Skapa Återställning

Permalänk
Medlem

Skapa Återställning

Hej!

Hur skapar jag en kopia av mitt windows?
Kan jag använda det på andra datorer?
Var köper jag sånna stora skivor?

Mvh
ZwaaN

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

1. Vad har du för windows?
2. Är det en märkesdator eller egenbyggd?
3. Har du ens letat?

1. beror på ditt OS
2. Nej egentligen inte
3. Du kan inte köpa "så stora skivor" utan får använda externdisk eller flera dvdskivor.. Beror som sagt på #1

Permalänk
Skrivet av ZwaaN:

Hej!

Hur skapar jag en kopia av mitt windows?
Kan jag använda det på andra datorer?
Var köper jag sånna stora skivor?

Mvh
ZwaaN

1. Du startar upp datorn i audit mode, installerar det du ska och sen gör du en sysprep /generalize. Generalize är väldigt viktigt, speciellt o du ska ha det på en annan dator. Googla runt lite
2. Absolut, bara du lägger till alla drivrutiner.
3. Använd ej skivor

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurreKula:

1. Du startar upp datorn i audit mode, installerar det du ska och sen gör du en sysprep /generalize. Generalize är väldigt viktigt, speciellt o du ska ha det på en annan dator. Googla runt lite
2. Absolut, bara du lägger till alla drivrutiner.
3. Använd ej skivor

Hur startar man den i audit?
Vad ska jag ha istället för skivor?
Kan jag lägga till drivrutinerna på en och installera dom på en annan?

Permalänk
Skrivet av ZwaaN:

Hur startar man den i audit?
Vad ska jag ha istället för skivor?
Kan jag lägga till drivrutinerna på en och installera dom på en annan?

När datorn första gången och du ska ange användarnamn etc för att skapa konto trycker du "Ctrl + Shift F3". Då kommer datorn att boota om i audit mode. Den stannar sedan där tills du har sysprepat till oobe mode. När du gjort det bootar du upp från ett usb-minne med WinPE(googla på det). Då kör du en imagex /capture.

Förstår ej vad du menar med det sista

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurreKula:

När datorn första gången och du ska ange användarnamn etc för att skapa konto trycker du "Ctrl + Shift F3". Då kommer datorn att boota om i audit mode. Den stannar sedan där tills du har sysprepat till oobe mode. När du gjort det bootar du upp från ett usb-minne med WinPE(googla på det). Då kör du en imagex /capture.

Förstår ej vad du menar med det sista

Okej tack!

Permalänk
Medlem

Hur stort usb minne behöver jag för Windows 7?

Permalänk
Medlem

Ta och börja med att svara på vad som skrivs i post 2.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kör du en sysprep med maximal kompression tror jag det räcker med 4GB men så fort du installerar uppdateringar och program så krävs ett 8 GB..

DU kan också svara på om du redan har installerat windows eller ska göra det sams som sQuinty skrev, mina frågor i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

1. Vad har du för windows?
2. Är det en märkesdator eller egenbyggd?
3. Har du ens letat?

1. beror på ditt OS
2. Nej egentligen inte
3. Du kan inte köpa "så stora skivor" utan får använda externdisk eller flera dvdskivor.. Beror som sagt på #1

Jag har Windows 7.
Märkesdator.
Lite

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ZwaaN:

Jag har Windows 7.
Märkesdator.
Lite

Vill du göra en backup med windows 7's inbyggda program går det bra, du får med alla program å sånt som ligger på C:\

Samma sak kan göras med t.ex acronis trueimage. Du har en märkesdator så du kan bränna systemåterställningsskivor som du starkt rekommenderat bör göra.

Vill du göra en backup kan du göra som KurreKula skriver eller så följer du min guide som ger dig två val:
1. Följa Kurrekulas väg, där min beskriver lite mer
2. Följa den första guiden, där får du "custom"/anpassad återställningsprogram och ny återställningspartition med de program du valt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vill du göra en backup med windows 7's inbyggda program går det bra, du får med alla program å sånt som ligger på C:\

Samma sak kan göras med t.ex acronis trueimage. Du har en märkesdator så du kan bränna systemåterställningsskivor som du starkt rekommenderat bör göra.

Vill du göra en backup kan du göra som KurreKula skriver eller så följer du min guide som ger dig två val:
1. Följa Kurrekulas väg, där min beskriver lite mer
2. Följa den första guiden, där får du "custom"/anpassad återställningsprogram och ny återställningspartition med de program du valt..

Tack!