SweClockers drop!

Crysis 2 endast DX9 – DX11 kommer "senare"

Permalänk
Medlem

Blev tveksam efter att jag prövade demot eftersom hela spelet kändes som en grov konsolport. Men jag bokade spelet ändå, fast nu tar jag och avbokar med detsamma.

Även att DX11 uppdatering kommer senare bryr jag mig inte om, detta betyder bara att de ska kasta PC-spelare i sjön efter att de har hjälpt Crytek sedan första Crysis.

Just nu ser det ut som att också dem kommer prioritera konsolerna vilket är mycket synd, får se om jag tar och köper det efter reviews, blir till att vänta och se.

Permalänk

Tror knappast att nedladdningen påverkar ett spel som crysis, om du vill köra multiplayer kommer du ändå vara tvungen att köpa. Är spelet tillräckligt välgjort så kommer folk som tankar ner vilja att köpa det för att spela online.

Sen med allt gnäll om dx9:

F*ck tesselation och allt annat skit, vad som är viktigt är animationerna, hur gubbarna rör sig, vilken fysik spelet tillämpar etc. dxX är endast ett sälj argument för att köpa dyrare grafikkort.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk

http://www.nvidia.com/object/product-geforce-gtx-560ti-us.htm...

"dx11 blalala *Crysis 2* vart tog dx11 vägen helt plötsligt?? eller vadå oO

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

blev inte riktigt imponerad av animationerna i multiplayer delen, ingen rekyl alls i assaultvapnet och fienderna rörde sig rätt så stelt

Visa signatur

Intel i7 950 @ 3,00GHz | Radeon HD6950 @ 880MHz, 1375MHz | 12GB Dominator DHX+ 1600MHz | 1TB Western Digital Caviar Black 64MB cache 7200RPM | 500GB Wester Digital 8MB cache 7200RPM | 500GB Hitachi 16MB cache 7200RPM | Fractal Design R3 | Fractal Design Newton 1000W | CoolIT E.C.O

Permalänk
Medlem

Ännu en konsol-spel portning, varför är jag inte förvånad...
Gillar "press start" i början, var sitter den knappen på tangentbordet?...

Permalänk

Som alla säger, konsolportning!
Jag väntar, med större förhoppningar, på Battlefield 3 senare i år.

Permalänk
Sötast

I TOLD YOU SO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av clumsyandshy:

Lite tråkigt är det ju alltid, men tyvärr blir man sällan förvånad av att pc spelare får ta skit nu för tiden. Hoppas fortfarande på ett riktigt bra spel dock. (Bara jag som faktist gillade orginalet, grafiken borträknad?)

C.R.E.A.M.

Jag gillade ettan skarpt!
Aliensen var riktigt roliga, att döda koeranera var både tråkigt och lätt.

Skrivet av ArtMan:

en till som inte kommer köpa detta spel till fullpris även om den inte kostar mer än 350kr.

http://www.g2play.net/store/Crysis

244 kr

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Billigt! Men man vill ju ha fodralet

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Billigt! Men man vill ju ha fodralet

Kanske det Jag har övergett fodralet saken numera dock och köper nästan exklusivt alla mina spela på g2play.

Blev en väldansmassa udner 2010 Var billigare förr när spelen bara kunde köpas mycket dyrare ( Logik? )

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Kanske det Jag har övergett fodralet saken numera dock och köper nästan exklusivt alla mina spela på g2play.

Blev en väldansmassa udner 2010 Var billigare förr när spelen bara kunde köpas mycket dyrare ( Logik? )

Läste en tråd om G2Play, verkar vara väldigt olika hur folk blir servade i den butiken. Vissa köper massa keys utan problem och andra har bara problem. Tror inte jag vågar :s

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag gillade multiplayern i stort förutom lustiga kontroller och vad är grejen med rökstreck efter kulorna? Tog väll en sådär timmes gameplay innan jag fick positiva stats men nu köttar man

saknar att luta sig sidled dock :/

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Läste en tråd om G2Play, verkar vara väldigt olika hur folk blir servade i den butiken. Vissa köper massa keys utan problem och andra har bara problem. Tror inte jag vågar :s

Jag har handlat för ca 4500 kr där under 2010 och bara haft problem med en nyckel som det var fel på, mailade suporten och fick en ny efter nån minut.

Tex Dragon age 2
50 Euro via steam
244 kr via g2play och EA downloader..
Halva priset!

Edit: Enough OT! Om nån har fler frågor är det bara att pm:a

Att lansera ett spel som dx11 men inte ha stöd för det borde ju klassas som falsk marknadsföring nästan?

Visa signatur

Permalänk
Sötast

Har ni tur sen så kostar dx11 patchen bara $10 när den kommer

Permalänk
Medlem

Underhållande läsning!

Min syn på detta-

Stora delar av piraterna gör fel, jag laddade ner mycket spel när jag vi ung. Nu har jag över 150 spel köpta på steam! Laddar knappt ner längre utan köper när jag vill spela ett spel. Fast jag känner mig mer och mer pissad i ögat och sen utskälld av vissa spel hus.

Att släppa trasiga spel, sälja dyrt och knappt vara spelbara är inte ok. Att sen skylla på att xbox360 säljer fler spel som en motivering till att PC spelet ska suga. Lite mer avföring i min sockerkaka.

Men frågan ni borde ställa er: Vad är ett lyckat spel?
Om betygen ligger runt 8-9/10 eller 3,000,000 sålda spel? Har man ingen passion kanske man ska byta bransch till industri tillverkning av gummi eller något annat där man inte behöver känsla!
BlackOps är ett praktiskt exemplar, massa ex sålda men spelarna kunde knappt spela.
Magicka är motsatsen, buggigt och trasig vid release men FIXAT och otroligt underhållande. Skulle ge Blackops 1/10 eftersom det helt enkelt inte är ett bra spel, Magicka som kostar 1/5 skulle få 8/10 (-2 för buggarna och problemen). Vilket är då mest lyckat? Passion eller vinst?

Att klaga på att konsumenterna inte känner sig nöjda är ju också helt efterblivet. Nu har jag blivit bränd HÅRT på blackops och kommer inte köpa ett spel till innan jag piratat och testat så det verkligen går att spela. Tänker inte bli pissad på igen av något spelhus! Att skylla på pirater när JAG är täckt av Activision dna är bara att undvika att ställas mot väggen.
Självklart kommer jag köpa allt blizzards gör, dom kan man lita på. Där behöver man inte ens demos.

Tycker det är rätt tragiskt att skylla på piraterna för att göra katastrof spel. Att släppa trasig/ej färdiga spel borde vara olagligt. Borde finnas något företag som testar alla spel innan dom släpps och ger böter för varje dag vissa uppenbara brister inte rättas till!

Att folk kör pirat är ett tydligt budskap: Det är inte värt att köpa era spel. Ni ger oss inte tillräckligt med värde. Vissa spel säljer och varför är uppenbart. Inser ni inte varför: sluta göra remakes och uppföljare, ta era säckar med pengar och öppna ett kontor för folk utan passion eller talang där ni kan räkna pengar i fred.

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Underhållande läsning!

Min syn på detta-

Stora delar av piraterna gör fel, jag laddade ner mycket spel när jag vi ung. Nu har jag över 150 spel köpta på steam! Laddar knappt ner längre utan köper när jag vill spela ett spel. Fast jag känner mig mer och mer pissad i ögat och sen utskälld av vissa spel hus.

Att släppa trasiga spel, sälja dyrt och knappt vara spelbara är inte ok. Att sen skylla på att xbox360 säljer fler spel som en motivering till att PC spelet ska suga. Lite mer avföring i min sockerkaka.

och du köper spel från steam

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Eller läs recensioner och se vad personen som har gjort den sa om spel du har lirat,, googla lite om spelet, dra ner till lokala spelaffären och be om att få testa konsolvarianten.
Det suger att ha köpa ett spel som inte fungerar som man vill. Mitt exempel är CivilizationV som inte går att spela såsom jag vill- kommer jag ägna mig åt illegal nedladdning? Nej, dels för att det är olagligt och jag vill inte riskera böter för att spara på någon hundra lapp, men även för att jag har den filosofiska inställningen att mina val påverkar min omgivning (och illegal nerladdning av spel är ju lite som att sakta förstöra sin egen hobby. Se bara på vad som har hänt med Crysis).

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ettis:

och du köper spel från steam

Betalar för kvalitet. Kosta vad det kosta vill, pengar har jag och steam är smidigt. Kontext är roligt eller hur?

Black Ops - Fick en gyllene dusch överraskning alá Bobby Kotich
Magicka - Fick ett gyllene spel och skulle gladeligen betala 500:- om spelt var lite längre!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Inte förvånande, tur man har Homefront och Battlefield 3 att se fram emot.
Utvecklare som bryr sig om BÅDe konsol och PC-spelare, samt låter PC-spelare njuta av de fördelar som deras rigg klarar av

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

@The Mupp:

+1

Om du kan komma på en annan förklaring till varför Crysis2 inriktades mot konsol när det så uppenbart borde vara inriktat mot PC så dela den med oss. Kan du inte komma på en egen bra förklaring är det bara inse: Ingen lyssnar på någon som säger "Så är det inte!" utan något som helst fakta eller motivation.
Om du inte kan hitta någon fakta som stödjer din sak borde du granska din ståndpunkt i sömmarna. Det kanske är smärtsamt att inse men - Risken är att du tänker fel.

De får betalt oavsett vilket, och crysis 1 gjorde ju tämligen goda förtjänster, speciellt med tanke på att det inte kunde spelas på alla maskiner när det kom ut. Vad det hela handlar om är inte saken att de vill tjäna pengar istället för att inte tjäna pengar, utan de ville tjäna -MER- pengar. De i den här mening är både crytek och EA.

Kanske är det smartsamt att inse, mee risken är att du tänker fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Underhållande läsning!

Min syn på detta-

Och min. Trevligt med fler som har en vettig inställning. Men jag kan inte förklara min syn på saken utan att bli borttagen, vilket jag hoppas du kan klara dig ifrån (§7 du vet...).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeti:

De får betalt oavsett vilket, och crysis 1 gjorde ju tämligen goda förtjänster, speciellt med tanke på att det inte kunde spelas på alla maskiner när det kom ut. Vad det hela handlar om är inte saken att de vill tjäna pengar istället för att inte tjäna pengar, utan de ville tjäna -MER- pengar. De i den här mening är både crytek och EA.

Kanske är det smartsamt att inse, mee risken är att du tänker fel.

Gjorde inte Crytek sitt namn (+ lite pengar) genom att vara det företaget som pushade tekniken till bristningsgränsen? Att vara det företag som de andra måste ha som måttstock är skapar även det pengar. Det är iaf den förklarningen jag fick när jag för några år sedan undrade varför Crytek gjorde ett spel som inte dåvarande hårdvara kunde "maxa". DX 9c och konsolport är typ den raka motsatsen :). Men att släppa multiplattform är ju ett bra sätt att få in pengar då pc-spelare piratkopierar mer (enligt siffror som vi har lekt med iden här tråden).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khenke:

Och min. Trevligt med fler som har en vettig inställning. Men jag kan inte förklara min syn på saken utan att bli borttagen, vilket jag hoppas du kan klara dig ifrån (§7 du vet...).

Lita på mig när jag säger: min åsikt är betydligt råare......... *CAPS LOCK NERD RAGE

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Lita på mig när jag säger: min åsikt är betydligt råare......... *CAPS LOCK NERD RAGE

Så vad är din åsikt?

Är det detta:

Citat:

Att folk kör pirat är ett tydligt budskap: Det är inte värt att köpa era spel. Ni ger oss inte tillräckligt med värde. Vissa spel säljer och varför är uppenbart. Inser ni inte varför: sluta göra remakes och uppföljare, ta era säckar med pengar och öppna ett kontor för folk utan passion eller talang där ni kan räkna pengar i fred.

Att piratkopiera ett spel är fan inte ett budskap. Eller jo det kanske det är. Ett budskap om att "visst, jag kan köpa en dator för xx tusen men jag tänker fan inte lägga ett öre på spel som jag tänker lägga ner tid på att ladda ner, riskera böter och sen lira för att sen gå till supportavdelningen och klaga på att spelet inte fungerar som det ska".

Fint.

edit. Jag blir förundrad att det är så folk tänker. Om jag skulle skapa en produkt som folk sedan tog så skulle jag inte tänka "aha. Det är fel på varan. Jag får göra om och göra rätt." utan jag skulle väl snarare tänka "aha. Varan var korrekt och det fanns en marknad. Men ingen ville lägga ut en krona på det. Då struntar jag väl i det."

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Så vad är din åsikt?
så skulle jag inte tänka "aha. Det är fel på varan. Jag får göra om och göra rätt."

Funkade för Newell, men du gör ju som du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Så vad är din åsikt?

Är det detta:

Att piratkopiera ett spel är fan inte ett budskap. Eller jo det kanske det är. Ett budskap om att "visst, jag kan köpa en dator för xx tusen men jag tänker fan inte lägga ett öre på spel som jag tänker lägga ner tid på att ladda ner, riskera böter och sen lira för att sen gå till supportavdelningen och klaga på att spelet inte fungerar som det ska".

Fint.

edit. Jag blir förundrad att det är så folk tänker. Om jag skulle skapa en produkt som folk sedan tog så skulle jag inte tänka "aha. Det är fel på varan. Jag får göra om och göra rätt." utan jag skulle väl snarare tänka "aha. Varan var korrekt och det fanns en marknad. Men ingen ville lägga ut en krona på det. Då struntar jag väl i det."

Kan du något om något spel som är nyare än 1995?

Om du producera något som inte fungerar eller fungerar väldigt dåligt och tar relativt bra betalt för den, sen blir förvånad att den inte säljer? Eller värre: släpper samma vara gång på gång på gång med minimala förändringar och sen undrar varför folk tröttnar kan du varken något om business eller spel.

Om jag skapar en vara tar jag självklart reda på vad folk tycker, skickar ut till massa kompisar som får testa, massa proffs som gör det daligen och har ton av erfarenhet och kanske betalar för att få en korrekt bedömning av fel/brister samt tips på förbättringar.

Tar inte och skickar ut den och hoppas på att den säljer, sen gör en identisk kopia med ny förpackning och samma namn (aka göra en kotich).

Det som fungerade på 90talet fungerar inte 2011. Att släppa ett spel och sen överge det och gå vidare = håller inte. Mervärde är vad spel skaparna och husen måste skapa åt trogna spelare. Det är tid att inse att majoriteten av intäkterna kommer från "fanboys".

Vad ett fanboy ger ett företag:
1: Reklam på youtube: gör en film där man visar "mad skillz in <insert game name here> 19 - madness kill 1.0" som får 2000 titt på youtube.com -> leder till 1-2 sålda spel
2: Reklam till polare: snackar konstant om hur bra <insert game name here> 19 är och hur många noobs han ägde igår. 90% lögner men dom hör spelet. Har man tur har han några andra fanboys vänner som köper spelet -> dom spelar tillsammans -> en till youtube.com film
3: Dom försvarar spelets alla fel och brister: Om någon säger att <insert game name here> har en bugg är dom där och postar 1000 saker som är bra med spelet istället

Spelhusen skulle tjäna på att ge alla "fanboys" gratis spel bara dom spelar. Detta har valv tagit till hjärtat och kommer experimentera friskt med (om jag förstår rätt) med dota2! Just därför, att dom just tänker rätt tänka jag köpa dota2. Har spelat 1an men tröttna, spelade HON också, men tröttna. Ändå tänker jag köpa 2an för att jag gillar idén bakom. Rätt person ska få pengarna inte crytec, activision eller andra som tar en remake och gör en dålig PC konvertering som "inte säljer lika bra som xbox360 *snyft *snyft"... Dom ska få tid i fängelse... nuff said

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeti:

Funkade för Newell, men du gör ju som du vill.

Tydligen är inte tjänsten tillräcklig enligt några här. Men visst- du får väldigt gärna stödja en tjänst som tar ut överpriser och snart ligger på 60-70% av marknaden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Tydligen är inte tjänsten tillräcklig enligt några här. Men visst- du får väldigt gärna stödja en tjänst som tar ut överpriser och snart ligger på 60-70% av marknaden.

Som gör bra spel, patchar, ger mervärde till spelarna, bryr sig om varumärket? Jag säger: Höj priserna! Vi vill betala, bara pumpa ut mer kvalitet spel valv!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Kan du något om något spel som är nyare än 1995?

Om du producera något som inte fungerar eller fungerar väldigt dåligt och tar relativt bra betalt för den, sen blir förvånad att den inte säljer? Eller värre: släpper samma vara gång på gång på gång med minimala förändringar och sen undrar varför folk tröttnar kan du varken något om business eller spel.

Kan mycket om spel innan 1995 och efter det året. Och trist att du har haft så mycket problem med dina spel. Jag har inte haft särskilt stora bekymmer med mina köpta spel. Men jag vet många som klagar på att spelen inte fungerar som de ska när de har crack:at dem. Kan så pass mycket om hur världen är betingad att jag förstår att det gröna är vad som får ting att skapas.

Skrivet av GenKaan:

Om jag skapar en vara tar jag självklart reda på vad folk tycker, skickar ut till massa kompisar som får testa, massa proffs som gör det daligen och har ton av erfarenhet och kanske betalar för att få en korrekt bedömning av fel/brister samt tips på förbättringar.

Så fungerar ungefär modern tillverkning ja. Dock finns det inte all tid i världen och pengar spelar in.

Skrivet av GenKaan:

Spelhusen skulle tjäna på att ge alla "fanboys" gratis spel bara dom spelar. Detta har valv tagit till hjärtat och kommer experimentera friskt med (om jag förstår rätt) med dota2! Just därför, att dom just tänker rätt tänka jag köpa dota2. Har spelat 1an men tröttna, spelade HON också, men tröttna. Ändå tänker jag köpa 2an för att jag gillar idén bakom. Rätt person ska få pengarna inte crytec, activision eller andra som tar en remake och gör en dålig PC konvertering som "inte säljer lika bra som xbox360 *snyft *snyft"... Dom ska få tid i fängelse... nuff said

Gratis fungerar verkligen i alla lägen? Är du helt hundra på det. Det är inte så konstigt att författare (neil), musiker (nin, radiohead) och spelföretag (valve/steam) påstår sådana saker- de har redan tjänat sin summa och kan även leva på efterförsäljningar. Författare, musiker och speltillverkare som inte har den ynnesten håller då inte med och kom inte säga att de gör skit. Och det var någon här som skrev något om vad som står i crackgruppers nfo filer "If you like the game. Support it with buying". Och jag börjar förstå dig- du vill helt enkelt inte betala för din hobby. Säg det istället för att sitta och hitta på en massa trams. Trist att du skor dig på oss andra och trist att det är just denna typ av attityd som gör så att pc-spelaren får sitta med sunkiga konsolportningar.

Skrivet av GenKaan:

Som gör bra spel, patchar, ger mervärde till spelarna, bryr sig om varumärket? Jag säger: Höj priserna! Vi vill betala, bara pumpa ut mer kvalitet spel valv!

De flesta patchar sina spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Det var inte steam som var på tapeten, försök inte.