Operatören Tre:s säljare obehagliga

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skippy:

Nej jag jobbar inte på tph, varför ska jag bry mig vad ska jag görs sitta och gnälla som en kärring över internet? Ska vi alla sluta köpa från företaget eller vad vill du ha ut?

Ok, gnäll inte då om du inte jobbar där.:) Och ja jag tycker inte man ska stödja bolag som K*ullar oj...utnyttjar heter det visst, sina anställda...:D
(Vill du ta företagets parti före den lilla människan är det ju ditt val så tolkar jag ditt inlägg:P).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Ok, gnäll inte då om du inte jobbar där.:) Och ja jag tycker inte man ska stödja bolag som K*ullar oj...utnyttjar heter det visst, sina anställda...:D
(Vill du ta företagets parti före den lilla människan är det ju ditt val så tolkar jag ditt inlägg:P).

Jobbar du där? Om inte gnäll inte då. I Sverige finns regler man kan anmäla företag till arbetsmiljöverket, facket och allt möjligt. Istället för att gå och säga ifrån eller gå till facket eller liknande har människor en förmåga att bara sitta och tro allt bli bra automatiskt. Istället för att folk ska sitta och hålla käften sen gå ut till media varför inte säga till chefen eller liknande. Finns regler idag hur länge du får jobba mm gillar du de inte byt jobb? Så svårt är det inte?? Företag gör inte rätt heller som utnyttjar folk men alla vill ju ha så hög vinstkapital som möjligt sen hur man sköter det är helt olika. Moral finns inte i alla företag kollar du genom alls företag hur anställa jobbar eller deras underleverantörer sköter sig så kommer mycket skit fram. Inget företag är fläckfritt... Sen svara på en fråga vilka företag är enligt dig godkända att köpa ifrån? Eller varför startar inte du ett perfekt företag för det är ju det du verkar vara ute efter? Eller så gillar du kanske bara att gnälla tanke på jag inte har sett ett enda positivt inlägg från dig om NÅGOT företag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skippy:

Jobbar du där? Om inte gnäll inte då. I Sverige finns regler man kan anmäla företag till arbetsmiljöverket, facket och allt möjligt. Istället för att gå och säga ifrån eller gå till facket eller liknande har människor en förmåga att bara sitta och tro allt bli bra automatiskt. Istället för att folk ska sitta och hålla käften sen gå ut till media varför inte säga till chefen eller liknande. Finns regler idag hur länge du får jobba mm gillar du de inte byt jobb? Så svårt är det inte?? Företag gör inte rätt heller som utnyttjar folk men alla vill ju ha så hög vinstkapital som möjligt sen hur man sköter det är helt olika. Moral finns inte i alla företag kollar du genom alls företag hur anställa jobbar eller deras underleverantörer sköter sig så kommer mycket skit fram. Inget företag är fläckfritt... Sen svara på en fråga vilka företag är enligt dig godkända att köpa ifrån? Eller varför startar inte du ett perfekt företag för det är ju det du verkar vara ute efter? Eller så gillar du kanske bara att gnälla tanke på jag inte har sett ett enda positivt inlägg från dig om NÅGOT företag.

Ja som sagt, vill du stå på företagens sida är det upp till dig. För övrigt ger jag beröm till företag så du kan inte säga att jag inte gör det (för då har du gjort en dålig sökning:P).

För övrigt går jag ivåg från diskussionen med dig innan du blir helt till dig av upprördhet.:/ Du får ha det så bra.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Haft tre i 5 år. Inga problem.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Det ligger i varje människas intresse att skapa den tillvaro han/hon själv tycker är acceptabel. Hade jag haft en chef/teamleader som betedde sig som i dokumentären, hade denne fått smaka på ett och annat.
Man måste helt enkelt kunna se om sitt eget hus och inte lita på företag i form av sociala institutioner, utan som vinstdrivande enheter som måste prestera gentemot ägare/aktieägare.

Kommer man in på ett företag som visar sig ha en konstig kultur, måste man kunna våga ta steget att antingen gå vidare eller säga ifrån, mest för sin egen självkänsla men också för att just kunna gå vidare och inte spilla dyrbar tid där man inte har någon framtid.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mac80:

Det ligger i varje människas intresse att skapa den tillvaro han/hon själv tycker är acceptabel. Hade jag haft en chef/teamleader som betedde sig som i dokumentären, hade denne fått smaka på ett och annat.
Man måste helt enkelt kunna se om sitt eget hus och inte lita på företag i form av sociala institutioner, utan som vinstdrivande enheter som måste prestera gentemot ägare/aktieägare.

Kommer man in på ett företag som visar sig ha en konstig kultur, måste man kunna våga ta steget att antingen gå vidare eller säga ifrån, mest för sin egen självkänsla men också för att just kunna gå vidare och inte spilla dyrbar tid där man inte har någon framtid.

Håller med till 100%! sen är frågan (inte sett dokumentären) hur många går ut och klagar? Är det mellan 1-3 personer eller en hel enhet? Är det just dessa människor som mår dåligt eller ALLA anställda varför träder inte de andra anställda ut och pratar om hur de "utnyttjas" av företaget. En chef kan inte heller läsa tankar om ingen säger nej hur ska chefen veta när det är nog? Chefen och företaget har stort ansvar men även de anställde.

Permalänk
Medlem

Telia är de som verkar ha lägst antal säljare ute i fält, vilket jag uppskattar. Speciellt Tele2 går mig på nerverna med sina säljakåta, tekniskt inkompetenta sociala freaks som sliter in en i en monter när allt jag vill är att gå från jobbet till tunnelbanan. Vet inte hur många gånger jag fått spel på säljare som blockerar utgångarna vid Slussen eller som sliter tag i en på Sergels torg.

Telefonförsäljare är samma jävla skot och korn. Ringer och stör när man äter, när man sover och när man jobbar. Önskar att någon kunde rada upp dem och utdela nackskott så man slipper dem.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd

Tre gör det ofattbara igen...:S

Som ni sett tidigare så gör tre (fast de borde heta SNE:D) det igen!

http://www.mobil.se/nyheter/tre-lockar-med-felaktig-tackning-...

Här tar man upp att sne...f'låt tre, utlovar mer täckning än vad de kan leverera i verkligheten.:/ Vidare säger tre i artikeln att:

"- Vi vet att kartan visar fel men det är ett verktygsproblem, säger Erik Hörnfeldt, pressansvarig på Tre.

Enligt Hörnfeldt kommer problemet som gör att en felaktig karta visas att bli åtgärdat under första veckan i april.

I skrivande stund ligger kartan fortfarande kvar på Tres webbplats och någon information om att den är felaktig finns heller inte.

Per Hedlund, som tipsade om den försämrade täckningen, reagerade också på att man inte informerat kunderna om förändringen, men det är helt normalt enligt Hörnfeldt."

Som vanligt är allt som gynnar tre "helt normalt"...:S Aldrig tre för min del alltså.:D

Telenor har även de - i andra sammanhang - utmärkt sig för att vara osedvanligt klantiga på olika sätt ("ville inte" hjälpa en Swec.-medlem som helt fredligt och vänligt ringde Telenor och sa att han Inte heter Johanna och att han inte bor på X adress som stod på förpackningen - nobben från Telenor, informationen avseende bredband har inte varit adekvat alla gånger, säljare som försöker sälja abonnemang på tvivelaktiga grunder etc.), så har de i alla fall liiite bättre.:)

Telenor Fastpris kontantkort är ett exempel på dylika: du laddar helt enkelt på med 500 kr/mån och då ingår nästan allt: internet, fria samtal (ingen uppkopplingsavgift), fria sms, gratis att ringa till röstbrevlådan etc.:) Så de har ryckt upp avsevärt bättre på mobilsidan än sne...tre menar jag.;)

Ett steg i rätt riktning Telenor!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Telia är de som verkar ha lägst antal säljare ute i fält, vilket jag uppskattar. Speciellt Tele2 går mig på nerverna med sina säljakåta, tekniskt inkompetenta sociala freaks som sliter in en i en monter när allt jag vill är att gå från jobbet till tunnelbanan. Vet inte hur många gånger jag fått spel på säljare som blockerar utgångarna vid Slussen eller som sliter tag i en på Sergels torg.

Telefonförsäljare är samma jävla skot och korn. Ringer och stör när man äter, när man sover och när man jobbar. Önskar att någon kunde rada upp dem och utdela nackskott så man slipper dem.

Fältförsäljningen lämnar alla bolag numera åt återförsäljare. De som tagit det stora lasset efter Phonehouse heter Mobilizera. För närvarande så samarbetar många telekom-bolag med det här besynnerliga företaget, men när det kommer ut hur de sköter sin försäljning och hur de ljuger så kommer de vara näst på tur för att vara med i uppdrag granskning.

Det mystiska är att många som arbetar för phonehouse även arbetar för Mobilizera. Strange eller hur?

Visa signatur

- Rasande Joel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Telia är de som verkar ha lägst antal säljare ute i fält, vilket jag uppskattar. Speciellt Tele2 går mig på nerverna med sina säljakåta, tekniskt inkompetenta sociala freaks som sliter in en i en monter när allt jag vill är att gå från jobbet till tunnelbanan. Vet inte hur många gånger jag fått spel på säljare som blockerar utgångarna vid Slussen eller som sliter tag i en på Sergels torg.

Telefonförsäljare är samma jävla skot och korn. Ringer och stör när man äter, när man sover och när man jobbar. Önskar att någon kunde rada upp dem och utdela nackskott så man slipper dem.

Det finns ju annars det där NIX man kan anmäla sig till (gratis) för att blocka alla telefonförsäljare (utom de som man redan är kund hos). Kan verkligen rekommenderas.

Håller med om att de där lösgående säljarna är en riktig pest. Jag vill kunna gå på stan i fred utan att antastas titt som tätt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Det finns ju annars det där NIX man kan anmäla sig till (gratis) för att blocka alla telefonförsäljare (utom de som man redan är kund hos). Kan verkligen rekommenderas.

Håller med om att de där lösgående säljarna är en riktig pest. Jag vill kunna gå på stan i fred utan att antastas titt som tätt.

Jag hade ju gärna anmält mig till nix, men jag har bara mobiltelefon. Företag jag är kund hos har benägenheten att ringa ibland, dessa brukar jag be stryka mig från uppringningslistorna, vilket hjälpt bra hittills - telenor/bbb har t.ex. inte ringt mig på flera månader nu.
"Hej, jag ringer från Telenor och ville bara höra om du är nöjd med ditt bredband?"
"Jovars, men jag vore nöjdare om ni kunde sluta ringa och höra er för om det hela tiden. Är jag missnöjd hör jag av mig. Vill jag köpa ytterligare tjänster av er hör jag av mig."

Lösgående säljare brukar jag inte antastas av så värst ofta. Mest folk som vill att jag ska ge pengar till demokratiseringen av Iran.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

har haft TRE i 5år och inte haft någe problem med varken täckning eller byten av mobil...sålänge man slipper ringa deras support så är det ok

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KrilleMeister:

har haft TRE i 5år och inte haft någe problem med varken täckning eller byten av mobil...sålänge man slipper ringa deras support så är det ok

Jo och har du inte täckning på din adress får du byta. Annars får du det inte. Så en del kan ju har riktigt otur om det vill sig illa.:/

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag brukar aldrig ha problem med säljare på stan eftersom jag är så oklippt att jag inte ser ut att ha några pengar

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xellofan:

Jag brukar aldrig ha problem med säljare på stan eftersom jag är så oklippt att jag inte ser ut att ha några pengar

Trist att man ska behöva färdas inkognito för att få vara ifred nuförtiden.;):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!