Permalänk

Grader ? stämmer det?

Tja... har fått mina saker att fungera nu

jag har enligt asus probe 35 grader på CPU
och 27 på moderkortet
ca 25 runtom

så har jag hört att asus ljuger ca 10 grader på temperaturen så då borde jag ha då 25 grader på en AMD XP 2000+

så har jag det bästa kylsystemet för en pc
och det är!!!

1X 120 fläkt sidan
1x vulcano 7+ (CPU)
1x 90 fläkt fram
1x 80 fläkt bak
1x 60 fläkt hårdisk
sen sådant som ej räknas

nätagg 1x 80
grafikkort 1x 40

ljudnivå 47dB (låter som ett jet-plan)

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

Du tror inte temperaturen kan visa 10 grader för lite?

Permalänk

Nej nej det går inte för sej

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Gäst

mmm sitter i samma lokal som calle nu, fy fan SAS 737 boeing destination New york,

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att du inte kan lita på proben. den stämmer inte exakt.

Permalänk

kan någon säga om det stämmer 100% att asus ljuger om temperaturen och att det är kallare än vad som visas på asus

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

om probe skulle visa 10 grader för mycket så skulle jag haft en p3 på 20 grader och det är ju inte så illa när det är ca 23 grader i rummet

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Den måste väl visa fel ?? Jag har 55c med vattenkylning på en AMD 2000+.

Visa signatur

Core 2 Duo T7200, 2048MB 667mhz, ATI x1700

Permalänk
Medlem

det är väl snarare att proben visar +/- 10 grader alltså ligger du på en temp mellan 25 och 45

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag brukar också ha de tempraturerna med mitt system. Dock lite varmare processor vid fulload, men mitt moderkort brukar aldrig överstiga 25 grader. Jag tror inte att de visar 10 grader för mkt, snarare att andra kort visar för lite.

Permalänk

Merrimaq Du och jag har stort sett likadant system
Har oxå AMD XP 2000+ l 512 mb ddr 2700 l GF44200 128 mb ddr Asus l 80 gb hdd

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

Calle_p40: Hur räknar du ut din dB???

Permalänk
Avstängd

Använd tempmätaren på moderkortet enbart för att förbätra kylning och inte för att jämmföra med andra..

Jävlig många gånger har man sakt att den jäkla tempsensorn betyder inte ett skit... men men

Visa signatur

[size="1"]AMD Athlon 1200/133|EPoX-8KTA3+PRO|SamSung 1024MB|600W|GeForce3|WCD 40GB|SamSung 60GB|WinXP PRO|Felia ADSL[/size]

Permalänk

morsbo

står på dustin att min cpu fläkt låter 47 dB på högsta och den överröstar allt annat så jag fick fram det genom att skriva 47 dB eftersom den låter högst.

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

nej .

Visa signatur

Sys 1 l AMD 3000 + @ 2500 mhz(208x12) l GFX : Mx 440 8x l minne: 512-ddr l mod:aopen AK79-400 VN l sys 2 - P I 133 mhz l 32 mb l RAM l 1.6 gb hdd l Beat that l Vattenkylt l r.i.p ti 4400 l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Djeet
nej .

Du kan inte skriva lite utförligare vad du menar med ditt "nej . "?

Permalänk

det där jävla asus prob suger min dator var uppe i 76c med programet. i bios var det 25c ..........

Visa signatur

E/z

Permalänk

va f*n är denna tråd uppe igen? Haha det va ett bra tag sen jag skrev nått i denna tråden

Visa signatur

Overloaded