Permalänk
Medlem

Eran favorit C++ matematik lib?

Kodar en plug-in till Maya och använder för tillfället deras library men skulle vilja flytta över det som inte behöver vara Maya specifikt till något annat library.

Vad brukar ni använda för spel och 3d applikationer?

Har tidigare använt CML (Configurable Math Library) men det verkar övergetts av utvecklarna.

Direct3D har ett fint API men jag behöver ett som fungerar oavsett plattform.

Så snabbt som möjligt utan att API blir helt ologiskt är en fördel men tror det mesta är rätt snabbt jämfört med det som är inbyggt i Maya och prioriterar således enkelhet före snabbhet.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk
Medlem

Minns att jag hade problem att kompilera det med gcc sist jag försökte pågrund av att de använde sig av några visual c++ kompilator specifika instruktioner. Det kanske är dags att testa igen.

Permalänk
Medlem

Du behöver nog ha -msse3 eller liknande för att gcc ska acceptera SSE-intrinsics. Det där libet har fullt GCC-stöd så det ska inte vara några problem bara du ger den rätt flaggor. Läs Makefile så ser du vad du måste sätta upp i flagg/define-väg.

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdv:

Du behöver nog ha -msse3 eller liknande för att gcc ska acceptera SSE-intrinsics. Det där libet har fullt GCC-stöd så det ska inte vara några problem bara du ger den rätt flaggor. Läs Makefile så ser du vad du måste sätta upp i flagg/define-väg.

Jag kanske är dum i huvdet men jag får ej testfilerna de skickar med att kompilera.

Står i readme att SSE har stöd på x86 men inget om x64. Kanske inte fungerar med 64bit helt enkelt.

EDIT: Blir nog att testa http://glm.g-truc.net/ . Samma syntax som glsl känns familjärt och trevligt.