Vad krävs för 7,9 i Windows 7 prestandatest?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Är du blind eller trollar du? 7.9 är det högsta du kan få.

Är du blind eller ser du inte ironin? Trollar bara på löjliga trådar som den här.

I dator med samma hårdvara:

Bytte från 285 GTX till 5870. Gick från 6,9 till 6,3.

Bytte från 5870 till 5970. Gick från 6,3 till 6,4.

Bytte från 5970 till CF 5850. Gick från 6,4 till 7,1.

Trollar alla i den här tråden eller ni litar blint på sifforna?

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av armind:

Är du blind eller ser du inte ironin? Trollar bara på löjliga trådar som den här.

I dator med samma hårdvara:

Bytte från 285 GTX till 5870. Gick från 6,9 till 6,3.

Bytte från 5870 till 5970. Gick från 6,3 till 6,4.

Bytte från 5970 till CF 5850. Gick från 6,4 till 7,1.

Trollar alla i den här tråden eller ni litar blint på sifforna?

Om du nu inte tycker om tråden varför skriva i den då? =/

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Om du nu inte tycker om tråden varför skriva i den då? =/

Inte att jag tycker illa om den. Mig gör det inget när folk mäter prestandan med WEI som Microsoft själva säger fungerar dåligt och det gör den verkligen. Har lagt fram beviset. Tycker bara att det är tråkigt att folk stirrar sig blint på WEI...

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av armind:

Inte att jag tycker illa om den. Mig gör det inget när folk mäter prestandan med WEI som Microsoft själva säger fungerar dåligt och det gör den verkligen. Har lagt fram beviset. Tycker bara att det är tråkigt att folk stirrar sig blint på WEI...

Om du skall få folk att förstå ironi så är det inte lätt att göra detta på ett sådant här fora, det borde du veta, så lägg gärna till en liten kul gubbe eller skriv OBS! ironi, för det är verkligen inte lätt som sagt, finns så många troll som kan skriva sådant, tyvärr.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av armind:

Va? Det är de bästa som finns. Jag får 9,8! Har bäst resultat här!

Tom microsoft säger att WEI inte är att lita på. Men ändå får man se sådana här tråkiga trådar. Vet ej vad jag kan säga mer än att detta är tragiskt att se. Folk kan köra 3Dmark eller något annat. Men man väljer att kolla på några siffror som inte alls är tillförlitliga.

Det tråkiga är sådana inlägg som hela tiden påpekar att WEI inte är tillförlitligt, det vet vi redan!
Jag tycker trådarna är rätt så roliga, att se att WEI varierar så mkt med olika system.

Dessutom

Skrivet av KreatinPower:

OBS! Jag är mest nyfiken, testet i sig säger inte så mycket egentligen.

TS visste redan att WEI inte säger så mkt, men ändå gnäller du på folk som stirrar sig blind på WEI, jag har då inte sett en endaste i tråden.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Det tråkiga är sådana inlägg som hela tiden påpekar att WEI inte är tillförlitligt, det vet vi redan!
Jag tycker trådarna är rätt så roliga, att se att WEI varierar så mkt med olika system.

Dessutom TS visste redan att WEI inte säger så mkt, men ändå gnäller du på folk som stirrar sig blind på WEI, jag har då inte sett en endaste i tråden.

Men då var det väl en onödig tråd? Finns ju massor med liknande trådar om WEI. Varför inte fortsätta där?

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Om du skall få folk att förstå ironi så är det inte lätt att göra detta på ett sådant här fora, det borde du veta, så lägg gärna till en liten kul gubbe eller skriv OBS! ironi, för det är verkligen inte lätt som sagt, finns så många troll som kan skriva sådant, tyvärr.

Kolla inlägget igen så ser du gubben! ":P"

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Skrivet av armind:

Men då var det väl en onödig tråd? Finns ju massor med liknande trådar om WEI. Varför inte fortsätta där?

Vem är du till att säga att min tråd är onödig?
Lägg din dyrbara tid i andra vettigare trådar då istället för i min tråd där jag hade några frågor och funderingar.

Visa signatur

Intel NUC i5 - Corsair 8GB - Intel 180GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av KreatinPower:

Vem är du till att säga att min tråd är onödig?
Lägg din dyrbara tid i andra vettigare trådar då istället för i min tråd där jag hade några frågor och funderingar.

"andra vettigare trådar" - Kunde inte sagt det bättre själv...

http://www.techradar.com/news/software/operating-systems/get-a-perfect-7-9-windows-7-wei-score-555601

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk

CPU: 7,7

Minne: 7,9

Grafik: 7,8

Spelgrafik: 7.8

HDD: 7,7

Dator i sign.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

cpu: 4,2
Minne: 4,9
Grafik: 5,9
Spelgrafik: 4,9
Hårdisk: 7,0

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Medlem

Datorn i signaturen ger 7,8 på allt utom i5 2500k @ 4500Mhz som ger 7,7

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Avstängd

7.9 på allt utom min SSD som ligger på 7.6

Men den blir snart uppgraderad. Dock känns inte WEI som något man ska ta seriöst, det finns ju anledningar 3DMark och PCMark finns...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Jag får:
7.5 på CPU
7.5 på RAM
7.9 på Grafik
7.9 på Gaming Grafik
och min äckliga hårddisk ger 5.9 (ej gjort sen jag fick min SSD).

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk

Får följande

Processor: 7.7
Minne: 7.9
Grafik: 7.2
Spelgrafik; 7.2
Hårddisk: 7.6

I7 920 @ 3.9ghz
Asus Rampage Gene II
Corsair Pc12800 3x2GB 1600mhz
XFX GTX260
Corsair F120 SSD

Märker att ett gammalt graffe drar ner betyget

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Jag får med NYA i sign dessa scores:

CPU: 7,4
RAM: 7,5
Grafik: 7,8
Gaming grafik: 7,8
Och min main hårddisk som suger: 5,5

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Värt att gräva upp en tråd som dog för 1 år sen.

Permalänk
Medlem

Prolle 7,5
Ram 7,5
Grafik/Spelgrafik 7,9
Hårddisk 7,6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

CPU: 7,7

Minne: 7,9

Grafik: 7,8

Spelgrafik: 7.8

HDD: 7,7

Dator i sign.

Jag får högre på grafiken med stock klocken än med min stabila överklock.

WEI är ju BS rakt av.

CPU: 7,7

Minne: 7,9

Grafik: 7,9 med stock klock 7,1 med överklock

Spelgrafik: 7,9 med stock klock 7,1 med överklock

HDD: 5,9

Hårdvaran finns i sign.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Tror inte det går att få 7.9 alls på CPU idag Inte vad jag sett iaf.

CPU 7.8
RAM 7.9
Gaming 7.9
Grafik 7.9
Drive 7.8
Med datorn i sig.

Permalänk
Medlem

jag får

Cpu: 7,7
Ram: 7,9
Grafik/spelgrafik: 7,9
HDD: 7,6

dator i sign

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk

Windows Experience Index är väl riktigt kasst... Men tja, mina poäng är väl uh...

CPU: 7.8
RAM: 7.8
Grafik: 7.9
Spelgrafik: 7.9
SSD: 7.9

Dator i signatur.

Permalänk
Medlem

OCZs Vertex 3 MI 120GB ger 7.9 (med SP1)

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk

För er som vill skoja med någon/leka runt så kan man modda scoren själv.
Ligger XML filer i
C:\Windows\Performance\WinSAT\DataStore
Öppna den senaste i Wordpad och ändra till det du själv vill.
(Ja, det står endast att du har högre score, kör du testet igen blir det som vanligt igen)

XML filerna ser lite röriga ut, men ganska enkelt att hitta på vad som ska ändras.
EDIT: Kan även tillägga att det är filerna med ordet FORMAL i namnet som ska ändras.

EDIT2:

Så blir det att se ut, ja, det är fake.

Permalänk
Skrivet av FoxOne:

OCZs Vertex 3 MI 120GB ger 7.9 (med SP1)

Mycket möjligt då jag kör med den vanliga och inte Max IOPS.

Permalänk

cpu : 7.6
ram : 7.6
gpu : 7.9
hdd : 5.9