Permalänk
Medlem

Söker ett litet ATX chassi

Tjenare jag har för ett tag sedan införskaffat mig en ny dator, och nu tänkte jag göra den gamla datorn till en media dator som sambon kan kolla på tv samt olika tv play sidor! Problemet är att jag inte hittar något lämpligt chassi som stödjer ATX kort samt med normal-stort nät agg! Måste jag bygga ett?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Jag själv håller på och bygger om ett mATX chassi för att det ska husera ett full ATX system. Det blir trångt, en radiatorkylare lik h50 är rekommenderat. Jag kommer få plats med system i sign, dock ej något större antal 3.5" diskar. Mitt chassi kommer vara upp till 10cm kortare bl. a. Jag använder mig av ett Ace Ecco 220 (mATX) chassi i projektet.

Det svåraste är att få till en bra baksida. Där I/O plåten och pci portarna finns samt att få till en bra upphängning för nätaggregatet då det är aningen brist på fästpunkter. Men går gör det, jag började med det i somras men det har gått väldigt långsamt på grund av studier men efter studenten så ska det nog bli fart på det hela =). Bilder ska upp här så om du vill få inspiration/se hur det kan bli så kan det bli ett tillfälle. Jag har letat lite och inte hittat någon som gjort likadant, "We need to go smaller" som är ett galleri här var lite in på samma veva men det blev lite fusk när ett mATX mobo kom med i leken ;).

För övrigt så kommer jag med detta chassi få möjligheten att kunna ha ett grafikkort upp till 30cm om jag inte minns fel.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=501194

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb