Hjälp med Minecraft server

Permalänk
Medlem

Hjälp med Minecraft server

Hejsan!
jag har ett problem när det kommer till minecraft. jag och en polare håller på och bygger upp en värld för att sedan lansera den online och ha den som en öppen minecraft server. jag har spelat på ett antal andra och sätt att de har olika admin mods, rerolls och låsbara kistor/block. jag har googlat sönder google men kan inte finna det jag är ute efter för att göra vår server komplett och behöver därför Er hjälp. det jag är ute efter till min SMP server är:

något så spelare kan låsa sina dörrar/kistor.
så jag kan låsa vissa områden så att folk inte kan förstörs blocken eller bygga där.
något som gör att vissa får admin privilegier
och så att man kan få en minimap + karta över världen.

tar emot varje tips med nöje.

//RsQ

(vet om om tråden är placerad rätt)

Permalänk
Medlem

För att avnända addons osv använder jag bukkit. Googla bara på bukkit, sedan får du sitta och leta i deras forum efter addons som pasar er. Dock så tror jag det bara finns en beta version av bukkit till 1.5_02 så det kan vara lite buggigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av genii:

För att avnända addons osv använder jag bukkit. Googla bara på bukkit, sedan får du sitta och leta i deras forum efter addons som pasar er. Dock så tror jag det bara finns en beta version av bukkit till 1.5_02 så det kan vara lite buggigt.

googlade runt lite och lyckades installera bukkit. måste säga att det är ett toppenprogram som funkar prima. har uppnått alla min SMP mål nu, tack så mkt för hjälpen