Battlefield Bad Company 2

Permalänk
Medlem

Battlefield Bad Company 2

Hej, kan någon berätta hur man ska göra för att få nya vapen?

Permalänk
Medlem

Ehh??? Levla kanske???

Visa signatur

Asus Prime B450 Plus, Ryzen 1700X, Asus Gtx Dual 1070, 2x8gb G.Skill Aegis 3000MhZ, 2xOCZ 240gb SSD, 6tb Lagring, CorsairHX 1050W

Permalänk
Medlem

Spela massor och gå upp i level så låser du mer vapen.

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem

Så levla innebär alltså att man bara kör på och försöker döda/spränga så mycket som möjligt?
(jag är bara 10 år, har inte spelat så länge - tacksam för svar)

Permalänk
Medlem

Ju fler du dödar, ger skott, återupplivar etc så får du poäng. När du fått tillräckligt går du upp i rank och när du nått en viss rank så får du ett vapen.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

Allt går att kolla ingame, hur långt du kommit osv

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

i princip så fort du träffar, spränger, taggar(titta på en fiende o tryck på Q, då ser dina kompisar honom o om någon då dödar den personen så får du 20poäng) något så får du poäng. för att kunna få poängen efter matchen måste du spela på en rankad server. i "server browser" BOCKA (inte kryssa)(kan behöva trycka flera gånger på rutan bredvid rankad) i "ranked" så får du bara upp rankade servrar :).

spelar du rush så ska du springa fram till À eller B på kartan och hålla in E knappen för att sätta en bomb på dem. om du förvarar i rush så ska du se till att fienden inte gör detta, om dom plantar en bomb på À eller B så ska du göra samma sak fast då tar man bor bomben.

spelar du conquest så ska du ta över "flaggor". du springer till À B eller C och står där tills tick-mätaren är full. här behöver man tänka lite för den tickar bara så snabbt som antal personer som är flest från ena laget so
är där utgör. som på en våg, är det 4pers från ditt lag och 3 pers från deras lag så kommer tick-mätaren bara ge ditt lag en pinne på mätaren hos den flaggan i sekunden. dödar ni en i motståndarlaget så ni är 2 fler kommer den ticka dubbelt så snabbt. man vill ha så många flaggor som möjligt och döda så många av motståndarna som möjligt.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Stort tack för era svar.

De här med rank... gäller det per gubbe eller per bana eller per server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadrac:

Stort tack för era svar.

De här med rank... gäller det per gubbe eller per bana eller per server?

per gubbe
Så om du levlar, o sen byter server så har du fortfarande din rank.

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Ett tacka ska du ha!

Battlefield Bad Company 2 är fasen de bästa spel jag spelat.

Permalänk
Medlem

Jo det är riktigt kul

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |

Permalänk
Medlem

Roligt.

Killen är 10 år och skriver bättre än 90% av alla här...

Permalänk
Medlem

Första gången jag ser en 10 åring skriver så fint.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Första gången jag ser en 10 åring skriver så fint.

Kan vara för att det är en 34 årig kille http://www.birthday.se/person/19761008/fredrik/sundelin/nyn%e...
det bor totalt 6 Sundelins i Nynäshamn och bara en fredrik, och med tanke åldrarna så är de alla från en o samma familj. Det är inte så troligt att sonen skulle ha samma förnamn som fadern eller att en son och en farbror/morbror har det heller. hahahahha Låtsas att man är 10 ^^

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Busted! *lol*

Visa signatur

Moderkort: MSI MAG B650 Tomahawk Processor: Ryzen 5 7600 @ 5,15 Ghz (PBO + Curve Optimizer -50) Kylning: Noctua NH-U12P SE2 med en Scythe GT 1850rpm Minne: Kingston Fury Beast 32GB (2x16) 6000 Mhz Cl30 Grafik: Asus Rog Strix 2080 Ti OC 11GB Hårddiskar: Kingston Fury Renegade M2 2TB + 2st 2,5" Samsung SSD's (256 + 512GB) Nätagg: Seasonic Vertex 850 ATX3.0 Chassie: FD Define R3 med 5 st Scythe GT 120mm, 3 in och 2 ut + moddad hårddiskbur för bättre ventilation. OS: Windows 10 PRO 64bit

Permalänk
Medlem

HAHA

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Kan vara för att det är en 34 årig kille http://www.birthday.se/person/19761008/fredrik/sundelin/nyn%e...
det bor totalt 6 Sundelins i Nynäshamn och bara en fredrik, och med tanke åldrarna så är de alla från en o samma familj. Det är inte så troligt att sonen skulle ha samma förnamn som fadern eller att en son och en farbror/morbror har det heller. hahahahha Låtsas att man är 10 ^^

Är ju iof så att dessa sidor inte visar folk under 16 år om jag inte har fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreagone:

Är ju iof så att dessa sidor inte visar folk under 16 år om jag inte har fel

Precis. Men vad är oddsen

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Grabben är 10 år, det är han som har frågorna som jag ställer till er.

Själv har jag noll koll på spelet. Därför är både han och jag tacksamma över era svar.
Nu kan han köra på igen.

Tusen tack!

Permalänk
Medlem

Det är 16års gräns på det spelet!

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gameman:

Men lägg ner.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Gameman:

Öh, vem bryr sig?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

HaHA kul reaktion man fick!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gameman:

Och bryter man det så kommer EU och tar en till ett koncentrationsläger där man får spela krakel-spektakel på heltid..

Det är rekommendationer, följ dem de som man vill. Dock tycker jag det känns tragiskt när man ser en kille på mindre än 10 år som sätter sig o spelar mw2 på playz (e-cafe)

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Hittade ingen bättre tråd.

Går det inte på något sätt att filtrera/skapa servers med level-intervall?
Fick ett sug på att spela vietnam igen, köpte online, började spela...
Men överallt är det ju fan proppfulla servers med folk kring level 40...

Vart har alla casual gamers tagit vägen? Känns som att varenda jevel som sitter och spelar är nötare?

Går det alltså inte att joina på t.ex premissen "max level 10 allowed"? Så man hinner komma tillbaks in i gemet i lugn och ro...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Hittade ingen bättre tråd.

Går det inte på något sätt att filtrera/skapa servers med level-intervall?
Fick ett sug på att spela vietnam igen, köpte online, började spela...
Men överallt är det ju fan proppfulla servers med folk kring level 40...

Vart har alla casual gamers tagit vägen? Känns som att varenda jevel som sitter och spelar är nötare?

Går det alltså inte att joina på t.ex premissen "max level 10 allowed"? Så man hinner komma tillbaks in i gemet i lugn och ro...

Finns inte. Har du tur hittar du en server med folk som har lägre level. Men den chansen är inte stor.

Har själv casual-spelat på helger sen release och är 200k från 50...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Aja nu får ni ursäkta mitt whine, men jag förstår ändå inte....
Man måste levla för att låsa upp saker, saker som mer ammo vid start, body armor, grenade launchers?

Känns ju lagom kul att sitta som level 1 och spela mot folk som har level 50 och på så sätt massa mechanics-fördelar?
Förstår inte varför dom är tvugna att förstöra spelen såhär..

Varför kan inte bara alla få allt direkt, oxå kan man bara gå in 1 timme och spela och ha kul? Nu känns det ju helt jävla hopplöst när man inte har tiden att sitta och låsa upp massa grejor till varje klass...

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Man måste levla för att låsa upp saker, saker som mer ammo vid start, body armor, grenade launchers?

Känns ju lagom kul att sitta som level 1 och spela mot folk som har level 50 och på så sätt massa mechanics-fördelar?

Varför kan inte bara alla få allt direkt, oxå kan man bara gå in 1 timme och spela och ha kul? Nu känns det ju helt jävla hopplöst när man inte har tiden att sitta och låsa upp massa grejor till varje klass...

Köp ett sånt där kit level pack från ea store då.
Finns på konsollversionerna i alla fall, inte säker på PC men det är ju bara kolla i EA Store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Började inte köra på allvar förrän för någon vecka sedan, tycker inte det är något problem, visst kan man bli rejält ägd av bättre spelare men får ex antal kills per runda och levlar upp i mitt egna tempo, riktigt kul är det