Rift: Planes of Telera

Permalänk

För er som inte visste så blir månadskostnaden billigare ifall du förhandsbokar spelet.

https://www.riftgame.com/en/products/

"Founder’s Pricing: The opportunity to sign up for our limited-time, discounted subscription plans."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

För er som inte visste så blir månadskostnaden billigare ifall du förhandsbokar spelet.

https://www.riftgame.com/en/products/

"Founder’s Pricing: The opportunity to sign up for our limited-time, discounted subscription plans."

Hur mycket billigare och under hur lång tid?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Varför skulle Blizzard ta ut en mindre månadskostnad än vad tidigare MMO's har gjort? Oavsett vad du tror att du själv hade gjort så hade du själv inte tagit ut en mindre kostnad för att du tjänar så mycket på det.

Det fungerar ju uppenbarligen att ta ut 130 kr i månadskostnad då det är extremt många som spelar spelet.
Du får gärna ge mig ett spelföretag som sänker månadskostnaderna p.g.a. att det tjänar för mycket och vill "ge tillbaka" till spelarna.

Spelar inte mmo så jag har ingen aning! Jusst pga denna anledningen.. Jo jag hade verkligen tagit ut mindre och lyssnat mer på användarna och försökt utecklat på ett mycket bättre sätt... Jag är inte presis girig! Behöver inga mång miljoner för att vara lycklig..

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacar:

Håller inte alls med dig. För det första så säger du att wow inte är ett spel som funkar.... Det e ju ett av de största (om inte det största) mmo dom finns så tror faktiskt att dom har fått det att funka jag håller iofs med dig om att det inte e så roligt längre :p. Sen så använder dom säkert inta alla pengar dom får in till wow utan lägger det säkert på kommande titlar som tex diablo 3, använder nog också lite av pengarna till SC 2 updates. Jag betalar gärna 130 spän i månaden till blizzard om dom fortsätter leverera bra spel som dom har gjort.

Omvi går tillba till ämnet så har jag lirat rift dom 2 senaste dagarna och det är riktigt roligt väldigt skön omväxling ifrån wow då dom har lite roligare saker som rift och mons som attackerar städer Random. Är roligt att man kan bara springa in i e spawnad rift och få lite bonus xp som omväxling från questandet. Jag rekomenderar

Bara för att spelet är världens största eller poppuläraste spel betyder det inte att det funkar..
Det är allt för mycket buggar och fel i det spelet...... För mycket gammalt skräp som sparas i bakrunden och slö arbeten.. Hoppas iaf dom gör något vettigt med pengarna som D3 och inte glömmer bort att Diablo 3 är ett diablo game så det inte blir ett mmo av det.......

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk

Druid/Warden/Inquisitor

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Bara för att spelet är världens största eller poppuläraste spel betyder det inte att det funkar..
Det är allt för mycket buggar och fel i det spelet...... För mycket gammalt skräp som sparas i bakrunden och slö arbeten.. Hoppas iaf dom gör något vettigt med pengarna som D3 och inte glömmer bort att Diablo 3 är ett diablo game så det inte blir ett mmo av det.......

Ne men det borde typ betyda att det funkar bäst ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Spelar inte mmo så jag har ingen aning! Jusst pga denna anledningen.. Jo jag hade verkligen tagit ut mindre och lyssnat mer på användarna och försökt utecklat på ett mycket bättre sätt... Jag är inte presis girig! Behöver inga mång miljoner för att vara lycklig..

Asså wow måste ju va ett av de spel som mäst lyssnar på sina spelare ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacar:

Ne men det borde typ betyda att det funkar bäst ?

Nej det betyder inte att det funkar bäst Men dom flästa bryr sig inte om sånt och är inte lika kräsna som jag och stöt sig på allt!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacar:

Asså wow måste ju va ett av de spel som mäst lyssnar på sina spelare ?

Jo det har du faktiskt rätt i.. Dom har ändrat mycket för sina spelare jag som dömde för mycket bara

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk

Denna sida delar ut VIP keys gratis
http://www.playstar.se/showthread/3191

Curse verkar ha slut...

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Skrivet av FisheRswe:

Denna sida delar ut VIP keys gratis
http://www.playstar.se/showthread/3191

Curse verkar ha slut...

tack tack

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

Tror det blir ett köp.

Permalänk
Medlem

Ligger det nere atm? Första gången jag startar nu och stannar på 49% hela tiden när man connectar till "Creating server" :/

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Grymt enformigt spel, hur vissa kan tycka det är så fantastiskt bra fattar jag inte alls. Kanske är Guardians miljöer roligare för jag testade bara Defiant och det var som WoW-expansionernas quest-hub-race på crack. Hub efter hub med noll variation, korta enkla trista quests om och om igen, satt nästan och somnade ibland för att det kändes som att spelet spelade sig själv. Hann inte spela speciellt mycket i beta5 och blev lv25, då jobbade jag med professions också, frågan är om det ens tar 2 veckor med slött spelade att bli maxleveln 50 i fulla versionen, verkar inte helt genomtänkt av utvecklaren. En sak är iaf säker, en startzon per faktion är för lite, tveksamt om jag skulle orka dra en till gubbe genom samma värdelösa quests igen som Defiant. Hade hoppats mycket på detta spelet, men det finns tom F2P-MMOs jag testat senaste året som varit roligare än Rift, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Norton:

Grymt enformigt spel, hur vissa kan tycka det är så fantastiskt bra fattar jag inte alls. Kanske är Guardians miljöer roligare för jag testade bara Defiant och det var som WoW-expansionernas quest-hub-race på crack. Hub efter hub med noll variation, korta enkla trista quests om och om igen, satt nästan och somnade ibland för att det kändes som att spelet spelade sig själv. Hann inte spela speciellt mycket i beta5 och blev lv25, då jobbade jag med professions också, frågan är om det ens tar 2 veckor med slött spelade att bli maxleveln 50 i fulla versionen, verkar inte helt genomtänkt av utvecklaren. En sak är iaf säker, en startzon per faktion är för lite, tveksamt om jag skulle orka dra en till gubbe genom samma värdelösa quests igen som Defiant. Hade hoppats mycket på detta spelet, men det finns tom F2P-MMOs jag testat senaste året som varit roligare än Rift, tyvärr.

Nenär jag satte mig idag och skulle spela kände jag som dig var roligti 6 timmar sen vart det för enformigt dock vill jag lite högre o pröva på lite dungeuns (fail stavat) se fall det e ok men e lite rädd för att det ska vara som questandet, att man bara står o gör samma spell om o om igen :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Ligger det nere atm? Första gången jag startar nu och stannar på 49% hela tiden när man connectar till "Creating server" :/

Betan har stängt ja Tror den stängde 19:00 idag, skulle egentligen stängt igår men dom hade tydligen kludd med servrarna så dom förlängde betan

F.Ö Diggar jag spelet RIKTIGT hårt, ser ut som ett köp

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Norton:

Grymt enformigt spel, hur vissa kan tycka det är så fantastiskt bra fattar jag inte alls. Kanske är Guardians miljöer roligare för jag testade bara Defiant och det var som WoW-expansionernas quest-hub-race på crack. Hub efter hub med noll variation, korta enkla trista quests om och om igen, satt nästan och somnade ibland för att det kändes som att spelet spelade sig själv. Hann inte spela speciellt mycket i beta5 och blev lv25, då jobbade jag med professions också, frågan är om det ens tar 2 veckor med slött spelade att bli maxleveln 50 i fulla versionen, verkar inte helt genomtänkt av utvecklaren. En sak är iaf säker, en startzon per faktion är för lite, tveksamt om jag skulle orka dra en till gubbe genom samma värdelösa quests igen som Defiant. Hade hoppats mycket på detta spelet, men det finns tom F2P-MMOs jag testat senaste året som varit roligare än Rift, tyvärr.

Dude, tror du inte inser vad som är slött eller hardcore här. Det har tagit mig hela veckan att nå 22 och jag har ändå lirat bra mycket då jag varit sjuk. Hade jag varit på jobb som vanligt skulle det tagit bra mycket längre. Kanske en månad för 22.

Hur gör du?

Permalänk
Medlem

Kanske är det för att Rift känns ju väldigt strömlinjeformat så här långt i alla fall. De har typ tagit standardmallen för WoW och Korea-MMOs och rationaliserat det till max. Questnpcs och quests är ett stenkast emellan och hubbarna avlöser varann utan att man behöver utforska någonting, en instans per karta och nog med material för yrken bland questmobs. Väldigt effektivt men noll känsla. Det enda som jag kunde se som eventuell stoppkloss är väl instanserna för det gamla, vanliga "LF Tank and healer" kom upp titt som tätt :S Jag skippade första instansen till jag var lv23 och i princip kunde dra gruppen igenom på första försöket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TreD:

Dude, tror du inte inser vad som är slött eller hardcore här. Det har tagit mig hela veckan att nå 22 och jag har ändå lirat bra mycket då jag varit sjuk. Hade jag varit på jobb som vanligt skulle det tagit bra mycket längre. Kanske en månad för 22.

Hur gör du?

Jag skulle gissa på att jag har lirat sammanlagt MAAXX 20 timmar eller något och jag är lvl 17 (:

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

kommer det här spelet att kosta pengar i månaden? (har inte läst tidigare inlägg i tråden)

Yes it will :3
Standard MMO-pris ungefär. Förbokar man genom deras sida finns det "speciella" subscriptions. Vet inte hur riktigt dessa fungerar dock.

Permalänk
Medlem

Måste man skaffa en nyckel igen om man spelade beta 5?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Priserna för deras "Founder's Subscription Plan" är:

Monthly - €12.99
3-Month - €32.97
6-Month - €53.94

Och för deras standard plan:

Monthly - €12.99
3-Month - €35.97
6-Month - €59.94

Så det är inga super priser direkt ^^
Med 6 månaders planen tjänar man 53.29kr med dagens valutakurser.

Priser och info kommer från Denna sida.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Måste man skaffa en nyckel igen om man spelade beta 5?

Ifall du har en VIP key eller har förhandsbokat spelet så kommer du automatiskt få en invite till nästa beta. Ifall du hade en av de nycklarna som ökar chansen för att få invites, eller lyckades att få en utan, så är det bara att hoppas. Iofs så verkar det som att efter förra betan då de skickade ut mängder av VIP nycklar som gick att använda 25ggr så bör du inte ha några problem att hitta en sådan annars.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Corsair XMS3 - 8 GB | ASUS P8Z77-V PRO | Corsair Neutron Series 240GB | Corsair AX 860W | ZOTAC GFORCE GTX 670 2GB

Permalänk
Medlem

Spelade betan lite, var mer eller mindre wow med annorlunda grafik. spelar hellre wow

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av Jimmo:

Någon som nyligen beställt förbokat från Webhallen och fått koden för betorna osv? Fick min kod idag men när jag applyar den får jag bara "Crystalline Rune Card", jag mailade Webhallen om det men dom sa bara att det ska vara 1 kod för allt, alltså Beta och Headstart också, och tydligen hade ingen annan det här problemet.

Mailade Trions support sen men blev inte riktigt smartare utav det. Ingår Webhallen i de butiker som man kan maila in en screenshot på kvittot så taggar dom ditt account med VIP? Antar inte det, men man kan ju hoppas.

Jag fick inget VIP av webbhallen och skickade in screen till support och fick VIP key av dom, någon av de bästa support jag har stött på i ett spel. De hjälpte mig och svarade snabbt

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Spelade betan lite, var mer eller mindre wow med annorlunda grafik. spelar hellre wow

Mer eller mindre WoW är fel att säga. Sen när har WoW exempelvis, stora invasioner och public quests (rifts) ala Warhammer?
Det lånar element från flera spel och försöker förbättra det.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | OS: Nobara Linux 40

Permalänk
Medlem
Skrivet av nukey:

Ifall du har en VIP key eller har förhandsbokat spelet så kommer du automatiskt få en invite till nästa beta. Ifall du hade en av de nycklarna som ökar chansen för att få invites, eller lyckades att få en utan, så är det bara att hoppas. Iofs så verkar det som att efter förra betan då de skickade ut mängder av VIP nycklar som gick att använda 25ggr så bör du inte ha några problem att hitta en sådan annars.

Jag har: Nvidia_RIFT_Beta_Invite4 och RIFT Beta VIP

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytos:

Mer eller mindre WoW är fel att säga. Sen när har WoW exempelvis, stora invasioner och public quests (rifts) ala Warhammer?
Det lånar element från flera spel och försöker förbättra det.

NOTERA: Mytos, jag håller med dig 100%, skriver bara allmänt till allihop.

Rift gör exakt samma sak som wow gjorde. Ta bra saker från andra spel och försöka lägga egen spinn på det. Visst är det likt wow (och många andra spel, det är ett frankenstein spel helt klar). Men kom inte och säg att wow inte är likt andra mmo för då jävlar har vi en shitstorm på g. Nu vet jag att många av de som spelar wow inte spelat något annat MMO (JAG PEKAR INTE NÅGRA FINGRAR HÄR ALLS) och då förstår jag om man blir lite putt.

Hur som helst tycker jag idéen med rifts och invasions är jääääääääävligt fräsch alltså. Inte förut i något mmo har jag sett folk bara kasta quests och prestige åt helvete och hoppa rakt in i smeten och dunka på invaders (möjligtvis warhammer men där har de inte invasioner). Melee-gubbar längst fram, ranged där bak, helare som som gör sitt jobb etc. Sammarbetet var på topp. Stod ett tag själv på en bro precis innan en stad (south argent) och dunkade på en massa invaders med en annan kille medans vi hade ett par healers bakom oss.

Då kände man sig bad ass. Vet dock inte hur länge det här kommer vara kul, men tja, det är ju nya fiender i olika områden och så, det är ju lite coolt.

Bäst av allt. Servern jag lirade på höll god ton hela betan igenom. Det var till och med en kille som frågade hur man drog förmågor från sitt soultree till hotbaren (talent tree ni vet). Inte en enda snubbe dissade honom.

Community är a och o. Jag var sådär inställd till spelet. Inte läst på något alls men fick tag i en key och var sjuk och testade. Min första Defiant-gubbe var sådär... min andra guardiangubbe = jag föll pladask. Vet inte om det är för Guardian har bättre område och community. Men dang. Invasionerna och communityn gjorde dealen för min del.

Tyckte instancen jag spelade (Fae) var rätt bra med även om den var lite väl lång för mig. Lite mer taktiker än tank and spank. Nu kan du ju inte som 25 hoppa in i level 17 dungeon och sen säga att dungeonen suger. Du är ju bra förbi nivån dungeonen är anpassad för.

Sen att det är jäkligt polerat också är en annan faktor. Så ja, jag är imponerad. Good job. Första värdiga MMO't i mina ögon på ett bra tag.

PS: Hur jävla bra är inte deras soul-system där man kan ändra hejvilt hur man vill!? Inte mer låst till samma jävla klass.

PSPSPSPSP: Stör mig också på att min female plate user är värsta blottad... case in point.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytos:

Mer eller mindre WoW är fel att säga. Sen när har WoW exempelvis, stora invasioner och public quests (rifts) ala Warhammer?
Det lånar element från flera spel och försöker förbättra det.

stora invasioner i wow: när AQ kom, när naxx kom, när tbc kom. public quests, inga. 1 grej som skiljer, som jag sa, då spelar jag hellre the real deal än en klon. Det hade varit roligare om spelutvecklare släppte spel som är innovativa.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

stora invasioner i wow: när AQ kom, när naxx kom, när tbc kom. public quests, inga. 1 grej som skiljer, som jag sa, då spelar jag hellre the real deal än en klon. Det hade varit roligare om spelutvecklare släppte spel som är innovativa.

Jag har kört Rifta from beta1 till beta5. Och jag håller med Mo0rbid om att jag hellre spelar Wow än Rift såsom det nyare spelet ter sig i nuvarande Beta. Varför. Jo för att jag har sett allting Rift presenterar ett par gånger nu. Samtidigt som det finns mmo´s med flera år på nacken som har mer intressanta och komplexa aspekter i sin spelmekanik- Daoc och vanguard för att nämna två personliga favoriter som liknar Rift.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm