[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att minska hastigheten på GUIminer, så man kan köra det i bakgrunden?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk
Skrivet av Jine:

"Cause one of us is going
One of us is goin' down"[/I]

Kvällens låt, lätt

EDIT:
Related picture;
http://swepool.net/img/hashspeed.png

Vafan. Är du 12 bast eller? Din grej sen start har varit att smutskasta Swepool till det yttersta, jag blir iaf inte impad. Funderade starkt på att bytta pool ifall att ni införde pps men nu så spydde jag lite i min mun istället.

Kamma dig.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Inaktiv

Får problem med Prblems Communicating with Bitcoin RPC? Vad kan det bero på.

Permalänk
Medlem

Många som köpt, eller ska man vänta ytterligare och vänta på att det sjunker?

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeeee:

Många som köpt, eller ska man vänta ytterligare och vänta på att det sjunker?

Verkar som det har stabiliserat sig nu, och eftersom Silkroad kommer upp imorgon igen med öppen registrering förväntar jag mig att priserna kommer stiga till $20-$25 på måndag/tisdag.

Permalänk
Inaktiv

Kan nån förklara varför jag får Problems communicating with bitcoin RPC hela tiden, oavsett om jag kör BTC Guild, Swepool eller nån annan miner.

Permalänk
Medlem

Helvete att det tar 2-3 dagar att föra över pengarna till mtgox..

Visa signatur

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Kan nån förklara varför jag får Problems communicating with bitcoin RPC hela tiden, oavsett om jag kör BTC Guild, Swepool eller nån annan miner.

Har du öppnat portar i routern?

Permalänk

En snabb fråga, använder Swepool, (de har ju gått över till prop..)

Såhär står det på stats
Your shares this round: 1595
Pool shares this round: 688226
Round duration: 13h 12m
Estimated payout: 0.12btc

Stämmer det eller är det något fel? Har för mig jag läste om att statestiken inte stämde

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI Z87 MPOWER ATX | Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB | Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) | Corsair Hydro H60 (v2) | Gigabyte Radeon HD7950 3072MB Windforce | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE PRO | XFX Pro Series 750W 80+ Bronze | 3x Fractal Design 140mm Silent Series R2 | DVD±RW Samsung 24X DL Svart, Bulk | Synology DiskStation DS213j | Acer Aspire Laptop | LG 42LA667V

Permalänk
Medlem

En fråga: Jag har sett en del negativa kommentarer om deepbit i den här tråden, någon som kan förklara det för mig?

Vad blir skillnaden, för mig, mellan att mina "för" swepool, bitcoins.lc eller deepbit?

Vad jag har förstått så är deepbit en stor pool med mycket högre Gh/s än t ex bitcoins.lc (2400 mot 137) och dom minade deras senaste block på 5 minuter. 1 block = 50 BTC, korrekt?

Men om dom har flera tusen personer som minar för dom så delas det blocket på samtliga som varit med och minat det, korrekt? Jag antar att detta är lite sämre då väldigt många delar på vinsten jämfört med att få delar på samma vinst (för det är så det fungerar, eller?), men samtidigt minar dom många fler block per dag än då t ex bitcoins.lc...

Det är sent och jag är väldigt trött så jag kanske har fått *allt* om bakfoten och i så fall ber jag någon vänlig själ att förklara samt ge mig råd om vilken pool man "borde" tillhöra.

Tack på förhand och god natt på er.

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Verkar som det har stabiliserat sig nu, och eftersom Silkroad kommer upp imorgon igen med öppen registrering förväntar jag mig att priserna kommer stiga till $20-$25 på måndag/tisdag.

En fråga bara, vad är silkroad? Googlade men fick bara fram en marknad för olämpligheter.

Permalänk
Skrivet av kalkih:

En fråga bara, vad är silkroad? Googlade men fick bara fram en marknad för olämpligheter.

Tror du hittade rätt

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_SLain_Man:

Tror du hittade rätt

Antar att det är sånt bitcoin kommer användas till tyvärr. Måste vara ganska effektivt iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanuvas:

En fråga: Jag har sett en del negativa kommentarer om deepbit i den här tråden, någon som kan förklara det för mig?

Vad blir skillnaden, för mig, mellan att mina "för" swepool, bitcoins.lc eller deepbit?

Vad jag har förstått så är deepbit en stor pool med mycket högre Gh/s än t ex bitcoins.lc (2400 mot 137) och dom minade deras senaste block på 5 minuter. 1 block = 50 BTC, korrekt?

Men om dom har flera tusen personer som minar för dom så delas det blocket på samtliga som varit med och minat det, korrekt? Jag antar att detta är lite sämre då väldigt många delar på vinsten jämfört med att få delar på samma vinst (för det är så det fungerar, eller?), men samtidigt minar dom många fler block per dag än då t ex bitcoins.lc...

Det är sent och jag är väldigt trött så jag kanske har fått *allt* om bakfoten och i så fall ber jag någon vänlig själ att förklara samt ge mig råd om vilken pool man "borde" tillhöra.

Tack på förhand och god natt på er.

Mina INTE på deepbit! De är redan väldigt stora, och om en pool tar över 51% av det totala minandet kan de börja fiffla med systemet - t.ex. skicka iväg samma bitcoin flera gånger om.

Jag tror att bitcoins.lc ger mest utdelning just nu, det var någon som jämförde poolerna några sidor tillbaka. Jag kan ha fel, någon får gärna rätta mig.

Skrivet av kalkih:

En underground sida där användare kan köpa och sälja narkotika för bitcoins.

Permalänk
Medlem

Finns det nåt alternativ till att köpa bitcoins direkt, alltså med sitt kredikkort och inte vänta 2-3 bankdagar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeeee:

Finns det nåt alternativ till att köpa bitcoins direkt, alltså med sitt kredikkort och inte vänta 2-3 bankdagar?

Ebay är din enda utväg i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

En underground sida där användare kan köpa och sälja narkotika för bitcoins.

Jävligt trist iofs, men detta är bussiness och vi gör inget som helst olagligt. Tid är pengar. Eller rättare sagt "mhash/s är pengar"

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Ebay är din enda utväg i så fall.

#bitcoin-otc på IRC-nätverket Freenode.
Många säljer PPUSD (Paypal) där.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Hur förvarar ni era bitcoins?

Själv har jag min wallet zippad med ett hyffsat starkt lösenord i detta usb minne: http://piclair.com/data/5jp2r.jpg

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Hur förvarar ni era bitcoins?

Själv har jag min wallet zippad med ett hyffsat starkt lösenord i detta usb minne: http://piclair.com/data/5jp2r.jpg

Haha.. Har du så sjuuukt många bitcoins menar du? =P

Näääeee, dags att sova. Precis flyttat datorn till köket så jag slipper höra på oväsendet under natten. Fan vad den drar igång alltså.

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk

Vad händer med Swepool? Hela skiten ligger nere? :/

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI Z87 MPOWER ATX | Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB | Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) | Corsair Hydro H60 (v2) | Gigabyte Radeon HD7950 3072MB Windforce | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE PRO | XFX Pro Series 750W 80+ Bronze | 3x Fractal Design 140mm Silent Series R2 | DVD±RW Samsung 24X DL Svart, Bulk | Synology DiskStation DS213j | Acer Aspire Laptop | LG 42LA667V

Permalänk
Medlem

Jag har varit Swepool trogen mycket länge nu, testat annat medan det varit nere men konstant gått tillbaka.

Vaknade imorse och det var nere igen, 22h senaste block förväntat utdelning 0.65btc. Är rädd blocket aldrig kommer bli löst nu utan sidan stängs ner, så den tid man lagt blir förgäves, en kostnad på elen. Aja sånt som händer men nu blir det deepbit ett tag framöver, bitcoin.lc var tanken men efter de uttalande från Jine sist så vill man inte riktigt hålla sig där heller.

Permalänk
Medlem

God morgon på alla..

Swepool ligger nere.. det var trist. Tur man hoppa av tåget hyfsat tidigt igår då. Blev ändå 780 shares skickade helt gratis av ett värde på idag ~0.05BTC. Det som känns lite mer trist är att, när du kör prop så ska du aldrig visa när blocket är löst. Det kan ha hänt här. Då borde några slantar ha trillat ner i kontot. OM inte..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

God morgon på alla..

Swepool ligger nere.. det var trist. Tur man hoppa av tåget hyfsat tidigt igår då. Blev ändå 780 shares skickade helt gratis av ett värde på idag ~0.05BTC. Det som känns lite mer trist är att, när du kör prop så ska du aldrig visa när blocket är löst. Det kan ha hänt här. Då borde några slantar ha trillat ner i kontot. OM inte..

Donera Bitcoin 146uunikTxkEv7gs6L8uCJsmikbmDTUdPs

En sak jag inte förstår, är denna donering.
Tycker jag ser många som skriver ner sina bitcoin-konton i sin signatur här på Sweclockers, i önskan om att folk ska donera coins. Gör folk det? Varför isf?
Jag skulle aldrig få för mig att skriva ner mitt swedbank-konto med uppmaning om att skicka pengar dit. Men är det något jag missar?

Permalänk
Skrivet av PoulGrym:

God morgon på alla..

Asså vad är ditt problem? Det ända du har bidragit med i denna tråd är en dålig stämning. Eriik har lagt ner ett grymt jobb på swepool och hjälpt folk i den här tråden. Om inte du vill mina på swepoll så okej, men du har ingen rätt att klaga på Eriik, jag kan inte se att du direkt lagt ner någon energi för at förbättra bitcoin-valutan.

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellberg:

Någon som vet om det går att minska hastigheten på GUIminer, så man kan köra det i bakgrunden?

-f or --frames controls the execution window. basically, this is the priority settings and higher number=lower priority. setting it very low (1 or 0) will give you a bit faster hash rate at the cost of slowing your desktop to a crawl, which is fine if you're leaving it unattended for a long time. setting it to a large value (hundreds to thousands) may allow you to even play games while mining in the background, depending on your hardware.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av j.micke:

En sak jag inte förstår, är denna donering.
Tycker jag ser många som skriver ner sina bitcoin-konton i sin signatur här på Sweclockers, i önskan om att folk ska donera coins. Gör folk det? Varför isf?
Jag skulle aldrig få för mig att skriva ner mitt swedbank-konto med uppmaning om att skicka pengar dit. Men är det något jag missar?

Kanske ska byta till dricks istället? Grejen är att man bara är artig och försöker hjälpa folk som behöver lite hjälp, tycker personen att man faktiskt get dem lite service så är det ett sett att säga tack på. Jag har faktiskt fått 0.04 som donationer. Via denna adressen, som bara är avsedd för sweclockers. Det kanske bara är en amerikansk mentalitet. Sen använder jag också Flattr, för det är en bra tjänst IMHO.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Kanske ska byta till dricks istället? Grejen är att man bara är artig och försöker hjälpa folk som behöver lite hjälp, tycker personen att man faktiskt get dem lite service så är det ett sett att säga tack på. Jag har faktiskt fått 0.04 som donationer. Via denna adressen, som bara är avsedd för sweclockers. Det kanske bara är en amerikansk mentalitet. Sen använder jag också Flattr, för det är en bra tjänst IMHO.

Alright, jag förstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicklas1988:

Asså vad är ditt problem? Det ända du har bidragit med i denna tråd är en dålig stämning. Eriik har lagt ner ett grymt jobb på swepool och hjälpt folk i den här tråden. Om inte du vill mina på swepoll så okej, men du har ingen rätt att klaga på Eriik, jag kan inte se att du direkt lagt ner någon energi för at förbättra bitcoin-valutan.

Dålig stämning tycker du? Jag kallar det mer att vara direkt på sak. Jag var väldigt tydlig mot alla här och Eriik om riskerna han tog. Sen kan jag säga vad jag tycker. IMHO

Vad har jag bidragit? Främst bara lite information, varit aktiv i diskussioner och berättat om egna åsikter. Tycker du att det stör dig så, är det väl bara att ignorera mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Då var deepbit nere...

@Jine: Va säger du blir det PPS? Verkar ju vara några som vill helt klart ha det i alla fall...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010