Samsung lE37M8 & XFX 6870 'Black Edition'

Permalänk

Samsung lE37M8 & XFX 6870 'Black Edition'

Hej!

Har nyss skaffat mediadator och ansluter den till en Samsung lE37M8 medelst HDMI.

Det funkade strålande i typ 30 minuter sen blev TV n svart vilket varade i ca en halv minut och sen kom bilden tillbaks. Detta upprepas med 20-30 minuters mellanrum och verkar vara oberoende av PCns arbetsbelastning.

Misstänkte nån typ av överhettning först men CPU temp ligger på 32 idle och ca 40-42 grader under belastning vid t ex filmuppspelning. Använder ett DiNovo Mini för att styra WMC och när maskinen ska till att börja konstra så inleds det med att pekaren blir mkt svår att flytta på skärmen, knappt alls och sen slår TVn av bilden och kommer tillbaks igen efter ca en halv minut. Pekaren är fortfarande oanvändbar jag måste boota om systemet för att pekaren skall bli brukbar igen.

Varför i jössenamn slår TVn ifrån och till på det här sättet? Grafikkortet?, Moderkortet? TVn?

Urk!

Specifikationerna är:

Kör WMC i Win7/64Ult

Moderkort: ASUS Maximus IV

RAM: Kingston HyperX 1600 8GB
CPU: i7 2600 3.4GHz
GPU: XFX HD6870 Black Edition
PSU: Corsair Gold AX850W

Låda från Corsair, 600T, mkt väl ventilerad. Ambient ligger lågt, ca 26 grader i lådan och 22 i rummet. CPU kylare är en Corsair H70 Dual Fan Assembly.

Permalänk
Medlem

Du har inte någon form av energispar funktion på i tvn? Det problemet hade jag på min grundig att den bara blev svart ibland av någon ikke uppenbar anledning..

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!

Permalänk
Skrivet av Sleten:

Du har inte någon form av energispar funktion på i tvn? Det problemet hade jag på min grundig att den bara blev svart ibland av någon ikke uppenbar anledning..

Ja, jag kollade det också och den funktionen är 'Av'.

Vidare, borde inte en dylik funktion endast hoppa igång då TVn känner att den inte längre får nån signal? Hur som helst verkar något vara knas.

Trist då man gått och köpt nytt och måste börja joxa runt på en gång.

TVn är dock ett par år gammal, tre kanske.