Keylogger på datorn, hur får jag bort den?

Permalänk
Medlem

Keylogger på datorn, hur får jag bort den?

Hej, får konstant meddelande om att någon med IPn: 101.123.34.123 försöker sno mina lösenord och uppgifter, allting började igår och jag har inte en aning om vad jag ska ta mig till! hittade inget på google och varken nod32 eller AVG hittade någon defekt fil.. Finns det någon lösning på det?

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem

Det jag kommer på är omformatering, fast det kan ju verka lite omständigt om det går att lösa på ett snabbare sätt.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Jag hade formaterat direkt utan att tveka, keylogger är inte att leka med. Tänk dig själv om du skulle få e-post och andra konton hackat, riktigt drygt eftersom man använder det till så mycket.... Dumt att ta några som helst risker i mina ögon.

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk

Testa Ad-aware brukar hitta keyloggers! rekomenderas även av Blizzard och andra speltillverkare

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Medlem

Hade jag vetat att jag har en keylogger på datorn hade jag ryckt internetkabeln, tagit allt viktigt jag vill ha kvar sen hade jag formaterat.

precis som Finess säger är det ganska riskabelt.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Tog en titt på IP adressen, Verkar vara från china.

http://www.whatismyip.com/tools/ip-address-lookup.asp

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

okej, får prova lite tack för snabba svar

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Hedersmedlem

Annars programmet MBAM (googla) som är ett av de mer kunniga på området, dvs bättre än ADAWARE iaf enligt mig.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)