Permalänk
Medlem

dvi till vga skräm

hej ja kör med 2 skärmar har huvudskärmen kopplad till dvi den är även en skärm som har dvi men min andra skärm har bara vga och när ja sätter en dvi -->vga adapter på den så funkar det inte obs den skärmen har bara vga, det är de som är mitt problem att den inte "hittar" skärmen när ja kopplar via dvi.

ja skulle behöva få det att funka för att ja (har 2st dvi utgångar +1vga) vill ha 3 skärmar kopplade och spegla från vga skärmen till en annan 17" skärm som oxå bara har vga, men de går inte då de inte funkar att köra via dvi.
vad är det som är fel? (obs det har funkat förut att köra dvi adapter)
UPPDATERING: har en skärm som endast har vga som ja måste få in i dvi har adapter men de funkar inte även fast den är den enda skärmen inkopplad.

Permalänk
Medlem

Långsökt, men har du testat byta plats på de två dvi-kontakterna? Dvs köra adaptern i andra DVI-uttaget istället?

Verkar vara strul med att använda båda DVI-utgångarna ibland, men jag har aldrig riktigt fattat hur det funkar... Vad har du för grafikkort förresten?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan inte köra 3 skärmar normalt på ett grafikkort, de har bara 2 ramdacar. du behöver eyefinity eller 2 grafikkort, det finns ett 4850 kort som klarar 4 skärmar, men det är ett specialfall, vet inga andra kort som klarar av det utan displayport.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

har ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=619173 precis det som är problemet att itnek unna använda båda dvi samtidigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du kan inte köra 3 skärmar normalt på ett grafikkort, de har bara 2 ramdacar. du behöver eyefinity eller 2 grafikkort, det finns ett 4850 kort som klarar 4 skärmar, men det är ett specialfall, vet inga andra kort som klarar av det utan displayport.

även om ja bara vill spegla en skärm på den andra?

Permalänk
Medlem

UPPDATERING: har en skärm som endast har vga som ja måste få in i dvi har adapter men de funkar inte även fast den är den enda skärmen inkopplad.

Permalänk
Rekordmedlem

Adaptern sitter i grafikkortet ? och inte i skärmen ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

ja adapter sitter i grafik kortet. lite korkat förklarat av mej alltså ja har kopplat in skärmen som endast har vga i en dvi port i grafik kortet men hjälp av en adapter som har dvi hane+ vga hona en helt vanlig som man får med när man köpter grafik kort. problemet är att de inte funkar får ingen bild på skärmen det funkade förut att ha en adapter men inte nu längre

Permalänk
Rekordmedlem

Skärmen fungerar ? Du kan ju skriva ut vad du har för saker som ska kopplas ihop också, det kan underlätta.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

skärmen fungerar till 100% har provat 2 st. strunta i det som är ovanför, jav vill ha 1 skärm kopplad till min dator endast 1 den har bara 1 vga ingång så ja måste alltså ha en adapter vid grafikkortet vilket jag har som gör att jag kan koppla inte min vga sladd i den som sitter i dvi porten problemet är nu att jag inte får någon bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du kan inte köra 3 skärmar normalt på ett grafikkort, de har bara 2 ramdacar. du behöver eyefinity eller 2 grafikkort, det finns ett 4850 kort som klarar 4 skärmar, men det är ett specialfall, vet inga andra kort som klarar av det utan displayport.

Oj, jag måste missat detta när jag läste första inlägget. Du har förstås rätt i att två skärmar samtidigt är max.

Skrivet av klfklf:

UPPDATERING: har en skärm som endast har vga som ja måste få in i dvi har adapter men de funkar inte även fast den är den enda skärmen inkopplad.

Det är ju skumt dock! ... hade du provat koppla i den andra DVI-kontakten?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.