App skapare (Andriod och/eller iPhone) se hit!

Permalänk
Medlem

App skapare (Andriod och/eller iPhone) se hit!

Hejsan,

Jag har en idé avseende en applikation till Smartphones som jag tror ganska stort på.
Däremot är mina programeringskunskaper begränsade och därav vill jag gärna ventilera mina idéer med någon som är duktig inom denna gebit.

Så min fråga är nu, om det finns någon här som är sugen på att vara med om att skapa denna applikation, skicka gärna ett PM till mig så pratar vi mer!

Ha det gött!

Permalänk
Medlem

Det är det gamla vanliga "Jag har en bra idé men kan inte programmera så nu vill jag att någon annan ska göra min app åt mig gratis och så delar vi på vinsten "när" den börjar dra in pengar. Jag är, trots att jag inte gjort någonting själv, värd minst 50% av intäkterna eftersom jag hade en så bra idé" antar jag?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Skrivet av Loaded:

Det är det gamla vanliga "Jag har en bra idé men kan inte programmera så nu vill jag att någon annan ska göra min app åt mig gratis och så delar vi på vinsten "när" den börjar dra in pengar. Jag är, trots att jag inte gjort någonting själv, värd minst 50% av intäkterna eftersom jag hade en så bra idé" antar jag?

Ja, självklart !
Utan idén så hade det ju inte blitt någon affär hur som helst. 50/50 låter som en rättvis fördelning av ev. intäkter.

//Patrik

Permalänk
Medlem

Fast nu tänker ni lite fel angående intäkterna. Som tredje trådsvarsadministration bör jag ha skälig rättighet till minst 25% av intäkterna. Jag har lagen på min sida, så försök inget lurt nu!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Idéer är i stort sett inte värda något alls. Som iPhone-utvecklare får man, så fort man råkar nämna vad man jobbar med, en drös "jättebra" idéer där intäkterna sedan skall splittas lika osv.

Vill du övertyga en utvecklare om att utveckla din idé så bör du lämpligtvis själv ha någon form av expertis som kan hjälpa idéen att bli värd något. Kan säga att jag själv gärna hade utvecklat för någon som är (dokumenterat) grym på sälj/marknadsföring och då kanske 50/50 hade varit en bra uppdelning.
Om du själv inte har något att erbjuda förutom idéen så får du nog kallt räkna med att hosta upp pengar i förväg. Är det en väldigt simpel app klarar du dig nog på kanske 25kkr, men av någon anledning brukar de flesta idéer sällan vara simpla när det är någon okunnig som står bakom dem.