[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Jag säljer mina Bitcoins på Bitmarket.eu. I korthet så är det:

1. Skapa konto och välj betalningssätt (paypal eller banköverföring).
2. Lägg ut bitcoins på deras marknad.
3. Vänta på köpare.
4. Kontakta köpare med paypal-adress/bankkonto.
5. Vänta på pengar..
(6). Flytta pengar till bankkonto.

Har gjort ett tjugotal transaktioner utan några problem.

Har du bara köpt eller har du sålt också? Skickar du/köparen/säljaren BARA kontonr eller paypal-adress?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Har du bara köpt eller har du sålt också? Skickar du/köparen/säljaren BARA kontonr eller paypal-adress?

Akta er för att få betalt med paypal, det är möjligt att scamma folk genom att klaga hos paypal så de drar tillbaka betalningen. Bitcoins-betalningar är inte möjliga att dra tillbaka och då sitter ni utan btc och utan pengar. Vet många på #bitcoin-otc som blivit scammade på det viset.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Akta er för att få betalt med paypal, det är möjligt att scamma folk genom att klaga hos paypal så de drar tillbaka betalningen. Bitcoins-betalningar är inte möjliga att dra tillbaka och då sitter ni utan btc och utan pengar. Vet många på #bitcoin-otc som blivit scammade på det viset.

Jo det är väl risken. Går med banköverförning också om jag inte har fel. Bara att gå till banken och säga att man skickade till fel konto. Det är en risk med internetköp. Man får hoppas att man stöter på rätt folk bara

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Jag har enbart sålt. Man får väl göra en typ av vinnarmail som man skickar ut..

Skrivet av Eriik:

Japp, rötägg finns och den risken får man ta. Som säljare är man väldigt utsatt när man använder sig av PayPal. Jag skickar alltid pengarna till banken på direkten och säljer 10 bitcoins åt gången.

Permalänk
Medlem

Annars ska väll mtgox.com funka bra att skicka med IBAN kontonummer. Dom tar dock 2%, men det lär väll paypal göra också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Zippe-: Köp ett bättre nätagg så kan du stoppa i två kort till senare. Dessutom drar en hårddisk bara ström, bättre att köra från något usb-minne man har hemma.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/426220/2011-05-08

Skrivet av Eriik:

Köp till 4st sådana här så kan du sätta korten i vilka slots som helst: http://cgi.ebay.com/PCI-E-1X-Riser-Card-PCI-Express-Ribbon-Ex...
Mining är inte alls bandbreddsintensivt så 1x-portar funkar lika bra som 16x. Ska man köra usb-minne bör man hålla sig borta från windows. Det kanske jag skulle tillagt. Det finns några som jobbar på en färdig ubuntu-remake här: http://www.bitcoin.org/smf/index.php?topic=7374.0
.

Så om man köper det paketet som du länkade, plus köpa adapters från ebay, kan man då köra 4st 5870 på just det moderkortet? Räcker det då med 950w om man kör 4st 5870?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Skrivet av ZippE-:

Så om man köper det paketet som du länkade, plus köpa adapters från ebay, kan man då köra 4st 5870 på just det moderkortet? Räcker det då med 950w om man kör 4st 5870?

Vore det inte bättre att köra med typ fyra 6870 istället då? nästan samma prestanda + drar mindre ström?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Vore det inte bättre att köra med typ fyra 6870 istället då? nästan samma prestanda + drar mindre ström?

Man får mycket mindre Mhash/s med dem tyvärr.

Visa signatur

Permalänk

Kör med mtgox.com funkar bra tycker jag!

Visa signatur

Dator?

Permalänk
Medlem

Nu ser man även swepool på http://bitcoinwatch.com/ på cirkeldiagrammet för Hashrate Distribution. Detta var kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Nu ser man även swepool på http://bitcoinwatch.com/ på cirkeldiagrammet för Hashrate Distribution. Detta var kul!

Ja det var faktiskt roligt.

En sak som dock inte alls är lika kul är deepbits antal miners. Den som driver deepbit har här en teoretisk möjlighet att sabotera för bitcoinnätverket i och med att han befogar över nästan 50% av nätverksstyrkan. Att ha så stora pooler klingar lite dåligt med bitcoins decentraliserade natur, så därför uppskattar jag verkligen initiativet att starta en egen pool..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Köp till 4st sådana här så kan du sätta korten i vilka slots som helst: http://cgi.ebay.com/PCI-E-1X-Riser-Card-PCI-Express-Ribbon-Ex...
Mining är inte alls bandbreddsintensivt så 1x-portar funkar lika bra som 16x.

Visst det är inte bandbreddsintensivt.... men hur får du in ett x16 kort i en x1 sockel ? Går iofs om man moddar lite med en dremmel

Permalänk
Medlem

Nu har jag också börjat minea igen, gav upp ubuntu (windows var liiite lättare att få igång). Dock bara med ett graffe då jag måste fixa en dummy till det andra (vill göra den lite seriöst då korten tydligen dör om två resistorer råkar kortsluta varandra i tre resistor varianten)

@massmordarulla se länk i sig
@kalkih Häftigt! Snart är vi om deepbit, eller?

Jag växlade nyss in 10BTC genom att föra över dem till mtgox, lägga ut dem för 8,3$ (accepterades ett par sekunder senare) och sen göra en usd to euro bank wire transfer och väntar på att pengarna ramlar in imorgon (kan iof. ta upp till två bankdagar med min bank)

Frågan är hur mycket man ska växla och hur mycket man ska spara. Just nu har jag växlat in ~hälften men man kanske ska hålla mer på sina bitcoins?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anka2:

Ja det var faktiskt roligt.

En sak som dock inte alls är lika kul är deepbits antal miners. Den som driver deepbit har här en teoretisk möjlighet att sabotera för bitcoinnätverket i och med att han befogar över nästan 50% av nätverksstyrkan. Att ha så stora pooler klingar lite dåligt med bitcoins decentraliserade natur, så därför uppskattar jag verkligen initiativet att starta en egen pool..

deepbit kan faktiskt hindra andra pooler från att få ett enda block om han har över 50%, vilket vore katastrof för nätverket.

Jag mailade bitcoinwatch.com och bad dem lägga upp swepool, det verkade fungera Nu måste vi bara bli lite fler så att vår del av kakan växer!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förvånad över att så många betalar för sin el. Min är inkluderad i hyran.
Uthyres; 60x25cm yta i garderob med fastpris på el: 150kr/månaden. Lol?=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Nu har jag också börjat minea igen, gav upp ubuntu (windows var liiite lättare att få igång). Dock bara med ett graffe då jag måste fixa en dummy till det andra (vill göra den lite seriöst då korten tydligen dör om två resistorer råkar kortsluta varandra i tre resistor varianten)

Jag växlade nyss in 10BTC genom att föra över dem till mtgox, lägga ut dem för 8,3$ (accepterades ett par sekunder senare) och sen göra en usd to euro bank wire transfer och väntar på att pengarna ramlar in imorgon (kan iof. ta upp till två bankdagar med min bank)

Frågan är hur mycket man ska växla och hur mycket man ska spara. Just nu har jag växlat in ~hälften men man kanske ska hålla mer på sina bitcoins?

Tänkte prova Mtgox.com men hängde inte riktigt med, "och sen göra en usd to euro bank wire transfer" måste man växla om dem innan man skickar till banken eller är det bara en mellanhand?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

Tänkte prova Mtgox.com men hängde inte riktigt med, "och sen göra en usd to euro bank wire transfer" måste man växla om dem innan man skickar till banken eller är det bara en mellanhand?

Nej, man klickar på Whitdraw funds och väljer "US Dollars to Euro currency (SEPA zone)"
Sen är det bara att fylla i BIC och IBAN.

Efter x antal bankdagar får du pengarna (2-5 om din bank inte har avtal, annars är det troligtvis kortare) För mig på LF tar det 1-2 bankdagar.

Permalänk
Inaktiv

Hej!
Har ett litet problem och hoppas att jag inte upprepar frågan om den kommit tidigare...
Jag har klistrat in länken till "Wallet ID" i på Deepbits profil, men tydligen har det inte sparats efter att jag hade tryckt på spara... Iaf jag har nu mineat fram runt 6 Coins, men när jag går in på MyBitCoin.com så står det att jag har 0 Coins. Kan man få tag på de coins som det står att jag har på Deepbit?

Uppskattar svar

Permalänk
Skrivet av Pie-or-paj:

Om det är korten i sign, så borde det gå utan dummy plug. Jag kör mina utan dummy plug så länge jag har Crossfire aktiverat, prestandan är densamma. Det går att överklocka, göra fläktkurva med MSi Afterb med.

Sälj hälften, behåll hälften (Säger en som inte sålt en enda bitcoin än. Har liksom inte orkat.) Till er som har stora mängd bitcoins tipsar jag på att använda TrueCrypt för kryptering, det har jag gjort med min wallet. Funkat prima.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Nej, man klickar på Whitdraw funds och väljer "US Dollars to Euro currency (SEPA zone)"
Sen är det bara att fylla i BIC och IBAN.

Efter x antal bankdagar får du pengarna (2-5 om din bank inte har avtal, annars är det troligtvis kortare) För mig på LF tar det 1-2 bankdagar.

är det ngn avgift för att lägga upp BTC, sälja BTC eller ta ut sina USD?

Visa signatur

Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T

Permalänk
Medlem

Jag har problem med att komma in på swepool! Hänt något med inloggen?

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

är det ngn avgift för att lägga upp BTC, sälja BTC eller ta ut sina USD?

0,65% vid försäljning samt 2% vid uttag (minst 0,35 euro).

Visa signatur

Permalänk

Bytte till swepool för ett par timmar sen, och det har börjat dyka upp ett meddelande i konsolen lite då och då:

"Listener for "Default": 16/05/2011 17:26:30, warning: job finished, miner is idle
Listener for "Default": 16/05/2011 17:26:30, Problems communicating with bitcoin RPC
Listener for "Default": 16/05/2011 17:35:02, warning: job finished, miner is idle
Listener for "Default": 16/05/2011 17:35:03, Problems communicating with bitcoin RPC
Listener for "Default": 16/05/2011 17:38:48, Problems communicating with bitcoin RPC
Listener for "Default": 16/05/2011 17:38:50, warning: job finished, miner is idle"

Vad är fel?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Jag har problem med att komma in på swepool! Hänt något med inloggen?

Skriv ditt användarnamn så ska jag se, om du bara registrerade dig som arbetare igår behöver du registrera dig som användare också, sedan kan du lägga till din worker. Se #11027680

Visa signatur

Permalänk

Ser jag fel? Deepbit är ganska nära 50 % men inte över än. Vissa har medvetet flyttat därifrån till annan pool för att balansera det något. Så ni nya guldgrävare från Sweclockers, om ni inte skall mina hos Swepool än, så kan ni väl tex. mina hos BTCmine, och inte bidra till Deepbits redan höga andel i nätverket. BTCMine tar inte någon avgift heller.

Vi hoppas så småningom att Swepool minst har >10 Ghz inom kort tid.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Om det är korten i sign, så borde det gå utan dummy plug. Jag kör mina utan dummy plug så länge jag har Crossfire aktiverat, prestandan är densamma. Det går att överklocka, göra fläktkurva med MSi Afterb med.

Sälj hälften, behåll hälften (Säger en som inte sålt en enda bitcoin än. Har liksom inte orkat.) Till er som har stora mängd bitcoins tippar jag på att använda TrueCrypt för kryptering, det har jag gjort med min wallet. Funkat prima.

Okej, viste inte att man skulle ha crossfire aktiverat. Tackar!
Japp överklockat har jag gjort i afterburner, 1019MHz gpu/900MHz minne (kan inte få den att acceptera lägre)

@Eriik och edasvangen
Jag hade samma problem när jag minade mot swepool.net, däremot funkade det bra mot swepool.bitcoins.co.cc så det är troligtvis DNS en som spökar, kanske är nån eller ett par routrar som ännu inte har hunnit få in den nya.

Permalänk
Medlem

Tack

Skrivet av Babianen:

Jag säljer mina Bitcoins på Bitmarket.eu. I korthet så är det:

1. Skapa konto och välj betalningssätt (paypal eller banköverföring).
2. Lägg ut bitcoins på deras marknad.
3. Vänta på köpare.
4. Kontakta köpare med paypal-adress/bankkonto.
5. Vänta på pengar..
(6). Flytta pengar till bankkonto.

Har gjort ett tjugotal transaktioner utan några problem.

Detta jag letade efter. Är lite som Tradera antar jag, man gör upp affären på egen risk.

Finns det någon tjänst där man kan 'byta' in BTC mot Paypal?
(Dvs de sköter affären och transaktionen mot en kostnad, typ courtage)
Hittade https://www.bitcoinmarket.com/ men man får inte bli medlem utan invite.
Är inte heller helt säker på att det går att göra som jag vill på den siten.

Hur många BTC brukar du sälja per transaktion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Skriv ditt användarnamn så ska jag se, om du bara registrerade dig som arbetare igår behöver du registrera dig som användare också, sedan kan du lägga till din worker. Se #11027680

Jag missade att man måste regga om sig ;D hittade min gammla worker och så men en bugg bara som jag hittade, när man klickar på lägg till gammal arbetare så kommer det upp direkt att det är fel man skrivit in det borde väl inte visas något förrens man ens försökt skriva in en arbetare?

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woundead:

Detta jag letade efter. Är lite som Tradera antar jag, man gör upp affären på egen risk.

Finns det någon tjänst där man kan 'byta' in BTC mot Paypal?
(Dvs de sköter affären och transaktionen mot en kostnad, typ courtage)
Hittade https://www.bitcoinmarket.com/ men man får inte bli medlem utan invite.
Är inte heller helt säker på att det går att göra som jag vill på den siten.

Hur många BTC brukar du sälja per transaktion?

kolla www.bitmarket.eu

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Bytte till swepool för ett par timmar sen, och det har börjat dyka upp ett meddelande i konsolen lite då och då:

"Listener for "Default": 16/05/2011 17:26:30, warning: job finished, miner is idle
Listener for "Default": 16/05/2011 17:26:30, Problems communicating with bitcoin RPC
Listener for "Default": 16/05/2011 17:35:02, warning: job finished, miner is idle
Listener for "Default": 16/05/2011 17:35:03, Problems communicating with bitcoin RPC
Listener for "Default": 16/05/2011 17:38:48, Problems communicating with bitcoin RPC
Listener for "Default": 16/05/2011 17:38:50, warning: job finished, miner is idle"

Vad är fel?

tror det är när det är för mycket aktivitet på ens nätverk, jag laddade ner samtidigt ett tag och fick då samma problem, har du sånt eller annat nätverkstungt igång så prova att stänga av dessa och starta om minern

Visa signatur