Falska systemkrav sprids för Battlefield 3

Permalänk

Tror på att dessa rek. kan stämma ganska bra förutom om just hur mycket plats det tar.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikssonown:

Vid server baserad träffregistrering så låt oss säga att du skjuter du ett perfekt skott, spelet registrerar skottet och skickar informationen till servern. Servern bedömmer sen om du träffar. fördröjningen som skickandet av informationen skapar kan vara avgörande för om du träffar eller inte. Vid klientbaserad träffdetektering så skjuter du skottet och spelet registrerar att det skjuts OCH att du träffar och skickar sen det till servern, det gör din träffbild som om det är ett lokalt spel men öppnar också möjligheten att fuska genom att skicka modifierad information t.ex. att du får hs varje gång.

Viktigt att påpeka är att vid serverbaserad träffregistrering så ska servern kompensera efter hur hög fördröjning (ping) det är mellan spelare och server. Den räknar alltså tillbaka var spelaren du skjuter på var för det antal millisekunders fördröjning som är mellan dig och server för att sedan beräkna om du träffar. Dock så måste man ju tänka på att inte heller det fungerar optimalt under alla förhållanden.

Åtminstone är det så i Goldsource, som fortfarande (enligt mig) måste räknas som den mest framgångsrika MP-FPS-spelmotorn hittils.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Skrivet av olga32:

Viktigt att påpeka är att vid serverbaserad träffregistrering så ska servern kompensera efter hur hög fördröjning (ping) det är mellan spelare och server. Den räknar alltså tillbaka var spelaren du skjuter på var för det antal millisekunders fördröjning som är mellan dig och server för att sedan beräkna om du träffar. Dock så måste man ju tänka på att inte heller det fungerar optimalt under alla förhållanden.

Åtminstone är det så i Goldsource, som fortfarande (enligt mig) måste räknas som den mest framgångsrika MP-FPS-spelmotorn hittils.

Aha visste jag inte men när man tänker efter så hade det ju inte funkat utan kompensering, har spelat några spel där det märktes tydligt, fick sikta ett par meter före fienderna vid hög ping:p

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk

Finns det någon som bryr sig om systemkraven? Vem tänker "Åh, mitt HD4550 har DX10-stöd, nu kan jag spela BF3"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Finns det någon som bryr sig om systemkraven? Vem tänker "Åh, mitt HD4550 har DX10-stöd, nu kan jag spela BF3"?

Klart man bryr sig, det är ju den enda riktlinje man får på hur krävande spelet kommer vara

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Klart man bryr sig, det är ju den enda riktlinje man får på hur krävande spelet kommer vara

Brukar inte vara särskilt exakt, på mitt crysis står det "Nvidia Geforce 6800 GT eller senare, ATI Radeon 9800 Pro eller senare" medan det på mitt Mass Effect 2 står "Supported Chipsets: NVIDIA GeForce 6800 or better; ATI Radeon X1600 Pro or better"

Naaaeeeeee crysis är nog lite mer krävande än ME2

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Hm, förstår inte varför alla säger emot, jag maxar också bfbc2 utan problem 32x AA etc etc etc 1920x1080 med ett 560TI och en athlonII 635 helt laggfritt. Ingen kan ju säga emot mig för de har ju inte sett det irl med dessa specs. ><

Hur mycket fps får du?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av Uzor:

Hur mycket fps får du?

funkar bra att maxa med mitt 560 också i full hd .
http://www.youtube.com/watch?v=jGe9J9DzjTQ

ej med hbao nu men fraps tar också prestanda , när det är fett med rök o så , så går det ju ner btw

Permalänk
Medlem

Enligt mig så är maxa när man har konstant över 60 fps I ALLA LÄGEN. Oavsett om du står och kollar i väggen eller springer rakt in i en strid med 30 pers så ska du ha minst 60 fps för att få kalla det att man maxar ut ett spel med högsta inställningar.

Dippar fpsen ner till mindre än 60 så är det lagg för mig, precis som Tobblish tidigare nämnde.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Inaktiv

Sicket trams. Skit i FPS för fan, känns det som att det hackar, så hackar det, vare sig du har 100 eller 10 FPS.

Permalänk
Skrivet av xyllian:

På en full server kan man knappt maxa BFBC2 med en Ph II, på grafiksidan räcker ett 6850 mer än väl om man inte laddar på med AA, HBAO, AF osv.

men nu har ju du en ph2 x2 och han en x4 väldigt stor skillnad i bf med x2 och x4

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk

Har benchat BC2 ganska ingående på nedanstående dator i olika hastigheter. Upp till iaf 3.4ghz är spelet kraftigt cpu begränsat på en Core2Quad med 12Mb cache i intensiva multiplayer banor. Kör man stock 2.8ghz ligger cpu användningen runt 90%, då ligger gfxkorts användningen på 50-60% så spelet kan inte använda 100% av cpu kraften.. Allt maxat 4x AA 1920x1080 v-sync på. Riktigt flyt definerar jag givetvis som konstant 60fps utan några somhelst drops.

Lustigt nog av Vietnam betydligt mindre krävande, droppar aldrig under 60fps där oavsett vad som händer. Antagligen pga mindre banor.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Skrivet av Uzor:

Hur mycket fps får du?

Mellan 40-60 skulle jag anta, kan kolla senare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

å andra sidan, vem lyssnar egentligen efter systemkrav. om så vore fallet kan man utgå från att 'recommended' är vad som krävs för att starta liret..

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Mellan 40-60 skulle jag anta, kan kolla senare.

Ner med AA'n då? ovärt att sitta med 40 fps. Kan inte vara stor skillnad mellan 4-8-16-32 AA iaf? knappast på 1920x1080

Permalänk
Skrivet av asdfhh:

Ner med AA'n då? ovärt att sitta med 40 fps. Kan inte vara stor skillnad mellan 4-8-16-32 AA iaf? knappast på 1920x1080

Nja, kör ju 60hz skärm, sedan uppfattar ögat bara ca 30fps så jag är nöjd. Sen ska jag byta processor inom kort så då är det lugnt. Min poäng är att folk underskattar mycket hårdvara.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Du måste fan vara en jävligt otrevlig människa.

Det mänskliga ögat kan uppfatta 60 frames. 30 fps är inte ens bra flyt. Menar du på allvar att du inte märker skillnad på 30 fps och 60fps? o___O

Permalänk
Skrivet av asdfhh:

Det mänskliga ögat kan uppfatta 60 frames. 30 fps är inte ens bra flyt. Menar du på allvar att du inte märker skillnad på 30 fps och 60fps? o___O

Jo, visst märker jag skillnad. Ursäkta mig för att jag sa lite fel. Betyder det att jag är dum i huvudet? Tråkigt när folk måste vara otrevliga för att kunna hålla en diskussion. Om vi säger såhär då, när du ser på TV, tycker du att det laggar galet då?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Ett otrevlig inlägg samt citat och efterspel raderade.

På SweClockers för man en saklig diskussion på en trevlig nivå.