Alla hör vad jag lyssnar på!?

Permalänk
Medlem

Alla hör vad jag lyssnar på!?

Tjenaa!

När jag snackar i skype med andra så hör de vad jag lyssnar på även att jag har headset på, tydligt också.
Till och med när jag stänger av micken?!
Om jag har musik på och micken är avstängd så hörs musiken, men inte min röst.

Jag har ett Steelseries Siberia V2 Headset för övrigt.

Någon som råkar veta vad det kan vara?

Permalänk
Medlem

kolla ljudinställningarna i skype

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

kolla ljudinställningarna i skype

har gjort.. :/

Permalänk
Medlem

prova att använda windows egna ljudinspelare och se ifall du får samma resultat där, isåfall får du ändra hur ljudet skall gå inne i kontrollpanelen

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

prova att använda windows egna ljudinspelare och se ifall du får samma resultat där, isåfall får du ändra hur ljudet skall gå inne i kontrollpanelen

jag får samma resultat i ljudinspelaren, men jag vet inte hur jag ska ändra det i kontrollpanelen?

Permalänk
Medlem

Awesome Radio JellyCow , hehe

OT: har själv haft exakt samma problem kommer jag ihåg, men dock kommer jag inte ihåg hur det löste sig, men kolla ljudutgångar och vad du har valt i skype för ingång och utgång till ditt headset, ändra om där lite och se vad som blir bättre / sämre

Visa signatur
Permalänk

var har du kopplat in ditt headset?

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk

Hade samma problem förut, i mitt fall var det något med var jag hade kopplat in hörlurarna i mitt ljudkort. Nu vet jag inte om du har ett eget ljudkort inkopplat, men testa leka runt lite med var de sitter någonstans.

Permalänk
Medlem

låter som om stereomix är aktiverat

Permalänk
Medlem

gå in på kontrollpanelen -> ljud -> inspelning och kolla så att du bara har en standardenhet avaktivera alla utom mikrofon.
edit: vad har du för ljudkort.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Testa att högerklicka på högtalarikonen i statusfältet nere till höger och klicka på "Inspelningsenheter". Där kan du se om endast mikrofonerna är aktiverade, eller om t.ex. ditt ljudkort är aktiverat som en inspelningsenhet.

Permalänk
Medlem

Händer samma sak för mig när jag drar ut micen! När micen är i fungerar det bra men näg jag inte har mic i får de samma ljud som jag har i mina lurar Lite praktiskt faktiskt.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Jag hade samma problem när jag koppla micken och hörlurarna via mitt Lycosa tangenbord men när jag koppla direkt till ljudkortet funkar det fint, även med stereomix på

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem

Hehe jag råkade igår ställa in så att jag hörde mig själv utöver det vanliga, jag tyckte jag lät lite pedofiliskt :/
Vet dock hur jag ändrar tillbaka ;3

Permalänk

Jag har samma problem med front audioporten, bytte till kontakterna på baksidan och problemet försvann. Använder dock nu usb ljudkort så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Jag har samma problem med front audioporten, bytte till kontakterna på baksidan och problemet försvann. Använder dock nu usb ljudkort så.

Jag testade att flytta de från frontportarna till moderkortet, men det blev samma resultat.
Jag har inget ljudkort, förutom det som sitter i moderkortet.
Vet inte om det räknas som ljudkort? men aja

Permalänk
Medlem
Skrivet av marreinho:

var har du kopplat in ditt headset?

Frontportarna, har testat portarna på moderkortet också, med samma resultat

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

gå in på kontrollpanelen -> ljud -> inspelning och kolla så att du bara har en standardenhet avaktivera alla utom mikrofon.
edit: vad har du för ljudkort.

Har bara micken på där.. och jag har inget ljudkort, förutom det som finns i moderkortet vilket jag inte vet om det räknas som ljudkort..
Men det i moderkortet heter iaf Realtek ALC892 7.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av laht:

låter som om stereomix är aktiverat

Stereomix?

Permalänk
Skrivet av JellyCow:

Stereomix?

Stereomix låter dig spela in ljudet som kommer från ljudkortet

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk

Kan förmodligen vara så att portarna där de är inkopplade är för statiska, hade samma problem, var mkt på frontarna, lite mindre på mobot.
Köpt ljudkort nu dock, fungerar som smort. Samma headset som dig.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av born_in_fire:

http://blog.tonyjobson.com/wp-content/uploads/2010/05/Sound-d...

Stereomix låter dig spela in ljudet som kommer från ljudkortet

Har inte stereomix som alternativ ens så det kan nog inte vara det

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Kan förmodligen vara så att portarna där de är inkopplade är för statiska, hade samma problem, var mkt på frontarna, lite mindre på mobot.
Köpt ljudkort nu dock, fungerar som smort. Samma headset som dig.

Så det går inte o fixa på ngt annat sätt än att köpa ett ljudkort? Vad menar du med att de är statiska?
Statisk elektricitet går väll o få bort på ngt sätt? xd
Vet inte så mycket om sånt..

Permalänk
Skrivet av JellyCow:

Så det går inte o fixa på ngt annat sätt än att köpa ett ljudkort? Vad menar du med att de är statiska?
Statisk elektricitet går väll o få bort på ngt sätt? xd
Vet inte så mycket om sånt..

Menar att kablarna/portarna inte är av bästa kvalité så att de kan bli statiska störningar då de är mycket annan elektricitet runt om, t.ex kan din line-in/mic snappa upp signaler som egentligen går till ditt headset.
Vet inte om du kan lösa det på något sätt, inte jätte insatt heller.

Jag är lite av en ljud-fetish så skulle endå köpa ljudkort när jag fick råd. Nu har jag Essence STX och de lyfte lurarnas ljud med ungefär 70% och micen gick från brusande till glasklar enligt skype-chattare, så kan rekommendera det starkt.
Dock kostar det ju en slant.

Visa signatur

Citera gärna för svar.