Permalänk
Medlem

Hej Inet.

Köpte för några dagar sedan ett XFX Black Edition 750w (trodde jag).
Den som jag fick hem var inte riktigt samma modell utan den hette XXX Edition. Detta känns inte som ett misstag (skickat fel vara) från eran sida då de hade en etikett med samma artnr. Så jag har börjat använda detta, då skillnaden på dessa två inte hade så stor betydelse för mig gentemot vad jag beställde.
Och med skillnaden så menar jag att det jag fick hade svarta detaljer istället för gröna som black edition har och så skiljer bundlingen lite. Specifikationerna var desamma vad jag såg iaf.
Men jag tycker ändå att det är information man borde få när man beställer.

Fast jag måste oxå säga att jag är väldigt nöjd med er i övrigt.

Permalänk

Har ni några planer på att ta in billigare 6870? I dagsläget så ligger ju erat billigaste 6870 nästan 300kr över konkurrenterna och det är ju väldigt mycket med tanke på att det är ett prestanda/kr kort.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

151 000 kr?

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilgf:

151 000 kr?

Butikspris 151 000 kr, webbpris 135 214 kr...

Permalänk
Avstängd

Hej Inet.
Ni har inga planer på att matcha priset på Logitech G9x denna veckan?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=401022

Man vill ju helst handla från er

Permalänk
Medlem
Skrivet av fawltyt:

Butikspris 151 000 kr, webbpris 135 214 kr...

Jaja okej 130k, frågan var vad det var för något? Och vad det används till?

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Skrivet av emilgf:

Jaja okej 130k, frågan var vad det var för något? Och vad det används till?

Läs svaren du fick.

http://www.sweclockers.com/forum/4-ovrigt/927218-pny-quadroplex-2200-kort-141k-ett-grafikkort/

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Finns det något datum på Asus E35M1-I Deluxe Fusion ? Eller snarare någon gissning på ett datum

http://www.inet.se/artikel/1901899/asus-e35m1-i-deluxe-fusion

Permalänk
Inet
Skrivet av Kilroy:

Jag hoppas verkligen ni kommer ta in Antec MicroFusion Remote 350 till ett bra pris inom en relativ snar framtid!

Såvida inte Antec släppt något nytt under samma namn har det tyvärr utgått. :/

Skrivet av _michelin_:

Ville bara tacka för att ni svarar på mail så fort

Skrivet av davaa:

Håller med där, fick svar från supporten i mail bara en timme eller två efter jag skickat mitt!

Bra jobbat Inet!

Kul att ni är nöjda!

Skrivet av d3nnis1337:

Hej inet
Vet ni när ni får in Silverstone Raven RV02-E Vit ?
tror ni ni får in den i nästa vecka iallafall?

Och ska ni ta in Crucial lanserar M4 SSD?
http://www.sweclockers.com/nyhet/13876-crucial-lanserar-m4-ny...

Mvh

När det gäller RV02-E vit finns uppdaterat datum på hemsidan.

När det gäller Crucial så kollar inköpsavdelningen på det!

Skrivet av Paw media:

Hej Intet!

Jag köpte lite hos er för några månader sedan jag ville bara säga att jag är väldigt nöjd tack så mkt

Tack för det goda omdömet!

Skrivet av mats42:

Har ni någon ungefärlig tidtabel på när Core-I5 2500S blir tillgänglig i Sverige.
Ska uppgradera min arbetsburk och då den är byggd på ett HFX chassie så är 65W TDP lagom

Enligt vår information kommer denna processor ej att släppas som retail utan är endast till för oem-marknaden.

Skrivet av muffen:

Jag undrar när ni ska sänka priset på Logitech G35 hörlurar. Andra butiker säljer den för runt 600 kr men ni tar 899. Det är 50% mer!

Just nu ligger vi billigare än Komplett, Dustin, NetOnNet, Alina, MaxFPS, CDON, JME med fler. Men visst ska vi kolla om priset går att pressa ytterligare! Inköpsavdelningen är informerad.

Finns på lager nu!

Skrivet av Ozzix:

Bägge MSI 560ti korten ni säljer, varav en är en HAWK modell har samma bild, dvs en bild på den vanliga med Twin Frozr II istället för en bild på Hawken som har Twin Frozr III

Fixat, tack!

Skrivet av Lopphunden:

Liten rättelse till Corsair AX750 samt AX850 på fläktstorleken.
https://www.inet.se/artikel/6909557/corsair-ax-750w-80-gold - står 140mm.

Taget från Corsairs hemsida: "An ultra-quiet 120mm double ball-bearing fan delivers...", på båda nätaggen!
Trevlig kväll!

Fixat, tack! Ha en trevlig vecka!

Skrivet av seville57:

Är fel på texten till OCZ SSD Vertex3 240GB MAX IOPS: alltså texten under till står att den är en 120GB. Storlek: 120GB.

Hm, verkar vara fixat nu?

Skrivet av H.L:

Vill bara berömma Inet för fin service. Gick jättebra att lämna in burken i Stockholm istället för att skicka den till Sveriges baksida idag

Kul och höra att du är nöjd!

Skrivet av anon89694:

Varför finns inte fyndhörnan online?

Då det kan finnas icke kompletta, fraktskadade eller på andra sätt ej "nya" produkter i fyndhörnan har vi valt att begränsa försäljningen till butik så att kunderna direkt kan se anledningen till att varan är nedsatt. Vi har kollat på att även erbjuda detta på webben, men kom fram till att vi i dagsläget ej har möjlighet att även erbjuda fyndhörnan för webbkunder.

Fixat tack!

Skrivet av Jackss:

Tjena inet!

Köpte nya delar till min nya rigg förra veckan och vill tacka för den snabba leveransen! Beställde 16:55 och fick det 11:00 dagen efter

En fråga dock bara, har ni fått det bekräftat att ni får in nya OCZ:s Agility 3 SSD nu efter kommande helg?

Det är senaste beskedet!

Skrivet av PyreX:

Hej Inet.

Köpte för några dagar sedan ett XFX Black Edition 750w (trodde jag).
Den som jag fick hem var inte riktigt samma modell utan den hette XXX Edition. Detta känns inte som ett misstag (skickat fel vara) från eran sida då de hade en etikett med samma artnr. Så jag har börjat använda detta, då skillnaden på dessa två inte hade så stor betydelse för mig gentemot vad jag beställde.
Och med skillnaden så menar jag att det jag fick hade svarta detaljer istället för gröna som black edition har och så skiljer bundlingen lite. Specifikationerna var desamma vad jag såg iaf.
Men jag tycker ändå att det är information man borde få när man beställer.

Fast jag måste oxå säga att jag är väldigt nöjd med er i övrigt.

Titeln uppdaterad, tack!

Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Har ni några planer på att ta in billigare 6870? I dagsläget så ligger ju erat billigaste 6870 nästan 300kr över konkurrenterna och det är ju väldigt mycket med tanke på att det är ett prestanda/kr kort.

Inköpsavdelningen kollar om det går att lösa något!

Skrivet av definition:

Hej Inet.
Ni har inga planer på att matcha priset på Logitech G9x denna veckan?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=401022

Man vill ju helst handla från er

Inköpsavdelningen kollar på det!

Skrivet av grapnel:

Finns det något datum på Asus E35M1-I Deluxe Fusion ? Eller snarare någon gissning på ett datum

http://www.inet.se/artikel/1901899/asus-e35m1-i-deluxe-fusion

Tyvärr obekräftat.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Med tanke på de mängder med frågor och funderingar och köpråd och liknande som dyker upp varje dag bara här på Sweclockers om htpcs borde ni fundera över att sätta ihop en färdigbyggd lösning eller kanske två, helst baserad på Fusionplattformen. Kanske En "kompakt" lösning för såna som jag som är ute efter mediahantering, och kanske en liten värre variant för de som vill spela och dyl, fast ändå i ett mindre format då. Det borde sälja som smör i solsken!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Väldigt bra ide KniFF, håller klart med.

Permalänk
Medlem

Jag ser att ni har börjat få in Z68 moderkort och det är ju trevligt. Jag har tänkt att uppgradera min dator snart och hoppas då att någon butik ska komma med något passande uppgraderingspaket innehållandes Z68, kommer ni sätta ihop något sånt och när man kan man isåfall vänta sig det?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jag hade velat se flera 120mm PWM fläktar i ert system. Typ Akasa Viper, Akasa Apache eller varför inte Enermax UCCL12 Cluster.

Speciellt nu när Antec Küler H2O 920 har kommit som har PWM styrning till sina fläktar och kan styras via deras programvara med hjälp av USB kontakten som är kopplad till pumpen.

Original fläktarna från Antec är ju som redan känt INTE bra så de som köper Antec Kühler H2O 920 här på Sweclockers kommer ju vilja ha tillgång till att köpa andra fläktar och byta med.

Och visst ni har en massa 120mm fläktar men de känns dumt att köpa en med bara vanlig 3-pin kontakt då man förlorar hela fläktstyrningen som egentligen är enda fördelen med att köpa Antec Kühler H2O 920 istället för Corsair H70.

Summa summarum ser gärna att ni tar in lite BRA 120mm PWM fläktar.

Mvh/Ant3

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Kommer ni köpa in nått ITX moderkort med Z68? (t.ex. Zotacs version)

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Tänkte tacka för en bra support/service.
Får även tacka för att jag fick en bättre hårddisk tillbaka än jag skicka in, hoppas eran service kille/tjej gillade pimpim.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Inet
Skrivet av KniFF:

Med tanke på de mängder med frågor och funderingar och köpråd och liknande som dyker upp varje dag bara här på Sweclockers om htpcs borde ni fundera över att sätta ihop en färdigbyggd lösning eller kanske två, helst baserad på Fusionplattformen. Kanske En "kompakt" lösning för såna som jag som är ute efter mediahantering, och kanske en liten värre variant för de som vill spela och dyl, fast ändå i ett mindre format då. Det borde sälja som smör i solsken!

Helt klart bra idé! Vi har diskuterat detta innan, men har inte hunnit kolla närmare på det och fått till några tester. Jag ska åter ta upp frågan!

Skrivet av Bejje:

Jag ser att ni har börjat få in Z68 moderkort och det är ju trevligt. Jag har tänkt att uppgradera min dator snart och hoppas då att någon butik ska komma med något passande uppgraderingspaket innehållandes Z68, kommer ni sätta ihop något sånt och när man kan man isåfall vänta sig det?

Kommer när lagersaldona på Z68 börjar bli stabila!

Skrivet av Ant3:

Jag hade velat se flera 120mm PWM fläktar i ert system. Typ Akasa Viper, Akasa Apache eller varför inte Enermax UCCL12 Cluster.

Speciellt nu när Antec Küler H2O 920 har kommit som har PWM styrning till sina fläktar och kan styras via deras programvara med hjälp av USB kontakten som är kopplad till pumpen.

Original fläktarna från Antec är ju som redan känt INTE bra så de som köper Antec Kühler H2O 920 här på Sweclockers kommer ju vilja ha tillgång till att köpa andra fläktar och byta med.

Och visst ni har en massa 120mm fläktar men de känns dumt att köpa en med bara vanlig 3-pin kontakt då man förlorar hela fläktstyrningen som egentligen är enda fördelen med att köpa Antec Kühler H2O 920 istället för Corsair H70.

Summa summarum ser gärna att ni tar in lite BRA 120mm PWM fläktar.

Mvh/Ant3

Tyvärr är det svårt att få tag på en del av de fläktar du nämner, men inköpsavdelningen tar en titt vad som går att lösa!

Skrivet av lollol7:

Kommer ni köpa in nått ITX moderkort med Z68? (t.ex. Zotacs version)

Zotac kommer upp under nästa vecka!

Skrivet av Dahle86:

Tänkte tacka för en bra support/service.
Får även tacka för att jag fick en bättre hårddisk tillbaka än jag skicka in, hoppas eran service kille/tjej gillade pimpim.

Tack för det goda omdömet!

Trevlig helg allesammans!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Helt klart bra idé! Vi har diskuterat detta innan, men har inte hunnit kolla närmare på det och fått till några tester. Jag ska åter ta upp frågan!

Jag har själv tänkte tipsa er om detta, Llano borde passa perfekt, enkel att sätta ihop och sådär.
Sen kan nu installera XBMC eller så inkluderat så blir det flashigt och snyggt också att visa för kunder.
Jag tror det kan funka riktigt bra framöver!

Permalänk

Hej! Jag såg på er hemsida under 'montering' att ni inte monterar Noctua NH-D14. Då undrar jag om det är den enda kylaren ni inte monterar (på intel cpu's) eller om det gäller fler av de stora klumparna? Noctua NH-D14 väger 1070 g, Zalman CNPS-10X Extreme väger 920 g, be quiet! DarkRock Pro C1 väger 1550 g, Scythe Mugen 2 väger 870 g osv. Då darkrocken väger mer så antar jag att det är nåt med fästet på Noctuan som gör att ni inte vill montera den, eller?
Tacksam för svar då jag helst inte vill montera kylaren själv och det därmed påverkar vilken jag köper.

Permalänk
Medlem

Skulle ni kunna ta in NZXT FN/FL-200mm fläkt möjligtvis?

Mvh

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk

hur hittar man https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi... om man inte redan har den i sin kundvagn? är nybliven medlem här på sweclockers och skulle gärna vilja veta för jag ska beställa från inet till min födelsedag

Permalänk
Medlem
Skrivet av turkfitta:

hur hittar man https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi... om man inte redan har den i sin kundvagn? är nybliven medlem här på sweclockers och skulle gärna vilja veta för jag ska beställa från inet till min födelsedag

Meningen är väl att den inte ska gå att hitta. Gör så att du bookmarkar den länken bara så är det lugnt.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Skulle ni kunna ta in NZXT FN/FL-200mm fläkt möjligtvis?

Mvh

skulle också gärna se en sådan då det inte finns några andra än NZXT:s egna 200mm fläktar som passar i Phantom chassit

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

verkar inte gå att sortera på pris under kampanjprodukter?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av qhrizz:

Confirmed

Permalänk
Medlem

Hej, inet har varit mycket nöjd alla gånger jag handlat av er och vill säga tack
Undrar hur tjock denna är http://www.inet.se/artikel/6900867/steelseries-experience-i-2...
och när den väntas komma in , förstår att ni uppdaterar direkt när ni vet men snackar vi dagar eller månader?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Verkar som det inte går att sortera något alls under kampanjprodukter

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur länge det skulle ta från beställning av ett Asus P8Z68-V till att ni kan skicka det,.. Har tänkt beställa en helt ny rigg från er och undrar om jag ska välja ett annat moderkort

Bästa Hälsningar

Permalänk

hej. jag letar efter gratis frakt saken. någon som har en länk?

en skön sak hade varit att klistra fast länken i denna tråd

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Medlem
Skrivet av kmzdapimp:

Använd Google

PS. står annars en länk i min sign.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av kmzdapimp:

Så bra kan du inte ha letat då bara en sökning på detta forum hade gett dig träff. Det är inte meningen att det skall vara lätt att hitta den och det har Inet sagt ett flertal gånger

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)