Spotify begränsar gratiskonton

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GameTeQ:

Ja tror dom kommer förlora många folk för folk accepterar nog inte de endel kanske köper premium istället men många kommer sluta de kommer bli så att folk kommer blir riktigt irriterade på spotify överhuvud taget

Ja använder själv spotify free men ja tänker inte betala något för att lyssna på musik går bara tillbaka till de gammla vanliga (Youtube)

Alla som håller med borde demostrera

Demostrera ni, tror de tjänar på detta då ni som lyssnar på Spotify Free ändå inte bidrar med något alls.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk

det jag retar mig med premium kontot är att man bara kan ha 3 anslutna enheter....lägger man till en fjärde, så nollställs den enhet som var först inlagd, så att man måste tanka ned alla låter igen..... har spotify på båda datorerna, samt ipod och telefonen...fast telefonen kan man egentligen hoppa över...då batterierna i alla touch-telefoner riktigt suger...jobbigt att ladda telefonen stup i kvarten...men skulle vilja ha möjligheten att ha fyra enheter iaf...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS ROG STRIX G164FR / GeForce RTX 5070 Ti / Ryzen 9 9955HX / 32GB / 3TB M.2 SSD / Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 34,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Demostrera ni, tror de tjänar på detta då ni som lyssnar på Spotify Free ändå inte bidrar med något alls.

oavsätt de e inte rätt dom vill inte att vi ska ladda ner musik vi ska inte heller lyssna på musiken liksom tycker man t.ex en låt e bra på spotify då köper du den liksom? :S hur svårt e de man lyssnar ju bara dom har ju reklam de betalar ju ska dom ha reklam på spotify unlimited istället då eller och höja priserna?

Visa signatur

Gaming Rigg: Intel i9 12900k, Mobo: ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 GPU:Gigabyte Geforce RTX 3080 Ti 12GB AORUS MASTER, RAM: Kingston Fury 32GB (2x16GB) 3200 Mhz CL16, SSD: Samsung 980 PRO 1TB, Kingston NV1 2tb, PSU: Corsair HX1200i 80+ Platinum, Case Coolermaster CM700P
Skärmar: Samsung Odyssey C49G95, Mission SG MF34144UWQHD

Permalänk
Medlem

Alltså allvarligt.. Folk som inte vill betala 50kr för smidig obegränsad musik... Ni käkar antagligen pizza någon gång i månaden? Det är 80kr för några minuters njutning... Spotify kostar nästan som en halv pizza och räcker i en månad..

Det smidigaste med spotify är inte att det är så billigt, utan att man kan göra spellistor. Det kan du knappast göra om du köper cd-skivor. Att ha allt på en platts, och du kan logga in på vilken dator eller mobil som helst och komma åt dina spellistor.

De som inte vill betala för spotify är tonåringar som är vana vid att få allt gratis, och kan verkligen inte förstå varför någon som lägger ned tid och pengar på en tjänst vill ha lite pengar av de som använder den för att allt ska gå runt..

De ska betala skivbolagen och artisterna, samt alla anställda och antagligen har de hyra för kontoret att betala osv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

det händer inte kom nu inte och tro att spotify har ont om pengar

Bara faktumet att de har gått back nästan varje år sedan de grundades är ett ganska starkt själ att tro de har dåligt med pengar...

http://www.skanskan.se/article/20101122/EKONOMI/101129701/116...

Använder inte spotify men köper riktiga CDs och går på konserter jag känner för att gå på.
Plus att jag tankar mestadels öppen musik (privata DJs etc.) så är jag ganska nöjd.

Visa signatur

Main: ROG X670E-F | 7950X | 4090 | MP700 x2 raid0 | 64GB DDR55200
HTPC: ROG XI Hero|i9 9900K| 2080ti| 970 x2 raid0 |16GB DDR42133|

Permalänk

Rätt väntat och inte direkt konstigt om du frågar mig, fullt förstårligt. Själv har jag Premium för att kunna lyssna via mobilen och högre kvalitet, men även för att jag tycker att en sådan här tjänst är superb och de borde få nått för det.

Fortsätt kämpa Spotify.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Samsung Odyssey OLED G8

Permalänk
Medlem
Skrivet av GameTeQ:

oavsätt de e inte rätt dom vill inte att vi ska ladda ner musik vi ska inte heller lyssna på musiken liksom tycker man t.ex en låt e bra på spotify då köper du den liksom? :S hur svårt e de man lyssnar ju bara dom har ju reklam de betalar ju ska dom ha reklam på spotify unlimited istället då eller och höja priserna?

Jag förstår knappt det du skriver.

Det är olagligt att ladda ner musik så hela argumentet är ointressant.

Permalänk
Medlem

99 kr för obegränsad musik... är det något att böla över?

Känn er träffade:
http://www.youtube.com/watch?v=3qDBAQlHNRM
1.15 och framåt.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av GameTeQ:

Spotify skiter väl i om du laddar ned. De har lagt ned tid och massor av pengar på att göra spotify och dessutom kostar det pengar för spotify varje gång någon startar en låt (pengar till skivbolagen+ artister)..

Är det logiskt att du ska kunna sätta på hur många låtar du vill på spotify gratis, medans varje låt du sätter på kostar pengar för spotify, och du vägrar betala detta??

Tror du Ferrari skulle dela ut gratis bilar eller?

Att vara så sniken att man inte vill betala 50kr i månaden för att lyssna på musik är fan tragiskt. Musik KOSTAR, det har det alltid gjort, tycker snarare att det har varit konstigt att folk har kunnat få något som kostar pengar GRATIS så länger..

Inte förväntar du dig att få en pizza gratis bara för att det är reklam på pizza kartongen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yazem:

Dumt.. Ju fler som nu måste betala för musik = dem SUPER RIKA kändisarna som redan tjänar flera mijl $ ska få ännu mer....

Boohoo! Folk tjänar pengar! Boohoo!

...cry me a river.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myggiz:

What.cd för hela slanten!

Bra svar. Personligen har jag inte intresse nog för att vara medlem på what, men scc erbjuder tillräckligt för mig.

Permalänk
Medlem

Ser inget fel med detta, har kört Premium sedan Spotify släpptes.

Kör Spotify via iPhonen och kör Spotify i bilen osv osv.
Finns inget att klaga på, 50-100:- i månaden för en sådan perfekt tjänst som Spotify är ju bara för bra.

FORZA SPOTIFY!!!

Skrivet av Defeat^:

Spotify skiter väl i om du laddar ned. De har lagt ned tid och massor av pengar på att göra spotify och dessutom kostar det pengar för spotify varje gång någon startar en låt (pengar till skivbolagen+ artister)..

Är det logiskt att du ska kunna sätta på hur många låtar du vill på spotify gratis, medans varje låt du sätter på kostar pengar för spotify, och du vägrar betala detta??

Tror du Ferrari skulle dela ut gratis bilar eller?

Att vara så sniken att man inte vill betala 50kr i månaden för att lyssna på musik är fan tragiskt. Musik KOSTAR, det har det alltid gjort, tycker snarare att det har varit konstigt att folk har kunnat få något som kostar pengar GRATIS så länger..

Inte förväntar du dig att få en pizza gratis bara för att det är reklam på pizza kartongen?

Haha helt rätt sagt Defeat^ ;D

Visa signatur

- Silverstone Raven RV02B-W| Win10 x64 | Intel Core i5 4670k 3,4ghz | Asus Maximus VI Formula z87 | Corsair Vengence 16gb Red | ASUS GeForce 770 GTX | 128gb SSD/2TB HDD | Corsair HX1000W Modular | Corsair h100 cooler | 100/100 Comhem Fiber -

Permalänk

Nån som håller räkningen på hur många gånger astrob0y har nämnt ordet "deg" i denna tråden?

Ontopic så känns det som ett naturligt steg framåt för Spotify att efter all denna hype med hjälp av gratiskonton kunna ta betalt ordentligt för sin utmärkta tjänst. Jag tycker dom förtjänar det, och vi kommer ju i längden bara få mer och mer musik från fler artister. Men personligen har jag ganska svårt för programmet än så länge då där inte finns mycket musik från de genrer jag lyssnar på. Hoppas på bättring i framtiden!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GameTeQ:

Om man nu orkat läsa hela din text...

OnT så är det väl bra att de försöker få fler att betala för låtarna - det är ju trots allt det enda sättet att få artister som vägrar vara med just nu att ändra sig - genom att kunna erbjuda dem och deras skivbolag mer pengar...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr. Bravo:

Nån som håller räkningen på hur många gånger astrob0y har nämnt ordet "deg" i denna tråden?

Ja, 3 gånger!

http://www.sweclockers.com/forum/search.php?searchid=1006164

Permalänk
Medlem

Tycker det är värt att ha premium men segt för de som använder gratis tjänsten. Känns dock lite konstigt att först erbjuda helt gratis och sedan när man fått en betalande skara börja begränsa tjänsten igen. Blir väll mer nerladdning snart igen då

Permalänk
Medlem

Glad att jag har Premium
Väldigt bra tjänst som dessutom är billig. Och nu slipper man ju ha en herrans massa musik på datorn!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Ja det går ju också men man är redan beroende över ljudkvalitén som finns i Spotify

EDIT: Ja om man nu inte orkar åka buss i 1 timma till Jönköping och sedan tillbaka bara för att köpa de riktiga Album

Ja såklart, på youtube varierar det rätt mycket

Permalänk
Medlem

Fascinerande att en del klassar 100kr som nåt dyrt??
Lyssna obegränsat på musik för den lilla pengen är ju nästan gratis i sej och för min del kan de släcka ner gratiskonton helt.
Vill man lyssna så pröjsar man, så enkelt är det.

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem

Vill man absolut lyssna gratis finns flera andra tjänster som Grooveshark mfl. Tycker dock att 49 eller 99/månad inte är något att grina över. Kör själv den sistnämnda.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Iden med spotify är bra skulle gladligen betala 49:- månad om utbudet fanns där som jag lyssnar på
Sedan 320 kpbs kan låta väldigt bra om man utgår från en bra CD och gör det noga, i sånt fall tror jag inte många hör skillnad emot flac, i synnerhet inte med den halvdåliga utrusning som faktiskt 95% av alla har, för att inte tala om dom 75% av alla som har rent ut sagt usla grejer för att lyssna på musik, hörlurar, ljudkort, förstärkare, högtalare.

Tyvärr har ju dom flesta (moderna) inspelningar trist platt komprimerat ljud sedan dom som faktiskt låter riktigt bra är tveksamt överförda till 320 spotify premium, så nej 49:- är för dyrt för spotify, med den kvalite och utbud som det har, hade det varit nära perfekt i detta så skulle jag gärna betala mer än så

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Jahopp. När detta sker på mitt konto går jag väl över till grooveshark då.

Spotify ska inte få tvinga mig betala pengar för musiken när jag lyssnat på deras jävla skitreklam tills jag nästan blivit galen.

Ni som säger vadå då? dom ska ju betala artister osv. Ni yungdomar är vana att få saker gratis osv.

Glöm det bara! Detta handlar som i alla andra företag att när de kan utnyttja folk för att höja sina löner, bonusar och sånt så gör dem det.
Ni tror väl allvarligt talat inte att spotify låtit det hela gå minus i ett par år för att vara snälla och sen nu göra så alla måste betala?
Nej nej, dem vill ha högre löner helt enkelt. Simple as that.

Visa signatur

Go hard or go home!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Ifall du inte använder det på din mobil, så är det väl bara att köpa unlimited?
Helt plötsligt blev det 5%.

Hahaha ah sorry, precis kommit från skolan så är inte helt 100

Använder Premium till just telefonen, därför jag använder spotify

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Verkar vettigt, i nuläget är gratisversionen sjukt bra. Tycker dock att det kanske räckt om de stoppat in mer reklam. Har ändå planerat att uppgradera när jag väl köper en telefon som klarar av det... Spotify är fantastiskt.

Permalänk
Medlem

Orkade inte kolla igenom vad alla har skrivit, Men detta påverkar väl inte Spotify Free? Kör dock själv på Premium. Men menar ifall man skulle kanske ha dåligt med pengar någon månad :). Förövrigt är 100kr en piss i missisippi jämnfört med vad du får ut av Spotify!

Permalänk
Medlem
Skrivet av macher:

Kul detalj. Ju högre folk skriker åt andra att betala desto fetare riggar har de i sina signaturer.

Kul detalj 2. Dessa utgår från att alla bränner cash på sprit+tobak+skräpmat. Kanske för att de själv gör det?

Spotify får självklart bestämma över sin tjänst själv. Vore kul ifall någon annan tjänst kunde ta över Spotifys plats dock, vilket säkerligen kommer ske. Dock kul att se folk bli fly förbannade för att Spotify begränsar sina gratistjänster samt att andra blir fly förbannade för att folk inte vill pröjsa 49 spänn i månaden. Humor.

Har aldrig varit någon stor konsument av Spotify. Dels pga av musikutbudet och dels pga kvalitet. Brukar mest lyssna FLAC från CD och ngn enstaka LP. Stödjer gärna artister genom att gå på konserter när det går.

Tänkte också skriva om just detta med deras datorer.
Snorisarna vars pappa säkert betalat hälften gnäller om att det kostar en liten slant.

Snart är det sommarjobb tider. På några dagar har ni tjänat in ett helt års Spotify. Tänk på det när ni wowar upp sommaren.

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att betala 99kr/månad för en laglig version av What, men Spotify? 49:- är dock rimligt, det skulle jag kunna gå med på.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NisseG91:

Musik är inte gratis, och 100:- i månaden för att få fri, laglig tillgång till musik? kom igen! sluta vara så snål.

Jag tänker iallafall inte spendera en krona på Spotify, artisterna ser knappt en spänn av låtarna som spelas på Spotify, allt går till bolagen. Dessutom så känns det som all bra musik sakta men säkert försvinner från Spotify.

Sparar dom 100 kronorna och köper hellre konsertbiljetter där en större del av pengarna faktiskt går till artisten.

Jag kommer förbli relativt ovillig att betala för musik, och det säger jag som musiker själv.

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för grooveshark.com, amerikanska studenters påhitt, kostar nada och no reklam, sedan vem vill betala när det finns youtube/google, förstår inte argumenten köp premium så får du bättre ljud eller slipper reklam, väldigt få hör skliinad på 160 eller 320 material, låter väldigt lika, du hör mer skillnad på en bra CD skiva eller FLAC mot en 320 mp3:a, verkar mer som att spotify skjuter sig själva i foten och inser att det finns andra aktörer på marknaden som kan erbjuda samma tjänst till ett helt annat erbjudande och att man tror att folk kommer att betala för sig, sorry men så ser det inte ut, vare sig man tittar på musik eller film kontra tjänster och utbud, det tåget har gått för länge sedan, när internet utvecklades till det som det är idag där allt finns inom ett musklick, fungerar inte sådana här metoder, folk vänder kappan rätt fort idag, ena studen är man poppis nästa dag är man ute, sedan hade staten inte infört sina restriktioner om fildelning hade branschen gått under, om branschen skall kunna leva så måste de hitta på ett sätt som gör att vi konsumenter stannar kvar och börjar införa lösningar som inte gynnar de stora bolagen, tyvärr är det tydligen inte så lätt, för alla som är involverade vill ha pengar så fungerar den värld vi lever idag.

Permalänk
Medlem

Tänk på att Spotify Open inte är samma kontoform som de som kommit in med invites. Spotify Open är redan innan begränsat till 20 timmar musik i månaden till exempel.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5