Permalänk
Medlem

LG W2363D problem

Hejsan, för precis en månad sedan köpte jag en W2363D från lg och den fungerade kalas, i typ en vecka. Helt sporadisk om man surfar, spelar eller bara kollar på skrivbordet så slocknar skärmen till och från i några sekunder till några minuter. Brukar resultera i ett jäkla tryckande på av och på knappen innan den fattar att den ska visa bild (kollat, dubbelkollat samt spanat så jag inte vart så dum att jag satt i någon sladd löst). Även när skärmen slocknar så lyser den blåa powerknappen så den tappar inte ström.

Sedan nu ikväll kom sista droppen. Startar datorn och ska spela duke nukem *wops* ett fagert blått sträck trollas fram på högersidan som går från topp till botten som lyser starkt och pajjar mer eller mindre bilden på allt man kollar på. Den syns sämre när det är ljus bakgrund men så fort det blir lite mörkare så har jag ett ända lågnt *blue screen* blått sträck rakt över skärmen. Kör just nu med hdmi, ska prova att köra med dvi istället men tror knappast problemet med sträcket försvinner. Men det får bli imorgon!

Någon som hört/sett liknande eller samma problem på denna skärm?
Hittar inget direkt dåligt om den men jag känner mig just nu bara lurad av denna skärm skit lg

Tacksam för alla svar, mvh trött Per

Skickades från m.sweclockers.com