Rift: Planes of Telera

Permalänk

Va 2500 men efter 12 min är jag nere på 1950

Permalänk
Medlem

Skulle akta mig för Icewatch, Ryska PvE-spelare väljer tydligen den. Kan efter beta-spel bara konstatera att det var löjligt svårt att få instans-grupp där vilket brukar vara ett tecken på en avstyckad community.

Permalänk
Medlem

"Bara" 3000 för mig i kön till Whitefall. Varför skulle man låta sig bli övertalad att köra där..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Norton:

Skulle akta mig för Icewatch, Ryska PvE-spelare väljer tydligen den. Kan efter beta-spel bara konstatera att det var löjligt svårt att få instans-grupp där vilket brukar vara ett tecken på en avstyckad community.

Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Norton:

Skulle akta mig för Icewatch, Ryska PvE-spelare väljer tydligen den. Kan efter beta-spel bara konstatera att det var löjligt svårt att få instans-grupp där vilket brukar vara ett tecken på en avstyckad community.

Ok, ändrade till Blightweald.

GAAAH !! 6 timmar kö, hoppas det bara är så här i början annars lär jag tröttna om man måste sitta flera timmar o vänta varje gång innan man får spela:P

Permalänk

Men vafan, jag får fortfarande inte upp några europeiska servrar. Bara de amerikanska.

Permalänk
Skrivet av apspektakel:

Men vafan, jag får fortfarande inte upp några europeiska servrar. Bara de amerikanska.

Du får välja att spela på Europa gaten i launchern.

Permalänk
Skrivet av Överkill:

Du får välja att spela på Europa gaten i launchern.

Jo jag hittade det nu, hoppades kunna göra en edit innan någon såg det där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ok, ändrade till Blightweald.

GAAAH !! 6 timmar kö, hoppas det bara är så här i början annars lär jag tröttna om man måste sitta flera timmar o vänta varje gång innan man får spela:P

Skulle tro att det bara är såhär i början, då det inte skulle fungera om det hoppade in hur många som helst i första området.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bohman08:

Skulle tro att det bara är såhär i början, då det inte skulle fungera om det hoppade in hur många som helst i första området.

Hehehe möjligt, dock i betan va det sjukt snabb spawnrate på allt ^^

Permalänk

Hade tur och kom in snabbt så reserverade lite namn på Whitefall.

Permalänk

Men suck.. Blev knappt någon märkbar skillnad när jag bytte ut mitt HD4850 mot ett HD6850. Har 30 FPS på medium settings i startområdet nu. Har satt i en ny i5 2500 prolle också.

Permalänk
Medlem

Har suttit i kö nu i 45 min, kom in på servern... men när jag connectar får jag bara "Failed to connect to the game server" vid 99% laddning... någon som får samma?

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk

Tycker att spelet flyter på mycket bättre nu än det gjorde i betan. Flyter på i 60 fps utan någon stuttering alls med ALLT maxat. I betan hade jag låg fps och stuttering med grafiken på High.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pylver:

Har suttit i kö nu i 45 min, kom in på servern... men när jag connectar får jag bara "Failed to connect to the game server" vid 99% laddning... någon som får samma?

Jepp, och många andra tycks det. Vore väl bara väntat. Tur att man har sitt AO kvar.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk

Wow. ATI Catalyst profil tjofräsen gav mig +30 FPS. Trodde den där bara gällde folk med crossfire, men där ser man!

Permalänk
Medlem

Läste nu att Cloudborne verkar vara enda påverkade servern (failed to connect to the game server), sitter i kö till annan server för att få det bekräftat.

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

Underbart!

Disconnecta från kön och och får nu sitta och vänta från 3000 igen.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Underbart!

Disconnecta från kön och och får nu sitta och vänta från 3000 igen.

Jag har disconnectat 2 gånger atm men har fått stå kvar i kön när jag tagit reconnect...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

Wow. ATI Catalyst profil tjofräsen gav mig +30 FPS. Trodde den där bara gällde folk med crossfire, men där ser man!

Skulle du kunna vara så snäll och skicka länk för profilen? Tack!

Permalänk

samma här 3 gånger efter väntat över 2000 nummer mmm ser inte bra ut dom måste få upp minst 10-15 servrar till och det är samma på us servrarna där har dom fått några nya redan

Permalänk
Medlem

Bara nio timmars kö nice

Permalänk
Skrivet av Konve:

Skulle du kunna vara så snäll och skicka länk för profilen? Tack!

http://sites.amd.com/US/GAME/DOWNLOADS/Pages/crossfirex-app-p...

Permalänk

tja, sitter fortfarande utan headstart key efter att spelbutiken.se misslyckats skicka ut keys till alla som köpt spelet
Finns det något stället där man får sin key direkt och inte behöver vänta tills imorgon när suporten på butiken öppnar igen så jag kan avbeställa det jag köpt och köpa ett nytt?

Permalänk
Medlem

Haha satan vilka köer.. blir en fransk rp-pvp server tills releasen xD

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lanbonden:

tja, sitter fortfarande utan headstart key efter att spelbutiken.se misslyckats skicka ut keys till alla som köpt spelet
Finns det något stället där man får sin key direkt och inte behöver vänta tills imorgon när suporten på butiken öppnar igen så jag kan avbeställa det jag köpt och köpa ett nytt?

Du kan ju promenera in på t.ex. GameStop och få en nyckel på papper i handen.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

mmmm ingen bra 1 dag för rift hoppas dom fixar sina server problem till i morgon annars luktar det misslyckande lång väg bara de inte blir ett nytt warhammer eller aion av det hela

Permalänk
Skrivet av Janne_sthlm:

mmmm ingen bra 1 dag för rift hoppas dom fixar sina server problem till i morgon annars luktar det misslyckande lång väg bara de inte blir ett nytt warhammer eller aion av det hela

Håller inte alls med dig, Tänk på att vi lirar GRATIS just nu, så att allt ska vara fixat och fungera den 4de mars när spelet släpps på riktigt, sen är det inte så att wow tex fungera så bra på release dagen

Permalänk
Medlem

Blev att köra på RP-PVE. Kom in några p12:or vid namn Thrall, Ownage, iPwn och liknande och höll på fjanta sig i chatten. Mest för att kön till Whitefall var för lång.
Om några dagar när dom öppnar upp servrarna för fler spelare lär det problemet vara löst så man slipper ungarna och bråkstakarna.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Janne_sthlm:

mmmm ingen bra 1 dag för rift hoppas dom fixar sina server problem till i morgon annars luktar det misslyckande lång väg bara de inte blir ett nytt warhammer eller aion av det hela

Det har aldrig funnits och kommer förmodligen inte helller att finnas ett MMO där launchen är smärtfri.
Den enkla förklaringen till det här är att dag 1 är en engångsföreteelse.
Bara att leva med, det kommer lösa sig självt.