[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av boris_vodka:

Jobbigt, kan inte connecta längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Till alla aktiva i Bitcoin-tråden

Den senaste tiden har tråden i fråga blivit allt svårare att övervaka och moderera. Det stora problemet är inlägg som bryter mot §9 i SweClockers regler, alltså marknadsföring. Det handlar framför allt om diskussioner runt "pooler" där vissa användare tjänar pengar, men även om ren försäljning av hårdvara som grafikkort.

Vi förstår att "pooler" är en mycket viktig del av Bitcoin-konceptet, och vi diskuterar för fullt internt hur vi ska gå vidare på bästa sätt utan att skada diskussionerna. Vi är medvetna om att många är intresserade av Bitcoin, och vi har inget intresse av att kväsa detta. Det vi är ute efter är en mer långsiktig lösning som fungerar inom ramen för SweClockers regler, precis som övriga forumsektioner, där marknadsföring separeras från övrigt innehåll.

Tills redaktionen tillsammans med moderatorkåren diskuterat fram en bra lösning ber vi alla aktiva tänka extra noga på §9 i SweClockers regler. Vi tar givetvis gärna emot förslag på hur ni medlemmar vill se en Bitcoin-tråd upplagd, observera dock att en separat forumdel inte är aktuell i dagsläget.

Synd. Jag hade höga förhoppningar på att vi skulle få en egen forumdel. Tänkte till och med vänta med att släppa min extensiva guide på hur man kommer igång med minande på Linux. Hade vi fått en egen forumdel hade det även mitigerat problemet med marknadsföring då alla "pooler" hade fått skapa en egen tråd där bara frågor angående den "poolen" tas upp.

Du ser väl hur det är här idag? Vi är en jävla massa användare som sitter och trängs i ett pyttelitet rum. När trafiken på en väg börjar sakta ner utökar man vägens bredd. När man blir för stor för sina gamla kläder köper man nya kläder. Hela retroforumet har bara fyra gånger fler inlägg än denna tråden. Räkna in alla andra trådar som skapats ang. bitcoins, vi förtjänar i alla fall ett subforum.

Permalänk
Medlem

jag har fått 1956 "shares" sedan kl 9 imorse är det bra?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jao, det e väl helt normalt med ditt kort. Vad får du för mhash/s med ditt 6850?

EDIT: Sjukt längesen bitcoins.lc löste ett block nu... å Sjukt lite vad jag har börjat få per löst block

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Jao, det e väl helt normalt med ditt kort. Vad får du för mhash/s med ditt 6850?

EDIT: Sjukt längesen bitcoins.lc löste ett block nu... å Sjukt lite vad jag har börjat få per löst block

Svårigheten har höjt. Det betyder att det behövs mer shares för att lösa ett block. Och eftersom att det ökades med över 50% så är det inte så konstigt att det inte har löst ett på länge.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Jag börjar ärligt talat tveka på om jag ska köpa ett kort nu för 2000kr, få typ ca 400mhash/s extra... Är det verkligen värt det? Kommer det kortet ens betala sig självt om det fortsätter i denna takten?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Jag börjar ärligt talat tveka på om jag ska köpa ett kort nu för 2000kr, få typ ca 400mhash/s extra... Är det verkligen värt det? Kommer det kortet ens betala sig självt om det fortsätter i denna takten?

Beror väl på hur länge du kommer köra mining?

Betala av det på en dag? Nej.
Betala av det på en månad? Visst

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Beror väl på hur länge du kommer köra mining?

Betala av det på en dag? Nej.
Betala av det på en månad? Visst

Yes. Jag kommer köra på liksom... Tills det blir så att det inte är lönsamt längre... Fast nu har jag 240 mash/s å får knappt nån belöning alls för det per löst block. Inte alls värt det. Hoppas komma upp i ca 700 mash/s i början på nästa vecka och då kanske jag kan få 0,5 BTC / dag. Eller vad tror ni? Sen om 14 dagar blir det ännu svårare... Hmm

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

för mig så ligger det mellan 170-190 så det är la okay fast det lär ju ta ett tag för att kunna skrapa ihop lite cash, men hur fan ska man kunna få sina bitcoins till USD eller EUR så man kan föra över till sitt paypal konto

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Yes. Jag kommer köra på liksom... Tills det blir så att det inte är lönsamt längre... Fast nu har jag 240 mash/s å får knappt nån belöning alls för det per löst block. Inte alls värt det. Hoppas komma upp i ca 700 mash/s i början på nästa vecka och då kanske jag kan få 0,5 BTC / dag. Eller vad tror ni? Sen om 14 dagar blir det ännu svårare... Hmm

Jo visst blir det svårare att skaffa BCT, men om valutan samtidigt stiger i värde, så borde det ändå bli att du får ut lika mycket $ per timmar minade, om du förstår vad jag menar?

Permalänk
Medlem

Angående att svårighetsgraden ökat är min gissning att många fler börjat köra dvs. samma mängd coins ska fördelas över fler. Mindre till varje användare.

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniz:

Angående att svårighetsgraden ökat är min gissning att många fler börjat köra dvs. samma mängd coins ska fördelas över fler. Mindre till varje användare.

Fast fler blocks löses, så det jämnar ut sig.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Försökt att klocka ner minnena på mina kort men det går inte att få ner dem under 800 dvs jag kan välja lägre i afterburner men tar jag 799 så kommer minnena att ligga på 1250 iställe

edit btw jag har nå jävla knas för när jag kör båda korten på mining samtidigt och ska starta en video oavsett om det är via webbläsarn eller via vlc wmp etc så låser sig datorn, tänkte göra en ominstallation men tänkte höra först om ni vet vad det kan vara?

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekzzor:

Försökt att klocka ner minnena på mina kort men det går inte att få ner dem under 800 dvs jag kan välja lägre i afterburner men tar jag 799 så kommer minnena att ligga på 1250 iställe

edit btw jag har nå jävla knas för när jag kör båda korten på mining samtidigt och ska starta en video oavsett om det är via webbläsarn eller via vlc wmp etc så låser sig datorn, tänkte göra en ominstallation men tänkte höra först om ni vet vad det kan vara?

Prova med att stänga av Flash's Hårdvaruacceleration, fungerade för mig i allafall. Du gör det genom att högerklicka ->Alternativ på valfri flashfilm (Youtube).

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekzzor:

Skrivet av Mellberg:

Prova med att stänga av Flash's Hårdvaruacceleration, fungerade för mig i allafall. Du gör det genom att högerklicka ->Alternativ på valfri flashfilm (Youtube).

Funkade för mig med så testa det först

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekzzor:

Kör Sapphire Trixx

Ända programmet som jag kunde sänka mina minnen med, sänkte till 300mhz.

Permalänk
Medlem

Vad borde man köra, PPS på deepbit.net eller Bitcoins.lc? Känns värdelöst när man har över 1000 shares på ett block och får inte ett skit från Bitcoins.lc. Kanske lönar sig i längden, men det känns tufft nu såhär andra dagen man har igång (ca 30 timmar totalt) och sitter på 0.7 BTC.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mellberg:

Vad borde man köra, PPS på deepbit.net eller Bitcoins.lc? Känns värdelöst när man har över 1000 shares på ett block och får inte ett skit från Bitcoins.lc. Kanske lönar sig i längden, men det känns tufft nu såhär andra dagen man har igång (ca 30 timmar totalt) och sitter på 0.7 BTC.

Det kan gå väldigt annorlunda från dag till dag. Helgen = 0 btc. måndag-> tisdag = 4,6 btc.

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk

Tänkte köpa ett 6950 och slänga in i gammelburken bara för att testa.

Är jag dum om jag köper 1gb versionen som det inte går att låsa upp shaders på? Är det mycket jag går miste om?

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Skrivet av Eriik:

Fortsätter det såhär så kommer det komma ut "Minerkort" med typ 100 000 shaders och 16MB ram från deras sida, det är jag helt övertygad om.

Jo, det är bara att hoppas att "speciella minerkort" inte kommer ut för tidigt nu, så man kan köra mining något halvår+ till så länge det är lönsamt. Jag ser fram emot att kunna köra mining minst 6 månader till.
I och för sig borde det ta lite tid för de att utveckla och lansera såna kort om de (AMD, Nvidia eller andra aktörer) planerar att göra det.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

Jag kör 2st 4870 på 830/200Mhz, får ut 90/90 dvs 180 Mhash/s däremot på Swepool står det 39/41. Vad är det som gäller? Samt är mina resultat bra eller är det för lågt?

Permalänk
Medlem

Erik har ej fått betalt för igår natts mining, heter jojjeee.jojjeee

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Skrivet av jojjeeee:

Samma här..

står : Your shares this round: 13014
Pool shares this round: 1132995
Round duration: 34h 14m
Estimated payout: 0.57btc

Kommer dom så fort blocket är klart eller?

varför bytte ni från de förra när man fick sina btc direkt ? Så man såg hur mycket man får i btc / dygn osv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeeee:

Vad konstigt.....

"Round duration: 34h 21m"

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Medlem

Ligger Bitcoins.lc nere? Känns jobbigt, kan inte gå och lägga mig innan jag får igång det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://twitter.com/#!/BitcoinsLC

Citat:

Currently deleting 30 million rows from the database. It will take a while, things may be unstable, but bare with us please. New stats )

Permalänk
Skrivet av Mellberg:

Ligger Bitcoins.lc nere? Känns jobbigt, kan inte gå och lägga mig innan jag får igång det

Uppe nu, och vissa stats funkar också

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem

Största förändringen är dock att systemet nu är skalbart och klarar av extremt mycket mer trafik än innan.
Utan att säga för mycket eller bryta mot några regler så kan jag avslöja att vi kommer ha en tävling på DH.

Vi ses där!

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Jag har runt 170-190

Visa signatur

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Szkar:

Synd. Jag hade höga förhoppningar på att vi skulle få en egen forumdel. Tänkte till och med vänta med att släppa min extensiva guide på hur man kommer igång med minande på Linux. Hade vi fått en egen forumdel hade det även mitigerat problemet med marknadsföring då alla "pooler" hade fått skapa en egen tråd där bara frågor angående den "poolen" tas upp.

Du ser väl hur det är här idag? Vi är en jävla massa användare som sitter och trängs i ett pyttelitet rum. När trafiken på en väg börjar sakta ner utökar man vägens bredd. När man blir för stor för sina gamla kläder köper man nya kläder. Hela retroforumet har bara fyra gånger fler inlägg än denna tråden. Räkna in alla andra trådar som skapats ang. bitcoins, vi förtjänar i alla fall ett subforum.

Som jag skrev innan säger vi inte att en egen forumdel är uteslutet, bara att vi vill avvakta en tid och se hur Bitcoin och diskussionerna runt valutan utvecklas. Det handlar inte bara om mängden inlägg, utan även om andra saker som intresset över tid.

Vi diskuterar för fullt hur vi ska gå vidare!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S