Permalänk
Avstängd

Windows 8 ute nu!

Läst lite överallt att M3 ska vara ute på Connect till vissa testare.
Stämmer det och är det ngn som vet vad förändringar jämfört med 7an vi har att vänta?

Visa signatur

Signatur redigerad av Aser: Marknadsföring ej tillåtet

Permalänk
Medlem

April April

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jockeffs:

April April

det får vi ju inte hoppas..

Visa signatur

Signatur redigerad av Aser: Marknadsföring ej tillåtet

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Haha vem vet, men nej W8 är INTE ute nu, inte på connect annars får du gärna länka till den.
M3 build är inte publik, tror inte till vissa testare heller men där kan ja ha lite fel.

Finns mer info på MDL och deras forum kolla in "chat" delen och "Windows 8 News"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Finns inte förrän kanske om 1 år, om du nu inte jobbar för Microsoft då kanske du redan just nu sitter med en alpha eller något annat liknande vem vet, som privatperson får du gott vänta ett bra tag till. Samma som att IDG skrev att firefox buggade, var lite för tidigt för mig när jag läste det, så jag gick på det i huvudet men sedan läste jag om artikeln och började inse att det är, 1 april idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjamsetramsa:

Läst lite överallt att M3 ska vara ute på Connect till vissa testare.
Stämmer det och är det ngn som vet vad förändringar jämfört med 7an vi har att vänta?

2011-04-01 säger min dator att det är idag... så nej...

Men åh andra sidan så är det ju ingen tvekan om att Microsoft faktiskt håller på med nästa version av Windows... bara det att den är i alpha alpha alpha stadium...

Permalänk
Medlem

Microsoft har ju lagt ner utvecklingen av Windows 8, se denna artikel. Windows 7 är helt enkelt perfekt, så det finns ingen efterfrågan på en uppföljare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av perost:

Microsoft har ju lagt ner utvecklingen av Windows 8, se denna artikel. Windows 7 är helt enkelt perfekt, så det finns ingen efterfrågan på en uppföljare

Det om något är ju ett Aprilskämt

Visa signatur

Signatur redigerad av Aser: Marknadsföring ej tillåtet

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjamsetramsa:

Läst lite överallt att M3 ska vara ute på Connect till vissa testare.
Stämmer det och är det ngn som vet vad förändringar jämfört med 7an vi har att vänta?

Nu känner jag inte riktigt till Windows-gruppens exakta policy, men generellt sett är CTP (Community Technology Preview) byggen de första som släpps till utomstående.

ps. Det är dessutom lite väl tidigit för officiella (signerade/ej rutinmässiga) M3 byggen med tanke på att M3 nyss har börjat enligt diverse källor på internet.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."