Spotifyundersökning, kan ni svara på vår enkät? :)

Permalänk
Medlem

Spotifyundersökning, kan ni svara på vår enkät? :)

Hej Sweclockers!

Vi är ett par studenter från Södertörns högskola som gör en undersökning om Spotify.
För att delta i undersökningen krävs att du någon gång har använt Spotify. Alla svar är anonyma.

Undersökningen tar bara cirka 1-2 minuter!

http://bit.ly/eECDsk

Erat deltagande är mycket uppskattat!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Klart!

Lycka till med undersökningen!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Hjälpsam

Done,

Glöm inte att presentera resultat här efter undersökningen

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Klar!

Bra frågor, välformulerat och relevanta frågor. Mykcet bra enkät

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk

Jag saknar alternativet att man blev inbjuden av Spotify själva när man anmälde sig på deras hemsida som betatestare när det begav sig.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Check. Vore intressant att se resultatet.

Visa signatur

"Min dator är bättre än din dator!" /Pimpim666

Permalänk
Proffsmobbare

Svarat!

En parantes till premiumanvändare, efter betalning får man manuellt ställa om klienten för att få högre kvalitet på musiken.

Edit -> Preferences -> Sound: Enable high bitrate

Permalänk
Medlem

Eftersom det verkar finnas intresse och för att vi redan får många svar från er, kommer vi lägga ut det i denna tråd när undersökningen är klar! Efteråt får ni gärna göra egna analyser av resultatet om ni vill :).

Mvh!

Permalänk
Medlem

Bra frågor i formuläret.
Kör premium.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Done.

Vet inte om ni kan göra något alternativ av det, men jag fick spotify genom "buggen" med koderna i början, när folk la ut länk på bloggar etc, vet dock inte om det va en bug eller vad det var men

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Bra frågor, som andra har skrivit.:)
Och funderar på att skaffa premium ett tag och testa

Permalänk
Medlem

Klart, spotify är bra men inte bäst. Länge lever rippad musik i .flac format!

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Skrivet av Nalleno:

Bra frågor som andra har skrivit.:)
Och funderar på att skaffa premium ett tag och testa

Pröva och du kommer aldrig gå tillbaka

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Sådär ja.

Skrivet av Nalleno:

Och funderar på att skaffa premium ett tag och testa

Det tycker jag du ska göra!

Permalänk
Medlem

fixat=)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Klart

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Done.

Spotify är guld värt och det är i mina ögon lätt värt 99 spänn i månaden för att få tillgång till det i mobilen (och därigenom även i bilen). Min överlägset mest använda app

Permalänk
Skrivet av Nalleno:

Bra frågor som andra har skrivit.:)
Och funderar på att skaffa premium ett tag och testa

Det ska jag också.

Klart.

Permalänk
Medlem

Done.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Done and done.

Spotify är helt klart värt 100 spänn i månaden.

Permalänk
Skrivet av Lumpyguy:

Done and done.

Spotify är helt klart värt 100 spänn i månaden.

Blir ljudkvaliten mycket bättre med premium eller är det bara värt det om man har smartphone?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Pröva och du kommer aldrig gå tillbaka

kan du förklara varför man ska ha spotify premium. förstår inte vitsen med att betala. obs använder spotify väldigt sällan.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Blir ljudkvaliten mycket bättre med premium eller är det bara värt det om man har smartphone?

Beror på låt ärligt talat, det märks mer på vissa låtar än andra enligt mig, jag själv använder det främst mest pga min iphone iaf i vilket fall.

Jag stödjer inte Spotify fullt ut dock, skulle kunna använda det mycket mer om det hade ett lite bättre utbud för mig som lyssnar på annat än det senaste på radion:)

Permalänk
Medlem

Done

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Klart!
Hoppas att jag var till nytta för din undersökning.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem

Svarat. Bra frågor och lycka till!

Permalänk
Medlem

Done

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi