Köpa iMac nu eller vänta tills nästa release?

Permalänk
Medlem

Köpa iMac nu eller vänta tills nästa release?

Funderar på att köpa en ny iMac med 2.93 GHz i7 processor och 4x2GB RAM. Jag vet dock inte om jag skall köpa nu eller vänta tills dom nya iMacarna kommer.. Vad tycker ni? Tror ni att det kommer vara stor skillnad mot nuvarande modell? Kan det vara värt att vänta till sommaren eller när dom nu släpps?

Permalänk
Medlem

En sandy bride Imac vore trevligt. Kommer det i sommar och maan verkligen vill en en mac så skulle jag försöka vänta.

Permalänk
Medlem

Eftersom sandy bridge uppenbarligen presterar bättre än nehalem så skulle iaf jag vänta. Man kan dock med stor säkerhet säga att de inte kommer före april eftersom det är fel på alla styrkrestar som det står om över allt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Ok! Va tror ni om priset då? Vet att det är mycket svårt att säga men tror ni att dom kommer bli dyrare än dagens dyraste modell?

EDIT: Det brukar inte förekomma "barnsjukdomar" på iMacs eller? Så man inte köper en precis när den släpps o så blir de massa strul liksom..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramo_and:

Ok! Va tror ni om priset då? Vet att det är mycket svårt att säga men tror ni att dom kommer bli dyrare än dagens dyraste modell?

EDIT: Det brukar inte förekomma "barnsjukdomar" på iMacs eller? Så man inte köper en precis när den släpps o så blir de massa strul liksom..

Ibland förekommer barnsjukdomar. Senast var det något problem med 27" skärmen men det åtgärdades med en firmwareuppdatering.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

jag skulle också vänta då även nya OS:t ska lanseras, LION tror ja det hette.

Jag har nu väntat i 2 omgångar på en iMac

Det är lite små strul med vissa modeller. värme och skärm strul.

Dem är otroligt snygga och smidiga. Men jag skulle vänta nåra månader till om du absolut inte måste ha ny dator nu.

Visa signatur

-= TeknikMonstret.com =-

Permalänk
Medlem

http://buyersguide.macrumors.com/

Bra sida om man vill ha lite koll på tidigare cykler.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk

Vanliga regeln gäller, kan man vänta så bör man vänta. Speciellt några månader innan en ny produktcykel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

Vanliga regeln gäller, kan man vänta så bör man vänta. Speciellt några månader innan en ny produktcykel.

Ska man alltid vänta så får man aldrig köpt något, alltid nya grejer på väg. =/

EDIT: Man börjar reda prata om efterföljaren till SB. Då fick jag nog och beställde en ny dator utan SB igår. Kommer ändå bli tvungen att uppgradera igen om 1-2 år.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Skrivet av El1min4tor:

Ska man alltid vänta så får man aldrig köpt något, alltid nya grejer på väg. =/

EDIT: Man börjar reda prata om efterföljaren till SB. Då fick jag nog och beställde en ny dator utan SB igår. Kommer ändå bli tvungen att uppgradera igen om 1-2 år.

Visst är det så, därför ska man såklart köpa en dator om man faktiskt är i behov av den. Vänta-regeln gäller när det inte är så bråttom. När det gäller Apple är det dock ganska lätt att vara strategisk i sina inköp då de uppdaterar sina produkter enligt bestämda cykler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

Visst är det så, därför ska man såklart köpa en dator om man faktiskt är i behov av den. Vänta-regeln gäller när det inte är så bråttom. När det gäller Apple är det dock ganska lätt att vara strategisk i sina inköp då de uppdaterar sina produkter enligt bestämda cykler.

Yes! Kan hålla med om att det är värt att vänta när det gäller Mac med tanke på att cyklerna sällan ändras.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7