Permalänk
Medlem

Ojämn kylning på processorn?

Jo jag har suttit och klockat min processor mer och mer och tycker den rullar på fint. Men tycker att jag har för ojämna temperaturer.. låt min bild demonstrera

som ni ser har jag stresstestat den i över 1 timme och max temperaturerna på kärnorna skiljer sig med 10C, vilket jag tycker känns konstigt?

Vill tillägga att standard klocken är 2,12Ghz

Tack i förhand

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk

Köt inte core temp på phenom ii min brors dator låg på 15C i max load xD

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||

Permalänk

edit: Athlon x2

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||

Permalänk
Medlem

Kan vara att kylaren sitter snett även att kylpastan är sämre på ena sidan. Eller så mäter programmet fel :S

Permalänk

[QUOTE=Bockstensmannen;10855495]edit: Athlon x2[/QUOTE]

Använd Redigera-knappen när du vill ändra ditt inlägg.

Vet inte riktigt, men kan väl bero på flera olika saker.

• Kylaren sitter inte helt ordentligt (fast du borde få högre temps då)

• Kylpastan sitter inte riktigt bra

• Helt enkelt, sensorn är knäpp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Använd Redigera-knappen när du vill ändra ditt inlägg.

Vet inte riktigt, men kan väl bero på flera olika saker.

• Kylaren sitter inte helt ordentligt (fast du borde få högre temps då)

• Kylpastan sitter inte riktigt bra

• Helt enkelt, sensorn är knäpp

Är samma temperaturer i alla program som jag testat med..

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av kangaz:

Är samma temperaturer i alla program som jag testat med..

Nu menar jag sensorn i processorn.

Permalänk
Medlem

Har lite av samma problem själv fast mina temps blir bra när jag belastar systemet ;O. Idle får jag som tex Core 1: 30 Core 2: 37 Core 3: 30 Core 4: 38. Och i load 52 på alla 4. Misstänker själv det är kylpastan som inte blev applicerad rätt så försök med det o funkar inte det får man nog leta lite mer ingående på problemet.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Har lite av samma problem själv fast mina temps blir bra när jag belastar systemet ;O. Idle får jag som tex Core 1: 30 Core 2: 37 Core 3: 30 Core 4: 38. Och i load 52 på alla 4. Misstänker själv det är kylpastan som inte blev applicerad rätt så försök med det o funkar inte det får man nog leta lite mer ingående på problemet.

jo men mina skiljer det alltid minst 5C helt sick. så tror som du säger kylpastan är inte helt bra längre..

Visa signatur