Roligt Elgiganten, övrig tråd
Satt just och läste och fick mig ett skratt när jag såg deras försäljningsargument, klipper och klistrar lite nu.
1. 1000 GB hårddisk - Lagringskapacitet för ett helt rymdskepp.
(Helt fantastiskt, nästan alla i Sverige har lagringskapacitet som räcker för ett helt rymdskepp eller två)
2. Alienware Command Center - Ger användarvänlig tillgång till exlusiva applikationer
(Något proffs på SC som vet vad en exklusiv applikation är eller kriterierna för dessa??)
3. Med den extrema 3 TB (3000 GB) stora hårddisken har du lagringskapacitet som räcker lång tid framöver.
(Vad är lång tid i och hur vet dom att lagringskapaciteten kommer räcka en lång tid, skickar dom några extra om man fyller dom på en vecka?)
4. Area 51 ALX har inkluderat 6 ljuszooner runt chassit som ger upp till 64 miljoner möjliga ljusfärgningskombinationer.
(Ska man hinna testa alla dom färgkombinationerna under sin livstid får man pröva över 1000 kombinationer om dagen och hoppas på att man inte dör i förtid. Och dessutom hoppas att datorn håller i 80 år eller så. 5 poäng av 5 möjliga för det säljargumentet)
5. Vätskekylning - Auroras högpresterande CPU vätskekylning är extremt tystgående och du slipper störande ljud som det blir från kylning med fläkt.
(Inte för att märka ord, men fläktar snurrar och vätska går inte, den flyter faktiskt. Så man kanske ska skriva tystflytande utan störiga ljud.)
6. Are you worthy? Stationär dator med rå alienteknologi, Intel Core i7, 6GB RAM och ATI Radeon HD 5870.
(Nya Sandybridge med rå Intel teknologi, nya Bulldozer med rå AMD teknologi, det gäller att marknadsföra sig med rätt ordval.)
Deras finurliga sätt att inte skriva ut specifikationerna riktigt måste va snudd på bedrägeri. Men om någon är sugen på en 43.000kr dator kolla in den här då. Å nej man behöver inte fråga, jag har inge bättre för mig idag så ja hänger här.
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar-...
Erfarenhet är mognadens grogrund.