Helgsnack: "Hur fixar du ditt skrivbord?"

Permalänk
Medlem

Tyvärr bara enkelt och tråkigt:

Hade tidigare ett vitt Ghost in the shell tema skrivbord som jag saknar mycket men det orsakade väldigt lätt inbränningar i skärmen (TV:n).

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Entusiast

Så här ser det ut hos mig:

Större bild: http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d965007cb152_eyefinity.jpg

Större bild: http://data.fuskbugg.se/skalman02/eyefinity2.jpg

Körde mycket med rainmeter, men det la jag ner när jag gick över till eyefinity. Rainmeter-grejerna hade lite svårt att förstå vart de skulle placera sig när jag pendlade mellan olika upplösningar/profiler. Så nu kör jag bara Rocketdock. Ska dock tanka hem och leka lite med rainmeter på mediariggen som ju bara har en skärm

Det jag gjort är tankat hem rocketdock. Skinnet är "thaimpact" ( http://browse.deviantart.com/?qh=&section=&q=thaimpact#/d1yq2... ), ikonerna är "reflections" som jag själv ändrat texten till i photoshop ( http://browse.deviantart.com/?qh=&section=&q=reflections#/d12... ). De andra ikonerna har jag bara letat fram på deviantart. Startknappen är ändrad med "windows start button changer" ( http://www.thewindowsclub.com/windows-7-start-button-changer-... ) och själva knappen är även den tankad från deviantart ( http://browse.deviantart.com/customization/skins/windows7/sta... )

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Klints:

Hur får du månad och dag på svenska? Och hur får du bort " PM " märket? Och slutligen, hur får du texten att bli så skarp vit istället för så genomskinlig?

När jag pillrade med rainmeter så var det bara att gå in i filerna och leta upp vart det stod på engelska det man ville ha till svenska... Sen var det bara att ändra och refresha.

Permalänk
Medlem

Operativsystem: Debian GNU/Linux 2.6.26-2-amd64
Fönsterhanterare: Window Maker
Väggpapper: Vänster Höger
Docks från vänster (endast höger skärm): wmclockmon, wmtemp, bubblefishymon och wmsystray

Config till Window Maker:

{ FTitleColor = "#ffffff"; DontLinkWorkspaces = NO; MenuDisabledColor = "#666666"; IconTitleBack = "#3472af"; PixmapPath = ( "/home/fasting/docs/images/pixmaps", "~/pixmaps", "~/GNUstep/Library/WindowMaker/Backgrounds", "~/GNUstep/Library/WindowMaker/Pixmaps", "/usr/local/share/WindowMaker/Backgrounds", "/usr/local/share/WindowMaker/Pixmaps", "/usr/share/WindowMaker/Backgrounds", "/usr/share/WindowMaker/Pixmaps", "/usr/local/share/pixmaps", "/usr/share/pixmaps", "/usr/X11R6/include/X11/pixmaps" ); FTitleBack = (mdgradient, blue, "#032f56", "#2c6196", "#65acf0"); RaiseDelay = 500; MaximizeKey = "Mod1+Return"; ClipTitleFont = "Verdana:bold:pixelsize=10"; IconTitleFont = "Liberation Sans:slant=0:weight=200:width=100:pixelsize=9"; WorkspaceSpecificBack = ((), (), (), ()); LargeDisplayFont = "sans serif:bold:pixelsize=24:xlfd=-*-helvetica-bold-r-normal-*-24-*-*-*-*-*-*-*"; DisableClip = Yes; MoveDisplay = None; VirtualEdgeUpKey = None; WindowShortcut10Key = None; IconTitleColor = white; NoWindowUnderDock = Yes; MenuTitleColor = "#ffffff"; WindowShortcut3Key = None; MenuTitleFont = "sans serif:slant=0:weight=200:width=100:pixelsize=10"; SmoothWorkspaceBack = YES; IconPosition = brh; WindowShortcut4Key = None; ShadeSpeed = ultrafast; NoWindowOverDock = NO; WorkspaceBack = (none); HighlightTextColor = "#5284b1"; VirtualEdgeLeftKey = None; EdgeResistance = 20; MenuScrollSpeed = ultrafast; WindowShortcut9Key = None; HelpBalloons = NO; MoveResizeKey = None; PrevWorkspaceKey = "Control+Mod1+a"; AutoArrangeIcons = Yes; ClipTitleColor = black; AppIconBalloons = No; IgnoreFocusClick = No; WorkspaceBorder = None; WindowTitleFont = "sans serif:slant=0:weight=200:width=100:pixelsize=10"; Workspace8Key = None; Workspace9Key = None; RootMenuKey = "Control+Escape"; UseSaveUnders = Yes; ResizebarBack = (mvgradient, "#000000", "#bfbfbf", "#f2f2f2"); Workspace4Key = None; DisplayFont = "Trebuchet MS,Luxi Sans:pixelsize=12"; Workspace5Key = None; Workspace6Key = None; WorkspaceBorderSize = 0; Workspace7Key = None; VirtualEdgeRightKey = None; Workspace1Key = None; Workspace2Key = None; VirtualEdgeDownKey = None; Workspace3Key = None; WindowShortcut1Key = None; MiniaturizeKey = "Control+Mod1+Down"; MouseMiddleButtonAction = OpenWindowListMenu; WindowShortcut2Key = None; FocusNextKey = "Mod1+Tab"; PopupSwitchMenu = No; ToggleKbdModeKey = None; WindowMenuKey = "Mod1+Escape"; MiniwindowTitleBalloons = No; WindowShortcut7Key = None; MenuTextBack = (mdgradient, "#ffffff", "#cccccc", "#e6e6e6"); MouseLeftButtonAction = SelectWindows; CycleWorkspaces = YES; WindowShortcut8Key = None; TitleJustify = Left; MenuTextColor = "#000000"; Attraction = YES; IconBack = (mdgradient, "#7b7d8c", "#bfbfbf", "#e6e6e6"); AntialiasedText = NO; DisableBlinking = NO; LowerKey = None; NewStyle = YES; FocusPrevKey = "Shift+Mod1+Tab"; WindowListKey = None; WorkspaceNameDisplayPosition = none; MenuTextFont = "sans serif:slant=0:weight=80:width=100:pixelsize=10"; NoWindowOverIcons = Yes; ScreenSwitchKey = None; MenuTitleBack = (mdgradient, blue, "#032f56", "#2c6196", "#65acf0"); MouseWheelAction = SwitchWorkspaces; MouseRightButtonAction = OpenApplicationsMenu; HMaximizeKey = None; ThemePath = ( "/home/fasting/docs/images/Themes", "~/GNUstep/Library/WindowMaker/Themes", "/usr/share/WindowMaker/Themes", "/usr/local/share/WindowMaker/Themes" ); HighlightColor = "#ffffff"; FocusMode = sloppy; NextWorkspaceKey = "Control+Mod1+s"; Workspace10Key = None; VMaximizeKey = "Control+Return"; CClipTitleColor = gray20; IconSlideSpeed = ultrafast; WindowShortcut5Key = None; MenuStyle = Normal; HideOthersKey = None; WindozeCycling = Yes; IconPath = ( "/home/fasting/docs/images/pixmaps", "~/pixmaps", "~/GNUstep/Library/Icons", "/usr/local/share/WindowMaker/Icons", "/usr/share/WindowMaker/Icons", "/usr/local/share/icons", "/usr/share/icons", "/usr/X11R6/include/X11/pixmaps", "/home/fasting/docs/images" ); RaiseKey = None; ModifierKey = Mod1; WindowShortcut6Key = None; PTitleBack = (solid, gray40); UTitleColor = "#999999"; CirculateRaise = YES; UTitleBack = (mvgradient, blue, "#cccccc", "#e6e6e6"); PTitleColor = "#ffffff"; ResizeDisplay = Line; }

Dold text

Vanligtvis brukar jag ha en drös med program på varje skrivbord. Dock tömde jag ett för detta tillfälle för att visa hur det ser ut.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

I need the icons back the way they were.
Well I can't go back.
There's no way to go back.
You can't arrange them by penis!

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Jag vill ha det så praktiskt som möjligt + snygg bakgrundsbild och därför är det också startmeny som ska ordnas så att jag kommer åt de viktigaste program så snabbt som möjligt. Själv tycker jag att den klassiska startmeny från tidigare Windows versioner var bättre än den nya

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Mitt skrivbord på min laptop kör Vista 32 bitars. Försöker hålla det rent använder Rainmeter med nån addon för spotify som jag inte kommer ihåg namnet på annars inget speciellt.

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

Gillar att ha ett cleant skrivbord och inte massa ikoner, kör med standar settings.
http://www10.speedyshare.com/files/27742703/download/Namnl%C3...

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Musikälskare

Ser likadant ut på min Mac (sign) därför jag har startfältet högst upp ^^

Windows 7 Pro x64 SP1

Firefox 4 nedan som är lite tweakat :3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av Cirap:

lite NSFW kanske

bara standard Win7 med en vacker bakgrundsbild, och så ser ni strukturen på ikonerna

Wallpapper plz

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

När jag pillrade med rainmeter så var det bara att gå in i filerna och leta upp vart det stod på engelska det man ville ha till svenska... Sen var det bara att ändra och refresha.

Japp, fixade det!

Får dock inte Token ikonerna att fungera om jag inte ändrar alla ikoner manuellt. Är det meningen?

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Minimalism

1920x1200
1920x1080
Edit: För dem som gillar detta wallpaper, kommer jag ev. göra flera på samma tema, postar länkar till dem här isf. Enjoy

Permalänk
Medlem

Störtskönt väggpapper, tackar!

Permalänk
Medlem

Vart hittar jag och hur installerar jag en plugin för Spotify till Rainmeter?
Hade varit mycket trevligt att ha.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vore kul om folk faktiskt skrev exakt vad dem använder sig av, som det står i nyheten.

Här är mitt skrivbord:

Använder mig utav:
Windows XP Tema
Rainmeter Tema
Bakgrundsbild
YzShadow - Ger fin skugga under taskbar.
tClock - Taskbar klockan i bold font samt veckodag.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem

Tar väl och lägger upp mitt skrivbord också då

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Har haft en ett mer "cleant" skrivbord i perioder, och också lekt med fancy schmancy widgets. Har kommit fram till att det inte inte är lönt att fixa ett utseende som man skulle kunna hänga upp som en tavla, då man ändå i regel ändå bara ser skivbordet under någon sekund någon eller några få gånger om dagen.

IMHO, gör sig skrivbordet bäst som temporär lagringsplats, väldigt mycket mer praktiskt än massa övervakningsgadgets etc. Låter antalet saker där växa tills det täcker 1/2 till 3/4, då städar jag bort det mesta (saker tas bort eller flyttas till en mer permanent lagring i "mina dokument") och cyklen startas om. Har inga (EDIT: okej, nästan inga ) program där, utan alla program jag använder finns lättillgängliga i aktivitetsfältet.

Aktivitetsfältet står också för den "customisering" som jag faktiskt använder, nämeligen att ha det på sidan

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

Här mitt skrivbord

använder rainmeter, 10 foot hud + spotify och rocketdock med simple dark tema

Visa signatur

| Core i7 920@4GHz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | Corsair Dominator 6GB DDR3 @ 1600MHz | Noctua NH-U12P SE2 | Gigabyte GTX 580 SOC | Corsair HX 1000W | HAF X | 2x WD Caviar Black 1TB |

Permalänk
Entusiast

En grej som jag gillar riktigt skarpt är två saker man kan ändra i "ultimate windows tweaker"...

Då slipper man den fula pilen på genvägarna och man slipper ta bort "- shortcut/- genväg"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Mitt skrivbord.

http://i94.photobucket.com/albums/l118/Hockeystick_01/hsdeskt...

Rainmeter med 10-Foot HUD, Shine 2.0-tema samt Token-ikoner.

Jag fattar inte hur fasen man installerar Shine 2.0??!?!?!
Kan någon förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vart hittar jag och hur installerar jag en plugin för Spotify till Rainmeter?
Hade varit mycket trevligt att ha.

Laddade ner min från deviant art

Så här får du en länk: http://djclotz.deviantart.com/art/10-Foot-Spotify-152248100

Edit: Vet inte om det bara funkar med enigma eller med andra har ingen aning

Kom på en sak i efterhand
Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

Någon som skulle kunna göra någon snabb-guide på svenska?!
det vore underbart

Permalänk
Medlem
Skrivet av PiCAZi:

Någon som skulle kunna göra någon snabb-guide på svenska?!
det vore underbart

Guide till vad? Rainmeter eller bara Spotify plugin?

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk

http://img834.imageshack.us/img834/9392/prntscrnich.png

yay, störst skrivbord i tråden... märk den enorma mängden klockor samt att det är 4 skärmar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zoorex:

Samma här, enda gången jag tittar på skrivbordet är när jag ska tömma papperskorgen.

Samma. Jag har väldigt sällan skrivbordet uppe. Antingen lirar man något eller täcker firefox och lite andra program ytan.

Permalänk
Skrivet av Andervaeld:

Testade, men mappen får man ju då upp som en "bläddringslist". Jag skulle vilja kunna lägga en mapp som en genväg i taskbaren och få upp den som ett fönster - som om mappen öppnats från skrivbordet.

Man vill ju ha ett rent skrivbord, så det vore verkligen önskvärt att skicka mapparna till taskbaren!

En lite fulare lösning är att du lägger till någonting i aktivitetsfältet och sedan ändrar "Mål" til typ C:\exempel\test\ \explorer.exe (notera mellanslaget innan \explorer) då får du även byta ikonen till någonting mer passande. Mappen som finns som standar i W7 är %windir%\explorer.exe vilket är hemmappen

Permalänk
Medlem

Hur? Spotify Plugin till Rainmeter Enigma

När du har laddat ner filen så lägger den i Rainmeter mappen bland dina dokument

Rainmeter > Skins > Enigma > Sidebar > Music

Tråd på fragbite som förklarar bättre: http://www.fragbite.se/?threadID=921215

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk

Såhär ser det ut för mig just nu
Inte speciellt snyggt då jag suger på photoshop

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

En grej som jag gillar riktigt skarpt är två saker man kan ändra i "ultimate windows tweaker"...

http://data.fuskbugg.se/skalman02/shortcut.png

Då slipper man den fula pilen på genvägarna och man slipper ta bort "- shortcut/- genväg"

Om jag inte har fel så kan man iaf fixa det där med namnet i varje version med hjälp av denna registerändring:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer] "link"=hex:00,00,00,00 ;"link"=hex:1e,00,00,00

Skrivet av PiCAZi:

Jag fattar inte hur fasen man installerar Shine 2.0??!?!?!
Kan någon förklara?

Skrev ihop något i ett tidigare inlägg i tråden och då just för shine 2.0, hoppas det är användbart

Permalänk
Medlem
Skrivet av H.L:

Laddade ner min från deviant art

Så här får du en länk: http://djclotz.deviantart.com/art/10-Foot-Spotify-152248100

Edit: Vet inte om det bara funkar med enigma eller med andra har ingen aning

Jag fick det att funka, har dock ingen aning om hur jag gjorde haha
Tack för länken, funkar super.

Visa signatur

#framtiden