Permalänk

Kan jag lita på amazon?

Tjenare,
Vet inte om tråden ligger rätt, men jag försöker!
Jag undrar bara om man kan lita på amazon?
Har fått höra från andra att de har fått hem söndriga saker :/
Om någon undrar, tänkte köpa dr.dre beats studio, hade inte varit kul att lägga 1.7k på något söndrigt

Tacksam för hjälp

Visa signatur

Corsair C70 Military Green | ASRock X58 Extreme | Intel i7 930 | Asus GTX 680 DirectCUII TOP | 16GB Corsair Vengeance | 2x1TB Western Digital 7200rpm | 950W Corsair | 120GB Corsair SSD | Corsair H100 |
HP ProBook 6360b | Samsung Galaxy S3 4G | iPhone 4 |

Permalänk
Medlem

Det är inte precis så att dom skickar ut trasiga produkter, dock med tanke på den långa transportsträckan så kan det hända mycket.

Har aldrig fått något trasigt ifrån dom (com, co.uk, ca, de, fr) och brukar beställa lite saker från respektive sida varje månad.

Så ja, du kan lita på dom

Permalänk
Medlem

Skulle väl tro att det är som eBay eller Tradera när det gäller frakt.
Sen finns det ju inget som kan garantera att något paket inte ramlar ner och går sönder.

Permalänk
Medlem

Är inte amazon mer som en "mellanhand" av något slag, som "säljer" grejer från andra butiker? Fast säljer också en del grejer själv. Eller yrar jag?

Typ http://www.amazon.co.uk/Uncharted-Drakes-Fortune-Platinum-PS3...
"In stock.
Dispatched from and sold by Express Games. "
Alltså skickad av och såld av Express Games?

Jag tror att du kan lita på dom dock, det är ju ett stort företag och ifall du skulle få hem ett trasigt paket så känns det som att dom borde kunna hjälpa dig. Har själv köpt en bok därifrån och det gick bra.

Men för 1.7k borde du kunna hitta ett par bättre hörlurar?

Permalänk
Skrivet av aluminium:

Är inte amazon mer som en "mellanhand" av något slag, som "säljer" grejer från andra butiker? Fast säljer också en del grejer själv. Eller yrar jag?

"In stock.

Jag tror att du kan lita på dom dock, det är ju ett stort företag och ifall du skulle få hem ett trasigt paket så känns det som att dom borde kunna hjälpa dig. Har själv köpt en bok därifrån och det gick bra.

Bets Studio By Dr.Dre är bland utav de bästa hörlurarna på marknaden^^

Visa signatur

Corsair C70 Military Green | ASRock X58 Extreme | Intel i7 930 | Asus GTX 680 DirectCUII TOP | 16GB Corsair Vengeance | 2x1TB Western Digital 7200rpm | 950W Corsair | 120GB Corsair SSD | Corsair H100 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

"In stock.

Amazon fungerar som en mellanhand för småbutiker i respektive land men dom säljer även själva och är som sagt en av världens största om inte största webshop.

Permalänk
Medlem

Kan väl säga att jag handlat från amazon en gång. Efter 2 veckor utan paket så började jag tro att jag blivit lurad men då fick jag ett mail som sa att mitt paket hade hittats krossat på något av delstoppen. Amazon skickade en ny direkt som då kom fram efter 3 dagar.
Så enligt mig är Amazon ett företag man kan handla säker ifrån.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av BioHaxxarD:

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av BioHaxxarD:

vad jag hört å en snabb googleing så är de mer eller mindre skit (för det priset allafall, hade de varit mycket billigare hade de varit okej)
tydligen okej ljud, dock för mycket bas å är väldigt dålig bygg kvalité, sen att du måste ha batterier i dem hela tiden hjälper ju inte (utan batterier så är de mer eller mindre inget av dem, men dem fungerar tydligen)

du kan nog hitta bra mycket bättre lurar än dem för 1700kr eller nja, du kan hitta bättre för lägre pris

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av aluminium:

Notera, BLAND utav de bästa

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BioHaxxarD:

Notera, BLAND utav de bästa

Har både haft dem store Beats By Dr.Dre, dem som är on-ear, och två av deras in-ear.

Absolut skit är vad det är.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Skrivet av elghinnarisa:

vad jag hört å en snabb googleing så är de mer eller mindre skit (för det priset allafall, hade de varit mycket billigare hade de varit okej)
tydligen okej ljud, dock för mycket bas å är väldigt dålig bygg kvalité, sen att du måste ha batterier i dem hela tiden hjälper ju inte (utan batterier så är de mer eller mindre inget av dem, men dem fungerar tydligen)

du kan nog hitta bra mycket bättre lurar än dem för 1700kr eller nja, du kan hitta bättre för lägre pris

Provat kompisars beats, sjukt bra ljud, cleant ljud, bra bas och den grymma noisecancelingen (ursäkta min svengelska xD) jag tycker iaf att det är värt pengarna.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

Har både haft dem store Beats By Dr.Dre, dem som är on-ear, och två av deras in-ear.

Absolut skit är vad det är.

Btw, On-ear är jättedåligt, jag syftar ju på over-ear, blir självklart MYCKET bättre kvalité

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag har haft over-ear modellen också, och nej, det är fortfarande inte bra kvalité på grejerna.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BioHaxxarD:

Provat kompisars beats, sjukt bra ljud, cleant ljud, bra bas och den grymma noisecancelingen (ursäkta min svengelska xD) jag tycker iaf att det är värt pengarna.

har du provat andra hörlurar i den prisklassen då?

vad har du för referens?

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

Jag har haft over-ear modellen också, och nej, det är fortfarande inte bra kvalité på grejerna.

Skulle du vara snäll och nämna något bättre i prisklassen? (du kanske läser detta med en kaxig stämma, men det är inte meningen xD)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

http://www.webhallen.com/hemelektronik/132809-sennheiser_hd_5...
Tusen gånger bättre ljud.
Inte alls lika mycket bas, men mycket bättre ljud.

Behövs ingen hörslursförstärkare för att driva dem heller, så det är ett plus för dig antar jag

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

http://www.webhallen.com/hemelektronik/132809-sennheiser_hd_5...
Tusen gånger bättre ljud.
Inte alls lika mycket bas, men mycket bättre ljud.

Behövs ingen hörslursförstärkare för att driva dem heller, så det är ett plus för dig antar jag

Nu får man ju tänka på vilken musik man lyssnar på, jag gillar mycket bas, hardstyle, dubstep osv.
Kollat på flera Reviews på YouTube, flera har sagt att de är de bästa de har provat...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det mycket bas du vill ha så finns det ju fortfarande bättre alternativ?

Permalänk
Skrivet av aluminium:

Är det mycket bas du vill ha så finns det ju fortfarande bättre alternativ?

hehm det är roligt att min fråga var om man kan lita på amazon^^
nämen, jag gillar beats, de är relativt snygga och har bra ljud.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BioHaxxarD:

Kollat på flera Reviews på YouTube, flera har sagt att de är de bästa de har provat...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Handlat mycket av amazon UK och tycker de är suveräna att handla av.