012 då lär dom ha ett mer tryckkänsligt inriktat operativ förhoppningsvis.

Ja vi får se vad Ipad 2 har att erbjuda. Antagligen kommer den att hinna släppas (mars/april) innan konkurrenterna släpper sina första plattor (närmare sommaren) vilket ger den ett försprång, igen.

Jag har aldrig fått möjlighet att pröva Windows 7 på en tablet, men jag har använt en touch-screen till att fjärrstyra ett Windows 7-skrivbord och jag tyckte faktiskt att det fungerade hyfsat bra. Och då var det ändå fjärrstyrning via VNC. Native borde fungera ännu bättre.

Men allra helst vill jag köra Ubuntu eller någon annan dist på en tablet, det är min dröm. Att ha tillgång till hela utbudet av fri mjukvara som finns i pakethanteraren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

1)

Läste du Swecs eller källans artikel? Citaten från källartiklen var inte på något sätt aggresivt, nedlåtande eller något: http://news.yahoo.com/s/zd/20110118/tc_zd/259497

Tycker endå att det är pajkastning nä jag läste den. Jag tror de underskattar att fler än jag önskar att ipad var en macpad istället. ipasd är ju redan idag en uppblåst ipod

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk

Jösses vilket humör som finns bland kommentarerna här gällande de som köper Apple-produkter. Kan inte mer än dementera samtliga.

Jag äger både en Apple-laptop, iPhone, en stationär PC med dualboot Linux och Windows samt en server med Windows. Jag har samtliga dessa produkter för att jag anser att de gör sitt jobb bra. Jag har min Macbook för att jag tycker att det operativsystemet lämpar sig för en mobil dator jag har i mitt skolarbete, och jag tycker om bygget och minimalismen. Jag har iPhone för att det är ett snabbt gränssnitt, som med jailbreak är minst lika potent som Android, och funkar felfritt med min bärbara dators OS, natively. Trots att jag tycker om Apples mobila enheter har jag som hobby att bygga, och sälja, PC-datorer och har installerat och använt MÅNGA windowsinstallationer i mina dagar.

DÄRFÖR köper man Apple-produkter. För att man tycker om dem. En del människor gillar gröna äpplen, andra röda, en del äter inte äpplen alls. Sluta mura in er och skäll på vad andra har för smak. Jag skulle precis lika gärna kunna säga att folk som använder windows bara är för dumma för att använda terminal. Men det är väl bara att vänta tills en del mognar, antar jag.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Skrivet av Striktarn:

Ja vi får se vad Ipad 2 har att erbjuda. Antagligen kommer den att hinna släppas (mars/april) innan konkurrenterna släpper sina första plattor (närmare sommaren) vilket ger den ett försprång, igen.

Jag har aldrig fått möjlighet att pröva Windows 7 på en tablet, men jag har använt en touch-screen till att fjärrstyra ett Windows 7-skrivbord och jag tyckte faktiskt att det fungerade hyfsat bra. Och då var det ändå fjärrstyrning via VNC. Native borde fungera ännu bättre.

Men allra helst vill jag köra Ubuntu eller någon annan dist på en tablet, det är min dröm. Att ha tillgång till hela utbudet av fri mjukvara som finns i pakethanteraren.

Jo precis iPad 2 hinner före konkurrenterna. Och det lär säkert ge en fördel. Känns dock som att Apple behöver en genuint överlägsen produkt för att hålla sitt övertag.

Jag har inte kört Windows 7 på Tablets så jag ska igentligen inte säga för mycket. Men det jag har sett ser klumpigt ut tycker jag. Kul att du tyckte Windows 7 med tryckkänslig skärm kändes bra att köra! Jo det är klart att Native borde gå ännu bättre.

Mums ja Ubuntu hade varit underbart på en Tablet. Ubuntu 11.04 ska vara mer inriktat på tryckkänsliga skärmar om jag inte minns fel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Striktarn:

om vi tänker till företag så har ipad ersatt anteckningsblocket. men man skulle önska sig en penna. och kanske en sharepoint lösning för att smidigt spara sina anteckningar. maila dem funkar ju också men inte lika elegant :P. hade ipad haft stöd för penna som ett alternativ så hade varit super. men självklart ska den inbart fungera med en iPen och inget annat

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk

Mums ja Ubuntu hade varit underbart på en Tablet. Ubuntu 11.04 ska vara mer inriktat på tryckkänsliga skärmar om jag inte minns fel?

Ja grundaren (Mark Shuttleworth) har nämnt att de satsar hårt för att göra skrivbordet användbart på en touchscreen. Bland annat byter de ut Xorg till Wayland och det vanliga Gnome-skrivbordet till deras eget Unity (väldigt touch-vänligt). Det bästa av det bästa vore om Ubuntu lanserade en egen tablet också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Total förnekels för att dom köper en produkt dom anser är bra i just detta nuet, dom gjorde ganska självklart sitt köp baserat på vad som finns tillgängligt nu och då faller det allt som oftast på iPad, att Android släpper 3.0 kanske i sommar har ju jävligt lite betydelse för en normalanvändare som vill ha en tablet just nu.

Dessutom, om du läser engelska artiklen från yahoo och inte Swecs vässade artikel så ser du att Cook inte alls bara försöker smutskasta. Han säger ju klart och tydligt att han inte har en aning om hur Android 3.0 kommer bli och kan därför inte göra något uttalande om det.

Dessutom, hur är du så säker på att Android kommer sopa mattan med iOS? Baserar du det på att utvecklingen av iOS kommer stå helt stilla?

Baserar det på hur det alltid har varit. Apple släpper något sen blir de totalt ompsrungna med hästlängder när de andra visar hur det skall gå till. Uppdateringarna i iOS har ju varit riktigt dåliga. Bara lagt till saker de andra redan har mms/multitasking/hotspot osv osv. Nästa update får vi väl se homescreens och widgets (gapskratt). Vore inte direkt första gången någon från Apple (Steve Jobs) uttalat sig helt felaktigt.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Skrivet av Sifear:

om vi tänker till företag så har ipad ersatt anteckningsblocket. men man skulle önska sig en penna. och kanske en sharepoint lösning för att smidigt spara sina anteckningar. maila dem funkar ju också men inte lika elegant :P. hade ipad haft stöd för penna som ett alternativ så hade varit super. men självklart ska den inbart fungera med en iPen och inget annat

Håller med om pennan. Skrev en kommentar tidigare här om att jag saknade möjligheten att använda stylus (penna). Det kräver ju att skärmen är resistiv för att man ska få bra precision med en penna (dagens skärmare är kapacitiva) men jag skulle lätt köpa en platta idag om jag kunde föra ned anteckningar på den som på ett papper, och priset var det rätta förstås.

Permalänk
Skrivet av Striktarn:

Ja grundaren (Mark Shuttleworth) har nämnt att de satsar hårt för att göra skrivbordet användbart på en touchscreen. Bland annat byter de ut Xorg till Wayland och det vanliga Gnome-skrivbordet till deras eget Unity (väldigt touch-vänligt). Det bästa av det bästa vore om Ubuntu lanserade en egen tablet också!

Jag hade varit över en Ubuntu Tablet direkt om den fått ett bra pris! Och Unity ser underbart ut. Men som sagt en Ubuntu Tablet hade inte varit fel. Borde vara mer fullvuxet än Android tänker på alla program i Ubuntus förråd.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Striktarn:

Håller med om pennan. Skrev en kommentar tidigare här om att jag saknade möjligheten att använda stylus (penna). Det kräver ju att skärmen är resistiv för att man ska få bra precision med en penna (dagens skärmare är kapacitiva) men jag skulle lätt köpa en platta idag om jag kunde föra ned anteckningar på den som på ett papper, och priset var det rätta förstås.

Dock skulle man ju kunna köra den modellen HP kör på sina TM2or. De har lagt in delvis en kapacitiv digitizer för fingerprecision och känsla, och sedan en Wacom-digitizer för penna, som inte är resistiv. Gör så man kan använda penna för precision (dessutom är det skönt att ha en knapp för högerklick på pennan) men utan att offra känslan av kapacitiv.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

jag håller mig till webOS
får hoppas att det kommer pekplattor med det snart..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Android kommer äta upp Apples marknadsandelar i Tablet marknaden tror jag. Precis som på Smartphone marknaden där Android nyligen gick om iOS i USA eller så var det i hela världen kommer inte ihåg riktigt.

Jo men nu finns det ju lite mer androidlurar att välja på också från en uppsjö av tillverkare och i olika prisklasser medans det bara kommer en iphone per år.

kommer endast skaffa android om dom kan enas om en gemensam standard på gränssnitt så att dom uppdaterar lite fortare.

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Jo men nu finns det ju lite mer androidlurar att välja på också från en uppsjö av tillverkare och i olika prisklasser medans det bara kommer en iphone per år.

kommer endast skaffa android om dom kan enas om en gemensam standard på gränssnitt så att dom uppdaterar lite fortare.

Jag nämde i ett senare inlägg om just det du påpekar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur många pajer har appel igentligen?
Visst kan hålla med om stylus till windows men android 3.0 kan du med största säkerhet slänga in i surfplattorna som har 2.3 i sig vilket gör 3.0 till en medtävlande redan nu.
Sen att google inte är lika anala som apple gör ju knappast att apple har ett så stort försprång som dom verka tycka sig ha, det dom har är fans.
Sen fattar jag fortfarande inte va medningen med en surfplatta är, Penismätartävling kanske? annat kan jag inte komma på tyvärr :\ (personlig åsikt)

Tycker apple kan hålla sina pajer för sig själva och invänta dom andra aktörerna lite då ios inte utveklas i samma fart som android.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av Sovereign:

Dock skulle man ju kunna köra den modellen HP kör på sina TM2or. De har lagt in delvis en kapacitiv digitizer för fingerprecision och känsla, och sedan en Wacom-digitizer för penna, som inte är resistiv. Gör så man kan använda penna för precision (dessutom är det skönt att ha en knapp för högerklick på pennan) men utan att offra känslan av kapacitiv.

Intressant, hade inte en aning om att det gick att göra. Sökte lite och hittade en TM2 review http://www.youtube.com/watch?v=OnROHKjvXKA

Den tekniken ser riktigt lovande ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xain:

Baserar det på hur det alltid har varit. Apple släpper något sen blir de totalt ompsrungna med hästlängder när de andra visar hur det skall gå till. Uppdateringarna i iOS har ju varit riktigt dåliga. Bara lagt till saker de andra redan har mms/multitasking/hotspot osv osv. Nästa update får vi väl se homescreens och widgets (gapskratt). Vore inte direkt första gången någon från Apple (Steve Jobs) uttalat sig helt felaktigt.

Fanboys alltså.... Tror du att de ända förändringarna som har hänt med iOS är mms/mulittasking och hotspot så borde du nog lära dig läsa release notes.

Apropå omsprungna.. Hört talas om Apples iPod? 72% (+-) av marknaden med över 270 miljoner enheter. Vad exakt är det Apple har släppt som de andra tillverkarna sedan har anmanat och sprungit förbi dem inom?

Permalänk
Medlem

Vem är det som ska tala egentligen?
Detta är en bra exempel på att Apple behöver Jobs. Så fort han lämnar över makten, även för en liten stund, så går det markant sämre.

Att säga att de är förstorade smartphones är ju bättre än förstorade iPod Touch eller?