Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
öland
Registrerad
Sep 2008

Bärbar "speldator" 15 000 + -

Jag letar efter en bärbar speldator för runt 15 000 kr. Skärmen bör vara runt 17 tum och jag kommer spela mest spel på den gärna 1920x1080p.

Så vad ska jag välja? Jag spelar/kommer spela följande spel:

Dragon age 1, 2
Crysis 1,2
LOL
WoW
Metro 2033

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av S_ikers:

Jag letar efter en bärbar speldator för runt 15 000 kr. Skärmen bör vara runt 17 tum och jag kommer spela mest spel på den gärna 1920x1080p.

Så vad ska jag välja? Jag spelar/kommer spela följande spel:

Dragon age 1, 2
Crysis 1,2
LOL
WoW
Metro 2033

Finns inga datorer nu som maxar Metro eller crysis... Men annars gäller nog Asus g73/74...

Asus F550J - i7 4710HQ - 8GB RAM - GTX 850M - 240GB SSD.
"The truth makes sense to the enlightened ones. The ignorant ones wont believe any of it and will stay asleep."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Nov 2005

Clevo eller Sager datorer med sli kan nog maxa spelen men de är utanför din budget.

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av capefear:

Clevo eller Sager datorer med sli kan nog maxa spelen men de är utanför din budget.

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-470M-SLI.4385...

Om man nu kallar 24-30 Fps körbart så....

Asus F550J - i7 4710HQ - 8GB RAM - GTX 850M - 240GB SSD.
"The truth makes sense to the enlightened ones. The ignorant ones wont believe any of it and will stay asleep."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
öland
Registrerad
Sep 2008

Torde aldrig att jag skulle maxa de spelen jag skrev upp med en bärbar i den prisklassen men det är en riktlinjer på vad jag spelar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av S_ikers:

Torde aldrig att jag skulle maxa de spelen jag skrev upp med en bärbar i den prisklassen men det är en riktlinjer på vad jag spelar.

Ja vetetusan varför dom övre tror man måste Maxa spel för att kunna spela dom ^^

Ta dig en titt på Asus G73

Citera för svar
[ASUS G751JT - Intel I7-4720HQ - Geforce GTX970M]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av capefear:

Deviltechs datorer är baserade på CLEVO om jag inte missminner mig, dessa går att finna för under 13k faktiskt med CF konfiguration.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Du har inte funderat på en stationär då? En 17" laptop är ganska tung och jätteklumpig att bära med sig och med din budget kan du ändå bygga en ganska skjyst stationär istället.

Intel I7 6700K | GTX 970 | Asus Maximus VIII Alpha | 32GB Corsair CL16 Vengeance LED DDR4 | Corsair HX750i | NZXT S340 Elite | Be quiet! Silent Loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Oberheim:

Du har inte funderat på en stationär då? En 17" laptop är ganska tung och jätteklumpig att bära med sig och med din budget kan du ändå bygga en ganska skjyst stationär istället.

Bygg dig en stationär för 13k och köp till en bärbar för 4k så har du två datorer. Den stationära som är 4ggr snabbare i spel än en bärbar för 17k och en bärbar som du kan jobba på.

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Oberheim:

Prova ta en stationär dator under armen så förstår du hur sjukt smidig en 17" är + Man slipper allt kabelelände

Skrivet av Pimpim666:

Bygg dig en stationär för 13k och köp till en bärbar för 4k så har du två datorer. Den stationära som är 4ggr snabbare i spel än en bärbar för 17k och en bärbar som du kan jobba på.

Nu efterfrågade han trots allt en spellaptop inte en stationär + skräplaptop

Citera för svar
[ASUS G751JT - Intel I7-4720HQ - Geforce GTX970M]

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
atthegym
Registrerad
Feb 2011