Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Aja nu får ni ursäkta mitt whine, men jag förstår ändå inte....
Man måste levla för att låsa upp saker, saker som mer ammo vid start, body armor, grenade launchers?

Känns ju lagom kul att sitta som level 1 och spela mot folk som har level 50 och på så sätt massa mechanics-fördelar?
Förstår inte varför dom är tvugna att förstöra spelen såhär..

Varför kan inte bara alla få allt direkt, oxå kan man bara gå in 1 timme och spela och ha kul? Nu känns det ju helt jävla hopplöst när man inte har tiden att sitta och låsa upp massa grejor till varje klass...

Så är det med dagens fps Totalt noob anpassade och folk måste låsa upp massa extra skit för att verka bättre. Hade varit roligare om alla alltid spelade under samma förutsättningar.

Det enda man egentligen behöver är ju magnum bullets och det får man på rank 16.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Det är ju knappt något vapen som är klart bättre än något annat, eller en upplåsning som ger en klar fördel egentligen (handlar mer om personliga preferenser), men så ser dagens spel ut, tyvärr. Får vi inte belöningar så ofta som möjligt så tröttnar vi på spelet tidigare, tydligen.

Permalänk
Medlem

Nu ska vi inte glömma att DICE har erkänt att BC2 var lite av ett misslyckat portningsförsök till PC. Dvs, upplåsningar m.m. var riktat mot "n00bsen" bakom konsoler För inte kan de förolämpa oss PC-gamers och tro att vi behöver belöningar i ett spel för att fortsätta spela? Säkerligen har de lagt märke till att CS inte har någon som helst belöningssystem och ändå är CS den absolut största FPSen någonsin med tanke på ålder och hur många som fortfarande spelar

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Hej

Jag har spelat BF BC 2 men hur vet man när den sparar? Jag spelade den 3 banan i Bolivia och gade sprängt båten men när jag sedan tar på exit så sparades inte spelet så hur vet mam

Visa signatur

Computer: Windows 11, 64-bit, Intel 285k, MSI MEG Z890 Ace, 64GB RAM,
MSI GeForce RTX 5080 16GB Vanguard SOC Launch

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadrac:

Så levla innebär alltså att man bara kör på och försöker döda/spränga så mycket som möjligt?
(jag är bara 10 år, har inte spelat så länge - tacksam för svar)

Nja inte riktigt, det beror på vilken KLASS du spelar. Kom ihåg att detta spel handlar om lagarbete, inte att man ska springa iväg själv och tro att man ska klara sig. Varje klass har sin roll, och detta är viktigt att lära sig. Lite enkelt förklarar jag klasserna här nedan och vad man borde tänka på för att bli en bra Bad Company 2 spelare.

ASSAULT-klassen - Denna klass spelar du om du gillar att skjuta mycket och vara mitt i striderna. Lägg ut ammunitionslådor till dina lagkamrater också för att detta ger dig massa poäng som gör att du går upp i rank snabbare.
(Ammunitionslådor får du efter du fått tillräckligt med poäng med den klassen)

MEDIC-klassen - Denna klass spelar du om du vill hjälpa dina lagkamrater genom att slänga ut första hjälpen-lådor samt kan du återuppliva dem om dem blir dödade. Med denna klass dödar man inte så mycket men man hjälper sitt lag väldigt mycket och man brukar få sjukt mycket poäng när man spelar MEDIC.

*(Hälsolådor och egenskapen att återuppliva sina lagkamrater får du efter du fått tillräckligt med poäng med den klassen)

RECON-klassen - Skjut folk från avstånd samt kan du markera fiender som dina lagkamrater kan se. Den här klassen spelar du om du vill vara långt från striden samt kan du göra så att det fälls bomber på olika platser.

*(Egenskapen att fälla bomber får du efter du fått tillräckligt med poäng med den klassen)

Om du spelar ENGINEER klassen ska du tänka på att: Reparera fordon och skjuta ner helikoptrar och lägga ut minor så att fiendens fordon förstörs. Tänk på att hålla dig gömd och kika fram för att förstöra fiendens fordon så mycket som möjligt. Minorna fungerar jättebra mot pansarvagnar och när du lärt dig hur dem brukar köra så kan du samla ihop riktigt mycket med poäng genom att slänga ut minor där.

*(Egenskapen att reparera och att slänga ut minor får du efter du fått tillräckligt med poäng med den klassen)

Hoppas det hjälpte och lycka till, Bad Company 2 är ett riktigt grymt spel!
/jp

Permalänk

Jag spelar nu bana Snowblind och har någon något bra tips för jag har liksom fastnat på denna bana?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ett snabbt sätt att få poäng är att spela som Medic, och spamma ut "hälsolådor" och återuppliva folk.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddehboy:

Jag spelar nu bana Snowblind och har någon något bra tips för jag har liksom fastnat på denna bana?

vart på snowblind är du? berätta vad man ska göra så kan jag nog hjälpa dig.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av KKay:

Ett snabbt sätt att få poäng är att spela som Medic, och spamma ut "hälsolådor" och återuppliva folk.

Samtidigt som man har body armor och lightweight pack, då går det snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Ska genast testas

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

vart på snowblind är du? berätta vad man ska göra så kan jag nog hjälpa dig.

Jag ska försvara satteliten och vad jag vet klarar den bara tre träffar. Riktigt jobbig när allt man gör är åt helsike när helikoptern kommer!?

Fredrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddehboy:

Jag ska försvara satteliten och vad jag vet klarar den bara tre träffar. Riktigt jobbig när allt man gör är åt helsike när helikoptern kommer!?

Fredrik

har du hämtat carl gustav? eller vad den nu heter?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

??? Hmm vet faktisk inte vad den heter? hehe

Den har störtat och jag ska försvara viktig informatioon från den!

Fredrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Skrivet av Lullebulle:

Nej snälla bli inte reviveing medic noobs Finns fan inget värre än poängkåta medics som ressar allt som dör i vilket situation som helst.

Vet ej hur många gånger man dött pga folk ressar en när folk fortfarande står och skjuter på ens döda kropp.

Usch och fy för sånna spelare.

Bästa sättet att få poäng är att döda mycket, ta mycket flaggor, defenda, dvs vara aktiv och göra så mycket som möjligt för laget.

Jag har ca 1 miljon medic score och har 40k score från revives
Enda gången jag ressar är vid attacker rush, eller när man ska cappa en flagga, comstation osv.

Oftast är det bättre att inte ressa någon eftersom man troligtvis har slut på ammo i magget, eller ingen ammo alls kvar.

Ganska onödigt att ressa någon som spawnar med allt laddat ca 5 sekunder senare...om inte situationen kräver det då!

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Nej snälla bli inte reviveing medic noobs Finns fan inget värre än poängkåta medics som ressar allt som dör i vilket situation som helst.

Vet ej hur många gånger man dött pga folk ressar en när folk fortfarande står och skjuter på ens döda kropp.

Usch och fy för sånna spelare.

Bästa sättet att få poäng är att döda mycket, ta mycket flaggor, defenda, dvs vara aktiv och göra så mycket som möjligt för laget.

Självklart ressar man vid rätt tillfälle Håller med om att det är irriterande när någon ressar en bara för att bli dödad lika fort igen.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Finns ddet någon genväg för det jag beskriver på hur man klarar att hålla stånd?

Visa signatur

Permalänk

Vet någon om man kan få tag på något av "sniper" vapnen på banan Snowblind?

Visa signatur

Permalänk

Hej

Banan är klarad och även "Decent the Mounting"

Visa signatur

Permalänk

Hur får man soldaterna att prata engelska.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Hur får man soldaterna att prata engelska.

Start > Dokument > BFBC2 och sen öppna filen "GameSetting.ini" med anteckningar.

Ändra: OriginalVOForEnemyTeam=1
till : OriginalVOForEnemyTeam=0

Sen är det bara att spara filen. Hoppas det hjälpte

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför jag får dessa freeze lags varje gång jag kommer in på en server.
Tar ca 15-20sekunder då spelet står helt still. Efter detta snurrar det på som vanligt

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Skrivet av zaman:

Start > Dokument > BFBC2 och sen öppna filen "GameSetting.ini" med anteckningar.

Ändra: OriginalVOForEnemyTeam=1
till : OriginalVOForEnemyTeam=0

Sen är det bara att spara filen. Hoppas det hjälpte

Ja tack så mycket det hjälpte.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Förstår inte varför jag får dessa freeze lags varje gång jag kommer in på en server.
Tar ca 15-20sekunder då spelet står helt still. Efter detta snurrar det på som vanligt

Samma sak här, fast i typ 5 sek :/

Visa signatur

#framtiden