Permalänk

använd den så länge det går men ha en backup... slangarna kommer ju garanterat frysa... kör ett vanligt system på vintern o sen detta 3/4 av året..

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
använd den så länge det går men ha en backup... slangarna kommer ju garanterat frysa... kör ett vanligt system på vintern o sen detta 3/4 av året..

Varför skulle slangarna frysa? alltså menar du att dom kanske blir så kalla och hårda o kanske spricker eller vad?

Visa signatur

Epox 8RDA+ Athlon xp 1700+ @ 2500mhz (JIUHB 0203), 256ddr PC3200, Gainward GeForce 4 Ti4200 128mb @ 320, 650, SB Live!, Pinnacle PCTV Pro, 120GB Barracuda V, Hemmabyggt Vattenkylning

Permalänk
Medlem

När vatten fryser blir det större, när vattnet blir större spriker kanske slangarna.

tycker annars att det ser ghetto ut.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
När vatten fryser blir det större, när vattnet blir större spriker kanske slangarna.

tycker annars att det ser ghetto ut.

om du läser tråden lilla vän inann du skriver så ser du att jag har skrivit att jag har glykol i..och mitt vatten har en fryspunkt nu på ca 20 minus....och om du syftar på att det ser ghetto ut pga att slangarna hänger lite fult längs väggen och att fönsterramen är lite spräckt så står det även att jag ska fixa till det..så det komemr att bli snyggt

Visa signatur

Epox 8RDA+ Athlon xp 1700+ @ 2500mhz (JIUHB 0203), 256ddr PC3200, Gainward GeForce 4 Ti4200 128mb @ 320, 650, SB Live!, Pinnacle PCTV Pro, 120GB Barracuda V, Hemmabyggt Vattenkylning

Permalänk
Medlem

ehh .... varför inte koppar rör ??. Grova sådana

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Gött att jag inte är ensam med en sånhär byggnation.

Fast jag borrade 2st 21mm hål rakt ut i väggen istället

Jag har en liknande kylare utomhus och har vattentank mm inomhus.
Just nu så är vattnet 7,3*c, utomhustempen är 5*c och Processorn är 28*c

Jag kan ju säga det att nu är det kraftigt med kondens på blocket

Får la ta och isolera det ngn dag här. Men jag stoppade ett papper under det nu så om det droppar så kommer det inte ner på det nylagade graffet iaf.

Fy vad gött det skall bli till vintern om det blir sisådär -20 lr ngt.
Då måste man ju fixa glykol oxå

Keep working guys.

Visa signatur

" Ingen kommer ihåg en fegis "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spartacus
Har hört att clasohlson pumparna är kassa! dom håller inte länge. Passa dig så den inte går sönder.

ja.. låter som en länspump det där

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så länge vattnet äri rörelse så borde det inte frysa

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk

Tänkte på det där med "den jobbiga vägen ända upp till fönstret". Det har ingenting med hur mycket pumpen skall orka pumpa. Det pumpen ska klara att trycka på är höjdskillnaden mellan pumpen och slangenänden som leder tillbaks vattnet i tanken. Inget annat. Däremellan kan du ha en slang som går upp 10m i snirklar fram och tillbaks. Gå längs slangen i flödesriktiningen. Addera höjden på alla upförsbackar till en summa, och alla nerförsbackar till en annan summa. Skillnaden mellan dessa två tal är den höjd pumpen belastas med.

Min vattenpump i datorn har en tryckhöjd på 50cm. Mitt vattensystem är 70cm högt, och pumpen står på botten. Det funkar bra, därför att nivåskillnaden är noll (dock inte när jag fyller systemet. Då måste jag lägga burken ned för att få runt vattnet...)

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ragnwald

ja.. låter som en länspump det där

Japp dte gör det. Skulle nog inte rekomendera att köra med den.

Visst det kan fungera ett tag, men hur länge?

Din dator kommer ju troligtvis inte ta skada av att pumpen dör, efterssom du har temp avstängning och tempen stiger sakta och säkert.

Om man bara har vatten i blocket så kan den ju lungt gå i 1-2min utan att vattnet cirkulerar. (som tex när man råkar glömma att slå på pumpen)

Visa signatur

" Ingen kommer ihåg en fegis "

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ice-Man
Gött att jag inte är ensam med en sånhär byggnation.

Fast jag borrade 2st 21mm hål rakt ut i väggen istället

Jag har en liknande kylare utomhus och har vattentank mm inomhus.
Just nu så är vattnet 7,3*c, utomhustempen är 5*c och Processorn är 28*c

Jag kan ju säga det att nu är det kraftigt med kondens på blocket

Får la ta och isolera det ngn dag här. Men jag stoppade ett papper under det nu så om det droppar så kommer det inte ner på det nylagade graffet iaf.

Fy vad gött det skall bli till vintern om det blir sisådär -20 lr ngt.
Då måste man ju fixa glykol oxå

Keep working guys.

hey iceman så du hänger på swec Och mejevad

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk

Hejsan alla...nu har det börjat bli kallare ute som ni kanske vet så nu börjar temperaturerna sjunka..jag har gjort mig ett eget block i koppar och aluminium som hjälpt mig att sänka tempen några grader till...nu ligger jag på 25 grader i idle och ca 27 fulload..de ni

Visa signatur

Epox 8RDA+ Athlon xp 1700+ @ 2500mhz (JIUHB 0203), 256ddr PC3200, Gainward GeForce 4 Ti4200 128mb @ 320, 650, SB Live!, Pinnacle PCTV Pro, 120GB Barracuda V, Hemmabyggt Vattenkylning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snobben

Med den glykolen jag använde har ja för mig att det stod att vattnet kan gå ner till ca 16 minus utan att d fryser med 1/3 glykol i

Du kan ju alltid använda Etanol annars, fryser vi -115C tror jag

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hmm, nu e det nog dax fär er att lägga i glykolen... har börjat snöa som fan här nu =D

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Mr.Ice-
hmm, nu e det nog dax fär er att lägga i glykolen... har börjat snöa som fan här nu =D

Jupp, jag rev ner skiten och håller på och kondensskyddar nu oxå.

Det borde vell räcka med att bara skydda blocket?

Coren skiljer ju blocket o resten av cpu:n. Fast jag har ju chims oxå

Jag klippte iaf sönder en AMD Athlon musmatta och har hela AMD Athlon loggon på ovansidan av blocket. SKitsnyggt. Skall försöka fixa några kassa bilder

Ingen som har ca 5-10l missbränd sprit? det vore vell toppen o kyla med. Fats jag kommer inte ihåg vad vi kom fram till sist vi diskuterade om det.

(nee nu är det 5*c+ och regnar )

Visa signatur

" Ingen kommer ihåg en fegis "

Permalänk
Medlem

har en precis likadan radiotor till mitt bygge

Visa signatur

MaxLiv

Permalänk

Använd destilerat vatten och glykol..det kyler bäst..sprit kyler inte lika bra..Mitt vatten ligger på 7.4 grader nu! ligger på 21 grader en bra stund efter jag kommit in i windows..men den börjar stiga nu...har stannat på 24-25 grader...intressant att påpeka är att det har inte blivit den minsta lilla kondens..jag har isolerat hela blocke förutom uppe på..än sålänge..ska göra det när ja känenr att därt blir kondens..men hittils ingen alls..inte på slangar heller

Visa signatur

Epox 8RDA+ Athlon xp 1700+ @ 2500mhz (JIUHB 0203), 256ddr PC3200, Gainward GeForce 4 Ti4200 128mb @ 320, 650, SB Live!, Pinnacle PCTV Pro, 120GB Barracuda V, Hemmabyggt Vattenkylning

Permalänk
Medlem

Jepp, det är svinkul nu ;=)

Mitt vatten är oxå 7,1*c och prollen är 25*c
Jag isolerade mitt block förut och det blev kanon.

Visa signatur

" Ingen kommer ihåg en fegis "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ice-Man
Jepp, det är svinkul nu ;=)

Mitt vatten är oxå 7,1*c och prollen är 25*c
Jag isolerade mitt block förut och det blev kanon.

har du några bilder på blocket isolerat ???

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Av vad har du gjort ditt vattenblock Ice-man och hur? fräst eller?

Visa signatur

Epox 8RDA+ Athlon xp 1700+ @ 2500mhz (JIUHB 0203), 256ddr PC3200, Gainward GeForce 4 Ti4200 128mb @ 320, 650, SB Live!, Pinnacle PCTV Pro, 120GB Barracuda V, Hemmabyggt Vattenkylning

Permalänk
Medlem

Läckert

Visa signatur

P4 2.4B @ 3.1ghz vcore 1.7 orginal kylning asus p4b533, 512mb ddr333, GF3 ti200@230/520.
A64 3000+@2400mhz vcore 1.7, Waterchill KT12-30, Leadtek 6800nu 325/700@420/850

Permalänk
Medlem

Mitt block är byggt av 4st 4mm aluminium "skivor".
Det är alltså byggt med lager på lager principen.

Tyvärr så har jag ingen kamera, annars hade jag lagt ut bilder.

Jag tog en AMD rekalm musmatta och isolerade med. Det blev kanon.

Visa signatur

" Ingen kommer ihåg en fegis "

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ice-Man
Mitt block är byggt av 4st 4mm aluminium "skivor".
Det är alltså byggt med lager på lager principen.

Tyvärr så har jag ingen kamera, annars hade jag lagt ut bilder.

Jag tog en AMD rekalm musmatta och isolerade med. Det blev kanon.

aha ok..själv har jag tat en 20mm aluminiumbit som har förutom tjockleken samma mått som maze 3...sen har ja borrat ut kanaler och satt en 5mm kopparplatta på alu biten...nu har jag även byggt ett block till både grafikkortet och hårddisken..helläcker asså ska ta o göra ett nytt till CPUn med..ska göra ett med lock istället för botten...PS. Igårkväll så låg min processor på 19 grader när jag precis kommit in i windows!

Visa signatur

Epox 8RDA+ Athlon xp 1700+ @ 2500mhz (JIUHB 0203), 256ddr PC3200, Gainward GeForce 4 Ti4200 128mb @ 320, 650, SB Live!, Pinnacle PCTV Pro, 120GB Barracuda V, Hemmabyggt Vattenkylning

Permalänk

Bilderna funkar inte

Snälla, kan du inte lägga upp de på nytt?

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

vaselin brukar börja rinna i hög temp
får hoppas att din inte gör det.
ja använda lithiumfett av nåt slag funkar bra..

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

kom på en idee.. om du ska ha 2 pumpar..?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

haha.. har ni inte sett att den är lite inaktuell den här tråden?

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Avstängd

ser inga bilder lägg upp dom på en server som klarar att vara online 24/7 och dessutom tillåter bildlänkning

http://213.65.183.109/ftp/upload.php

Permalänk
Medlem

snobbens första inlägg: 2002-09-04 22:19

Permalänk
Medlem

haha.. oj .. såg inte det.. tyckte det var lite konstigt då dom från sthlm skrev att det snöade.. *omg* .. glömde kollad datumet

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!