Muskampen 2025: Segraren korad!

Min resa genom gaminglaptop-djungeln! + Recension MSI GX660-404NE

Permalänk

För mig är det mest flex runt wasd och knappt nåt vid O

Permalänk
Medlem

Vafan tänkte MSI när dom designade tangentbordet ? .. sätta en GIGANTISK shift-knapp till vänster och klämma in <> knappen mellan space och alt.. sjukt irriterande.. tryckt jämt fel när jag ska trycka alt

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Vafan tänkte MSI när dom designade tangentbordet ? .. sätta en GIGANTISK shift-knapp till vänster och klämma in <> knappen mellan space och alt.. sjukt irriterande.. tryckt jämt fel när jag ska trycka alt

Yea det är störande. Ganska liten ctrl-knapp också. Jag tror alla msi laptops har <> vid alt och space.

Permalänk

Ja det skall alltid finnas nåt som är lite bättre och nåt som är lite sämre på en dator tyvärr, man skulle slagit ihop det bästa från MSI och Asus till en superdator ! eller vad säger du MasteraCe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Ja det skall alltid finnas nåt som är lite bättre och nåt som är lite sämre på en dator tyvärr, man skulle slagit ihop det bästa från MSI och Asus till en superdator ! eller vad säger du MasteraCe.

Haha jo det hade varit nåt..

Var hos min kusin igår med datorn försökte titta lite jämförelse.. G53an har bättre betraktningsvinkel på skärmen iallafall.. iallafall jämfört med MSI 720p skärmen

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Haha jo det hade varit nåt..

Var hos min kusin igår med datorn försökte titta lite jämförelse.. G53an har bättre betraktningsvinkel på skärmen iallafall.. iallafall jämfört med MSI 720p skärmen

Kändes MSIn bättre överlag annars eller ? du kommer inte att byta tillbaks eller.

Permalänk

bra jobbat!

Visa signatur

uber3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Kändes MSIn bättre överlag annars eller ? du kommer inte att byta tillbaks eller.

Jag jämförde inte direkt nåt, såg bara när jag kollade på hans skärm att det såg mkt bättre ut från sidan o ovanifrån

Jag har helt ärligt inte bestämt mig.. jag är inte sugen att skruva isär datorn för att fixa tangentbordsproblemet, och jag vill inte heller skicka den på rep i veckor för att fixa det.. Datorn är ju slut i lager också så jag kan inte få nån utbytesdator.. :/

Så lutar åt en G53JW faktiskt.. båda datorerna har fördelar och nackdelar.. men saknar det bakgrundsbelysta tangentbordet + rätt layout (för mig)

Annars funkar Gx660 riktigt bra.. alla spel jag har kastat på den har funkat utan problem.. inga buggar, inga krascher som jag var rädd för.

Blir dock inte klok på att turbofunktionen ger mig sämre fps..

Det som oroade mig lite var detta.. När jag körde hårdtestet för att se om kylningen pallade.. när jag körde "turbo" så gick fläkten på max (samma som fanboost knappen)

Iofs så belastar man ju inte datorn så hårt.. men på sommaren när temperaturen inomhus är 5-10 grader högre..?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick käka upp det där om att allt gick problemfritt rätt fort.. jinxade lite .. Nu vägrar mitt left4dead2 fungera.. CTD (Crash to desktop) direkt man försöker starta eller joina ett spel.. Funkade felfritt igår och datorn har bara legat i väskan tills nu.. lol..

Jaja gonatt..

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Jag fick käka upp det där om att allt gick problemfritt rätt fort.. jinxade lite .. Nu vägrar mitt left4dead2 fungera.. CTD (Crash to desktop) direkt man försöker starta eller joina ett spel.. Funkade felfritt igår och datorn har bara legat i väskan tills nu.. lol..

Jaja gonatt..

hade samma problem jag med bara att installera om ( och ladda ner den flera Gb stora uppdateringen ) sedan funkade det! Testa!

Permalänk

Dumt att du lämnade igen två datorer för att ljudet var dåligt när det är ett mjukvara-problem. Kör man på windows drivrutinen så är ljudet som förväntat.
Kör asus g53 och kontaktade supporten direkt som hjälpte mig.

Permalänk
Skrivet av mr_fisken:

Dumt att du lämnade igen två datorer för att ljudet var dåligt när det är ett mjukvara-problem. Kör man på windows drivrutinen så är ljudet som förväntat.

Fast det var ju inte bara ljudet han syftade på när han lämna tillbaka datorerna om du läser början på tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_fisken:

Dumt? Slänger jag 10k på nåt vill jag vara nöjd..

Sen provade jag även din metod, men ljudet var fortfarande dåligt (Dom interna högtalarna alltså) med hörlurar var det ju inga problem

Skrivet av anon162937:

hade samma problem jag med bara att installera om ( och ladda ner den flera Gb stora uppdateringen ) sedan funkade det! Testa!

Jopp provade det imorse och det funkade.. förstår dock inte varför har aldrig haft det problemet på min gamla dator

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Dumt? Slänger jag 10k på nåt vill jag vara nöjd..

Sen provade jag även din metod, men ljudet var fortfarande dåligt (Dom interna högtalarna alltså) med hörlurar var det ju inga problem

Jopp provade det imorse och det funkade.. förstår dock inte varför har aldrig haft det problemet på min gamla dator

sant... tänkte först att det kanske var min GTX285 men nehe....

Permalänk

MasteraCe har du problem när du skall ladda hem drivrutiner på MSI hemsida eller ? jag får alltid så här (URL:en är ogiltig och kan inte öppnas.) på både IE och FF webbläsare. Vad kommer det sig ? Och det funkar inte heller på Live Update Online då den bara återgår hela tiden.

Permalänk
Medlem

vad menar ni med flex i tgbt?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

MasteraCe har du problem när du skall ladda hem drivrutiner på MSI hemsida eller ? jag får alltid så här (URL:en är ogiltig och kan inte öppnas.) på både IE och FF webbläsare. Vad kommer det sig ? Och det funkar inte heller på Live Update Online då den bara återgår hela tiden.

Vet inte har inte uppdaterat några drivers förutom grafikdrivrutinen direkt från www.ati.com

Skrivet av qhrizz:

vad menar ni med flex i tgbt?

Att tangentbordet sviktar lite när man skriver/trycker på det

Har en ny upplevelse att dela med mig av som jag heller aldrig varit med om, nu när jag startade om datorn så blev det när jag kom in i windows igen "Du har loggats in på en temporär profil och allt du gör kommer raderas" ? .. Så ajg loggade och loggade in på min (finns bara en användare).. ??

w t f ?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Vet inte har inte uppdaterat några drivers förutom grafikdrivrutinen direkt från www.ati.com

Har en ny upplevelse att dela med mig av som jag heller aldrig varit med om, nu när jag startade om datorn så blev det när jag kom in i windows igen "Du har loggats in på en temporär profil och allt du gör kommer raderas" ? .. Så ajg loggade och loggade in på min (finns bara en användare).. ??

w t f ?

Whaaat? konstigt.... testa starat i felsäkert läge/starta om eller gå till bios?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Whaaat? konstigt.... testa starat i felsäkert läge/starta om eller gå till bios?

Nej jag loggade bara ut o loggade in på min profil så var det normalt igen :S .. aldrig varit med om det förr

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Nej jag loggade bara ut o loggade in på min profil så var det normalt igen :S .. aldrig varit med om det förr

weird...

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

w t f ?

Jo jag har också uppdaterat Gkortet på ATI, men tyckte det är konstigt att man inte kommer in på MSI drivers, aja skit samma.

Jäkla otur du verkar ha MasteraCe men hoppas allt löser sig för dig.

Permalänk
Medlem

Haha, neverending story.. har kört med MSI-musen nu ett tag och har funkat bra tyckte jag.. men nu dör musen efter en stunds användande.. lool xD

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Haha, neverending story.. har kört med MSI-musen nu ett tag och har funkat bra tyckte jag.. men nu dör musen efter en stunds användande.. lool xD

Du skall nog inte ha en dator verkar det som, börja samla frimärken istället. LOL

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Du skall nog inte ha en dator verkar det som, börja samla frimärken istället. LOL

Haha jag överväger det, hoppas datorn är av bättre kvalitét än musen .. Men har läst att någon fler här på swec som hade problem att musen gått sönder så..

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Haha jag överväger det, hoppas datorn är av bättre kvalitét än musen .. Men har läst att någon fler här på swec som hade problem att musen gått sönder så..

kände på musen och tyckte inte den var något vidare....
köpte en sån här http://www.webhallen.com/hardvara/125934-ace_edge3200_laser_g...
och är grymmt nöjd!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

kände på musen och tyckte inte den var något vidare....
köpte en sån här http://www.webhallen.com/hardvara/125934-ace_edge3200_laser_g...
och är grymmt nöjd!!!

Jodå det är lugnt, har en MX510 + MX518 liggandes så.. bara irriterande när det pajar

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Jodå det är lugnt, har en MX510 + MX518 liggandes så.. bara irriterande när det pajar

så sant så sant.... och du verkar ju inte direkt ha någon tur heller...

Permalänk

Tycker musen är helt ok än så länge, men det är ju jag de.

Permalänk
Medlem

Ok, detta är säkert en otroligt dum fråga, men måste ändå. Som jag förstått så menas det att en av de stora nackdelarna hos G53 mot MSI är att den har 1080p upplösning vilket försämrar fps i spel och så. Går det inte att sänka upplösningen på skärmen?

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Skrivet av Papas:

Ok, detta är säkert en otroligt dum fråga, men måste ändå. Som jag förstått så menas det att en av de stora nackdelarna hos G53 mot MSI är att den har 1080p upplösning vilket försämrar fps i spel och så. Går det inte att sänka upplösningen på skärmen?

Jo men då blir det non native.