Falska systemkrav sprids för Battlefield 3

Permalänk
Melding Plague

Falska systemkrav sprids för Battlefield 3

Den som ser fram emot att uppgradera inför Battlefield 3 kan vänta lite till. Systemkraven som sprids på nätet är falska.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

15GB för disc version och 10GB för download.
Det tycker jag låter konstigt, visst att de är falska, men finns det något spel där det diffar på det viset?
Och isåfall varför?

Permalänk

Det ironiska är nog att dem där falska "rekommendationerna" nog är för låga

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Det ironiska är nog att dem där falska "rekommendationerna" nog är för låga

Tror inte det, imej att dem fokuserar på PC så borde det va bättre optimerat = flyter på bättre med lowend grejjer

Det jag menar är skillnaden mellan Crysis och Crysis:Warhead

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Hedersmedlem

Antagligen är de äkta lägre än så. Visst att man vill att BF3 ska kräva extremt mycket prestanda, eller, iallafall så man klarar att spela det..

Men DICE är inte korkade, de inser att spelet blir alldeles för nischat om man måste ha 580SLI för att ens kunna spela det.
Hoppas de gör såpass brett intervall att man kan spela spelet på low med ganska gamla grejer, men att de flesta riggarna får svettas rejält ifall man maxar.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem

AHH va bra nyhet. Nu kanske det blir ett litet uppehåll av floden med mindre meningsfulla inlägg med frågor om deras system bör uppgraderas för BF3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

antagligen kommer man kunna köra lite över medel med ett 460ish prestandakort. Eftersom det antagligen är det kortet de flesta sitter på just nu.

Lite cf-vänlighet så borde jag kunna maxa i fullhd med min rigg :3

Edit: antagligen antagligen antagligen

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Antagligen är de äkta lägre än så. Visst att man vill att BF3 ska kräva extremt mycket prestanda, eller, iallafall så man klarar att spela det..

Men DICE är inte korkade, de inser att spelet blir alldeles för nischat om man måste ha 580SLI för att ens kunna spela det.
Hoppas de gör såpass brett intervall att man kan spela spelet på low med ganska gamla grejer, men att de flesta riggarna får svettas rejält ifall man maxar.

Lägre? BC2 glider ju inte precis fint på ett 6850, glider inte ens fint på mitt 6970 maxat på en full server!
Hur ska då detta gå?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tommy_h:

Lägre? BC2 glider ju inte precis fint på ett 6850, glider inte ens fint på mitt 6970 maxat på en full server!
Hur ska då detta gå?

Gled utan problem på min burk :S
Spelade bara single iofs.
Och att det inte fungerar bra på en full server har gissningsvis inget med grafikkortet att göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Lägre? BC2 glider ju inte precis fint på ett 6850, glider inte ens fint på mitt 6970 maxat på en full server!
Hur ska då detta gå?

Det glider finfint maxat med mitt 5850, ja HBAO, AA och AF också. Min maxupplösning är 1680x1050, gissar på att din är 2550x1440 eller något i den stilen.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Och att det inte fungerar bra på en full server har gissningsvis inget med grafikkortet att göra

Fast det kan ju ha just det, fler spelare ger även mer att rendera iom explosioner och projektiler. För mig fungerar det helt ok med 2st 5770. De pallar inte riktigt de värsta explosionerna i närbild, men då är man ju redan död

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tommy_h:

Lägre? BC2 glider ju inte precis fint på ett 6850, glider inte ens fint på mitt 6970 maxat på en full server!
Hur ska då detta gå?

BFBC2 har väldigt lite med grafikkort att göra, faktiskt. Det är, tyvärr, anpassat efter konsoller, och kan d'rför inte ens nästan utnyttja all kraft ett highend-grafikkort har att ge. BFBC2 är därför ingen vidare bra jämförelse när det handlar om grafikprestanda. Dessutom så maxar jag det med GTX460, inga problem.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Lägre? BC2 glider ju inte precis fint på ett 6850, glider inte ens fint på mitt 6970 maxat på en full server!
Hur ska då detta gå?

Full upplösning (1920x1080), högsta inställningar på burken i signatur utan större problem för mig...

Permalänk
Avstängd

Jag tror att ett 580 kommer räcka till för att Maxa, vet inte om det kommer någon "ultra mega super high" setting, men ser inte ut som det. Ska inte vara så mycket mer krävande än bc2, eller?

Köper jag ett till 560Ti och har båda överklockade med min cpu så är jag tveksam på att det blir några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Lägre? BC2 glider ju inte precis fint på ett 6850, glider inte ens fint på mitt 6970 maxat på en full server!
Hur ska då detta gå?

På en full server kan man knappt maxa BFBC2 med en Ph II, på grafiksidan räcker ett 6850 mer än väl om man inte laddar på med AA, HBAO, AF osv.

Permalänk
Medlem

Stadiga 60fps med en välklockad i5 och ett gtx460. Kan dippa lite när det händer extremt mycket, men då är man ju oftast redan död som någon tidigare skrev

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oskarh:

Full upplösning (1920x1080), högsta inställningar på burken i signatur utan större problem för mig...

Ett 5770...typ 30 fps eller mindre då eller?

http://www.sweclockers.com/recension/13964-asus-geforce-gtx-5...

och det är med en betydligt bättre burk i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Det glider finfint maxat med mitt 5850, ja HBAO, AA och AF också. Min maxupplösning är 1680x1050, gissar på att din är 2550x1440 eller något i den stilen.

Knappat om det är en full server.
Maxa är att man ska ligga runt 60fps hela tiden och inte dippa ner till 30fps ibland.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Knappat om det är en full server.
Maxa är att man ska ligga runt 60fps hela tiden och inte dippa ner till 30fps ibland.

Fast nu är det ju så att ett 5850 gott och väl duger för att kunna maxa Bc2, hans cpu klarar också av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Fast nu är det ju så att ett 5850 gott och väl duger för att kunna maxa Bc2, hans cpu klarar också av det.

Kollar du dock mina specs och har kollat iaf ett test med det så vet man att du inte maxar det utan att dippar under 30fps i tunga strider.

Observera att jag ochså skrev "knappt"

Permalänk

Hm, förstår inte varför alla säger emot, jag maxar också bfbc2 utan problem 32x AA etc etc etc 1920x1080 med ett 560TI och en athlonII 635 helt laggfritt. Ingen kan ju säga emot mig för de har ju inte sett det irl med dessa specs. ><

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Ett 5770...typ 30 fps eller mindre då eller?

http://www.sweclockers.com/recension/13964-asus-geforce-gtx-5...

och det är med en betydligt bättre burk i övrigt.

Utan märkbart lagg. 30 fps eller 60 fps spelar ingen större roll, spelet ser bra ut och som sagt, utan märkbart lagg förutom vid extrema situationer, men som redan sagts så är man redan död då

Permalänk
Medlem

Använder inte ens all min CPU kraft och förmodligen har vi inte samma krav då det tydligen glider "prima" på era datorer! Kan ju säga att när apachen kommer och det börjar smälla så glider det inte alls trevligt! Eller om man står vid rivet hus som ryker... eller APCn... men fine, ni har väl superklockat så det är väl lugnt

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

På en full server kan man knappt maxa BFBC2 med en Ph II, på grafiksidan räcker ett 6850 mer än väl om man inte laddar på med AA, HBAO, AF osv.

Instämmer, min signatur maxar med 32x AF och 16x AA utan problem. Full hd så klart.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

sitter på en i5 750 och ett 8800gtx och kör bfbc2 i 1680x1050 allt på high 2x AA.
inget lagg över huvudtaget och jag har inte överclockat eller något sådant.
det finns ett litet internet lagg doc.
Hitbox och sega explosioner fast när jag kollar min FPS så ligger jag som lägst på 42fps så det mesta lagg ni märker är antagligen server relaterat.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Min dator i sign maxar iaf BFBC2 utan att behöva anstränga sig ens i 1920x1080 med ALLT på MAX. Sen har jag dock märkt att vad man har för ljud inställning påverkar CPU belastningen. Samma gäller VoIP och sånt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Hedersmedlem

Det går inte att jämföra hur bra spel "flyter" utan att själv jämföra mellan olika konfigurationer om det inte finns ett standardiserat prestandatest. Jag tycker t ex att allt under 60 FPS konstant är "lagg", men vissa nöjer sig med 30 FPS konstant.

Man kan ju hoppas att BF3 kommer vara lite bättre optimerat än BF BC2 eftersom det enligt dem själva har lagts så mycket krut på PC-versionen, och de har förhoppningsvis lärt sig ett och annat efter BC2, som var allt annat än bra optimerat. Ännu viktigare än prestandan tycker jag faktiskt är att den ökända "net-coden" som har legat bakom många svordomar, trollinlägg och rent digitalt hat blir åtgärdad till något som faktiskt fungerar.

Jag kommer troligen få skit för den här jämförelsen, men hoppa in och spela ett valfritt CoD-spel på valfri europeisk server och jämför den träffregistreringen med den bästa servern du kan hitta på BC2 så minns man snabbt hur bra det faktiskt kan vara om man gör det rätt. Vad jag har läst så beror det hela på att DICE använder server-baserad träffregistrering istället för klient-baserad (om någon vet mer om detta får ni gärna förklara mer) för att motverka fusk.

Permalänk
Medlem

Intel Core i7 2600K, 8GB RAM, 2xGigabyte GF460 1GB Super OC, inga problem med BC2 1920x1080, vilket kanske inte är så förvånande

Visa signatur

Stationär: Intel Core i7 2600K, 16GB DDR3, Gigabyte GF680 OC 2GB SLI
Bärbar: Macbook Air 13", Intel Core i7, 8GB DDR3
HTPC: Intel i3 3220, 4GB DDR3, 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Falskt eller ej, systemkraven borde väl landa där hur som helst, om inte högre Ser ju minst sagt krävande ut!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av widL:

Det går inte att jämföra hur bra spel "flyter" utan att själv jämföra mellan olika konfigurationer om det inte finns ett standardiserat prestandatest. Jag tycker t ex att allt under 60 FPS konstant är "lagg", men vissa nöjer sig med 30 FPS konstant.

Man kan ju hoppas att BF3 kommer vara lite bättre optimerat än BF BC2 eftersom det enligt dem själva har lagts så mycket krut på PC-versionen, och de har förhoppningsvis lärt sig ett och annat efter BC2, som var allt annat än bra optimerat. Ännu viktigare än prestandan tycker jag faktiskt är att den ökända "net-coden" som har legat bakom många svordomar, trollinlägg och rent digitalt hat blir åtgärdad till något som faktiskt fungerar.

Jag kommer troligen få skit för den här jämförelsen, men hoppa in och spela ett valfritt CoD-spel på valfri europeisk server och jämför den träffregistreringen med den bästa servern du kan hitta på BC2 så minns man snabbt hur bra det faktiskt kan vara om man gör det rätt. Vad jag har läst så beror det hela på att DICE använder server-baserad träffregistrering istället för klient-baserad (om någon vet mer om detta får ni gärna förklara mer) för att motverka fusk.

Vid server baserad träffregistrering så låt oss säga att du skjuter du ett perfekt skott, spelet registrerar skottet och skickar informationen till servern. Servern bedömmer sen om du träffar. fördröjningen som skickandet av informationen skapar kan vara avgörande för om du träffar eller inte. Vid klientbaserad träffdetektering så skjuter du skottet och spelet registrerar att det skjuts OCH att du träffar och skickar sen det till servern, det gör din träffbild som om det är ett lokalt spel men öppnar också möjligheten att fuska genom att skicka modifierad information t.ex. att du får hs varje gång.

ex på detta fusk: http://www.youtube.com/watch?v=MyV_b6oLeo4

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω