Permalänk
Medlem
Skrivet av UnDead:

Använder man en googlad bild måste man ju självklart byta namn på den innan man hostar den själv. Tror däremot inte det är något större problem eftersom dom flesta postar sina egna skärmdumpar.

Ja men eller hur. Jag var helt "har google gjort en sökfunktion så man kan skicka en bild och få en film som svar, fräääääänt"

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnDead:

Använder man en googlad bild måste man ju självklart byta namn på den innan man hostar den själv. Tror däremot inte det är något större problem eftersom dom flesta postar sina egna skärmdumpar.

Nej nej, det funkar med vilka bilder som helst. Tar man en skärmdump så se till att inte googles nya funktion länkar till filmen.

Tokyo gore police
Zodiac
Billy Madison
Pahat Pojat
Irreversible

Några exempel på filmer från de senaste sidorna som hittas lätt. Testa!

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, hur ska man söka, och vad ska jag göra så folk inte kan söka på mina bilder?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Nej nej, det funkar med vilka bilder som helst. Tar man en skärmdump så se till att inte googles nya funktion länkar till filmen.

Tokyo gore police
Zodiac
Billy Madison
Pahat Pojat
Irreversible

Några exempel på filmer från de senaste sidorna som hittas lätt. Testa!

Ser nu vad du menar och när man kopierar in bildadressen i google och trycker på testa bildsöking får man upp bilden och filmens namn

Hur man nu ska kunna göra något åt det vet jag dock inte tyvärr och det här var tråkigt.

Det går inte att göra på drdukes the thin red line så jag vet inte vad som gör att det går på vissa och inte andra

Permalänk
Medlem

http://www.google.com/imghp?hl=en

Tryck på kameran i sökfältet, kopiera adressen till bilden där och bekräfta så att inte filmen kan hittas där innan ni postar på forumet. Hittar ni filmen så försök med en annan skärmdump.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

http://www.google.com/imghp?hl=en

Tryck på kameran i sökfältet, kopiera adressen till bilden där och bekräfta så att inte filmen kan hittas där innan ni postar på forumet. Hittar ni filmen så försök med en annan skärmdump.

Jag vet inte vilken kamera du pratar om men på google.se ser det ut så här nu när jag kollar på irrreversible.

http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&q=http:%2F%2Fi.imgur.co...

Och sen trycker man på testa bildsökning om du vill söka efter matchande bilder och då får man fram filmen och detta förstör ju mycket och blir jobbigt att hålla koll på vad som går att söka på och inte av bilderna man lägger upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnDead:

Jag vet inte vilken kamera du pratar om men på google.se ser det ut så här nu när jag kollar på irrreversible.

http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&q=http:%2F%2Fi.imgur.co...

Och sen trycker man på testa bildsökning om du vill söka efter matchande bilder och då får man fram filmen och detta förstör ju mycket och blir jobbigt att hålla koll på vad som går att söka på och inte av bilderna man lägger upp

men sick, är det ngn som har tagit exakt samma dump som jag? det är ju helt osannolikt

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnDead:

Jag vet inte vilken kamera du pratar om men på google.se ser det ut så här nu när jag kollar på irrreversible.

http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&q=http:%2F%2Fi.imgur.co...

Och sen trycker man på testa bildsökning om du vill söka efter matchande bilder och då får man fram filmen och detta förstör ju mycket och blir jobbigt att hålla koll på vad som går att söka på och inte av bilderna man lägger upp

Kamerafunktionen finns bara på engelska google än så länge, länk finns i min senaste kommentar. Detta kommer bli jobbigare, men hittar inte google filmen genom att länka bilden så bör det räcka för att inte någon ska kunna fuska.

Permalänk
Medlem

Gäller att alla kollar upp via google när man lägger upp en bild verkar det som.

Jag har inte någon kamera när jag klickar på din länk men det är väl samma funktion som jag visar i mitt inlägg med google.se.

Det är sant att det räcker för att slippa fusk, men hoppas att alla nu kollar upp det extra innan man lägger upp en bild.

Det förstör ju även att det inte går att lägga upp den bild man tänkt sig för att det ska bli klurigt eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnDead:

Gäller att alla kollar upp via google när man lägger upp en bild verkar det som.

Jag har inte någon kamera när jag klickar på din länk men det är väl samma funktion som jag visar i mitt inlägg med google.se.

Det är sant att det räcker för att slippa fusk, men hoppas att alla nu kollar upp det extra innan man lägger upp en bild.

Det förstör ju även att det inte går att lägga upp den bild man tänkt sig för att det ska bli klurigt eller liknande.

Japp, det är samma funktion på google.se när man gör så.

Jag är inte säker på hur det fungerar heller. Det verkar som att specifika bilder som sista bilden i Tokyo Gore Police så hittar google filmen ganska lätt. Andra bilder där vanliga saker syns, t.ex många bilar, eller personer som talar så hittas inte filmen utan endast "Visually similar images" kommer upp på engelska google.

Permalänk
Medlem

Tokyo Gore Police-bilden, den sista där är ju näst intill precis samma som den jag hade trots att jag tog den helt själv. Kusligt lika
Men ändå lite jobbigt med en sån funktion, gör ju hela moviequizzen genast mycket jobbigare

Visa signatur

Var inte för optimistisk, ljuset i tunneln kan va ett tåg.

Permalänk
Medlem

Mycket skumt. Den senaste bilden som liorcifer la upp går det inte att söka på men jag har sett filmen så jag tar den och testar en ny. Det är Ninja Assassin.

Mycket besvärligare blir det och håller med om det pipe

Den här går väl inte att söka på visst?

Poänglistan:

63p - Pipe
60p - Frantic
56p - DrDuke
33p - Hammar
15p - JackeShan, Skuttokova
14p - Liorcifer
12p - rankko,tistatos, Captain Beyond
9p - -=FULLMOON=-, Rba, IsseBisse
8p - Funnyvlad, Polka
7p - Volvo_Jonas
6p - Tomas_88
5p - 51eYez, ThePhotoHead
4p - tcntad, Lasse.L
3p - magnusvmt, Lappa, Lingon
2p - Imbapontus91, K4rl, Xerbee, Lakanman, 4everapple, turbi, Ync, Forsberg1
1p - dala56, Hal0, freddanb, Zimonk, Hawkeye01, Crazy Ferret, Crazzir, funky_monkey, Killerolav, MyRus, Klixman

Permalänk
Medlem

The Blind Side - http://www.imdb.com/title/tt0878804/
Riktigt bra film med Sandra Bullock, även om jag inte är någon fan av henne.

Visa signatur

"Inte alltid, bara ibland"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klixman:

The Blind Side - http://www.imdb.com/title/tt0878804/
Riktigt bra film med Sandra Bullock, även om jag inte är någon fan av henne.

Rätt och jag tycker också att det är en riktigt bra film

Permalänk
Medlem

Haha, tänkte se den igår men orkade inte.

Permalänk
Medlem

Poänglistan:

63p - Pipe
60p - Frantic
56p - DrDuke
33p - Hammar
15p - JackeShan, Skuttokova
14p - Liorcifer
12p - rankko,tistatos, Captain Beyond
9p - -=FULLMOON=-, Rba, IsseBisse
8p - Funnyvlad, Polka
7p - Volvo_Jonas
6p - Tomas_88
5p - 51eYez, ThePhotoHead
4p - tcntad, Lasse.L
3p - magnusvmt, Lappa, Lingon
2p - Imbapontus91, K4rl, Xerbee, Lakanman, 4everapple, turbi, Ync, Forsberg1, Klixman
1p - dala56, Hal0, freddanb, Zimonk, Hawkeye01, Crazy Ferret, Crazzir, funky_monkey, Killerolav, MyRus

Visa signatur

"Inte alltid, bara ibland"

Permalänk
Medlem

A tale of two sisters?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

A tale of two sisters?

Nej

Visa signatur

"Inte alltid, bara ibland"

Permalänk
Medlem

Wu jian dao?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Nej, inte den heller. Jag har laddat upp med tre nya bilder. Ni får kvällen på er att komma på filmen, annars byter jag film.

Visa signatur

"Inte alltid, bara ibland"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klixman:

Nej, inte den heller. Jag har laddat upp med tre nya bilder. Ni får kvällen på er att komma på filmen, annars byter jag film.

Andra bilden visar ju via google vad det är för film så ta bort den. Det var ju det som vi fick veta av JackeShan igår och pratade om att det var viktigt att kolla att bilden inte går att hitta via google innan man lägger upp den här.

Den här nya funktionen av google kommer att kräva att alla håller koll på det även om det blir lite mer besvärligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnDead:

Andra bilden visar ju via google vad det är för film så ta bort den. Det var ju det som vi fick veta av JackeShan igår och pratade om att det var viktigt att kolla att bilden inte går att hitta via google innan man lägger upp den här.

Ser man på, det gjorde den visst. Samma sak med sista bilden. Det gör det hela mycket svårare då man kanske inte kan visa viktiga ledtrådar.

Visa signatur

"Inte alltid, bara ibland"

Permalänk
Medlem

Som du säger blir det både svårare och besvärligare men ska väl inte vara omöjligt ändå.

Permalänk
Medlem

Den filmen var A Bittersweet Life men den hade jag inte tagit för jag kan nog räkna mina asiatiska filmer som jag sett på min ena hand. Jag lägger upp en ny för det blev visst inte någon ny film från klixman.

Poänglistan:

63p - Pipe
60p - Frantic
56p - DrDuke
33p - Hammar
15p - JackeShan, Skuttokova
14p - Liorcifer
12p - rankko,tistatos, Captain Beyond
9p - -=FULLMOON=-, Rba, IsseBisse
8p - Funnyvlad, Polka
7p - Volvo_Jonas
6p - Tomas_88
5p - 51eYez, ThePhotoHead
4p - tcntad, Lasse.L
3p - magnusvmt, Lappa, Lingon
2p - Imbapontus91, K4rl, Xerbee, Lakanman, 4everapple, turbi, Ync, Forsberg1, Klixman
1p - dala56, Hal0, freddanb, Zimonk, Hawkeye01, Crazy Ferret, Crazzir, funky_monkey, Killerolav, MyRus

Permalänk
Medlem

zombieland

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem
Skrivet av liorcifer:

zombieland

Japp

Permalänk
Medlem

Poänglistan:

63p - Pipe
60p - Frantic
56p - DrDuke
33p - Hammar
15p - JackeShan, Skuttokova, Liorcifer
12p - rankko,tistatos, Captain Beyond
9p - -=FULLMOON=-, Rba, IsseBisse
8p - Funnyvlad, Polka
7p - Volvo_Jonas
6p - Tomas_88
5p - 51eYez, ThePhotoHead
4p - tcntad, Lasse.L
3p - magnusvmt, Lappa, Lingon
2p - Imbapontus91, K4rl, Xerbee, Lakanman, 4everapple, turbi, Ync, Forsberg1, Klixman
1p - dala56, Hal0, freddanb, Zimonk, Hawkeye01, Crazy Ferret, Crazzir, funky_monkey, Killerolav, MyRus

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem

The Expendables?

Visa signatur

Var inte för optimistisk, ljuset i tunneln kan va ett tåg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PiPe:

The Expendables?

Stämmer bra det

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem

Poänglistan

64p - Pipe
60p - Frantic
56p - DrDuke
33p - Hammar
15p - JackeShan, Skuttokova, Liorcifer
12p - rankko,tistatos, Captain Beyond
9p - -=FULLMOON=-, Rba, IsseBisse
8p - Funnyvlad, Polka
7p - Volvo_Jonas
6p - Tomas_88
5p - 51eYez, ThePhotoHead
4p - tcntad, Lasse.L
3p - magnusvmt, Lappa, Lingon
2p - Imbapontus91, K4rl, Xerbee, Lakanman, 4everapple, turbi, Ync, Forsberg1, Klixman
1p - dala56, Hal0, freddanb, Zimonk, Hawkeye01, Crazy Ferret, Crazzir, funky_monkey, Killerolav, MyRus

Edit: En till bild uppe

Visa signatur

Var inte för optimistisk, ljuset i tunneln kan va ett tåg.