Viktigt! Hjälp om tydning om "prissättnings text"!

Permalänk
Medlem

Viktigt! Hjälp om tydning om "prissättnings text"!

Behöver nån som är duktigt på "konsument lagar om prissättning".

Texten lyder så här:

"reserverar sig för prisändringar p.g.a. ändrad moms eller onormalt stora ändringar i valutaläget eller inköpspriser.
Vi reserverar oss för prisförändringar i nätbutiken. Om vi ändrar ett pris på en vara du beställt, är det alltid priset vid beställningsögonblicket som gäller. Alla priser inkluderar mervärdesskatt / moms, och anges i svenska kronor ( SEK ). "

Vi säger:
Jag beställer en produkt nu som ännu inte är släppt ännu för 2000:-. Men när väl produkten är släppt efter 2 månader för försäljning, men priset har ändrats till ca: 8000:-.

Vilket pris får jag betala då? 2000:- eller 8000:- som gäller?
Kan butiken upphäva min beställning p.g.a att dom satt fel priser på deras nätbutik?

Tänker göra ett riktigt kap om nån som kan "lagen" och tyda texten åt mig?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Re: Viktigt! Hjälp om tydning om "prissättnings text"!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XPerion
Behöver nån som är duktigt på "konsument lagar om prissättning".

Texten lyder så här:

"reserverar sig för prisändringar p.g.a. ändrad moms eller onormalt stora ändringar i valutaläget eller inköpspriser.
Vi reserverar oss för prisförändringar i nätbutiken. Om vi ändrar ett pris på en vara du beställt, är det alltid priset vid beställningsögonblicket som gäller. Alla priser inkluderar mervärdesskatt / moms, och anges i svenska kronor ( SEK ). "

Vi säger:
Jag beställer en produkt nu som ännu inte är släppt ännu för 2000:-. Men när väl produkten är släppt efter 2 månader för försäljning, men priset har ändrats till ca: 8000:-.

Vilket pris får jag betala då? 2000:- eller 8000:- som gäller?
Kan butiken upphäva min beställning p.g.a att dom satt fel priser på deras nätbutik?

Tänker göra ett riktigt kap om nån som kan "lagen" och tyda texten åt mig?

Blir det en mindre förändring så får du nog varan för det pris som du beställde för, men om det är större summor kör de nog över dig och använder sin disclaimer.

Visa signatur

Hey babe, I've got a black belt in Kama Sutra.

Permalänk
Medlem

Då blir det inget kap för min del då, damn.

Produkten är en Digitalkamera Canon S45 som släpps för försäljning i butikerna under November. Priset är ca: 7500:- ord. Men såg att en nätbutik har satt priset på 1751:-

Tänk om man kunde få köpa för det priset.
Rena fyndet!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Jag tycker du ska ge det ett försök...
Visar det sig att det inte går och de vill ha ca 7000 för den så är det nog bara att häva köpet

Permalänk
Medlem

Vilken butik?!??

Permalänk
Medlem

Butiken är: www.alfadigi.com

Men tyvärr har dom märkt felet och satt 7141:- på kameran.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hittade nån butik härromdagen som hade en drös med notebooks för typ 964kr, kanske ska beställa?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Hittade nån butik härromdagen som hade en drös med notebooks för typ 964kr, kanske ska beställa?

Kan du inte skriva vilken butik som säljer dem?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x

Kan du inte skriva vilken butik som säljer dem?

Det skulle inte jag ha gjort.

Om man är få som hittat och beställt innan felet uppdagas så kan företaget välja att leverera till det priset för att det ger dem goodwill.

Men om det är många som hunnit beställa så blir det för dyrt

Permalänk
Medlem

När minnespriserna sköt i höjden förra hösten letade jag upp en återförsäljare som uppenbarligen inte hade hunnit justera priserna och betällde. Dom hade också en disclaimer, men jag fick minnena för det priset som stod.

Min backupplan hade varit att försöka häva köpet om priset hade ändrats.