Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Skrivet av m3nl0l:

Nu får man ju använda hjärnan lite, växlar alltid användare när jag går ifrån / tänker sova på LAN. (DH är också ett LAN!)

Ja, men han kan ju ha däckat med^^ så han får ju skylla sig lite själv

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk

Här har du ett paket med två HD 6870. http://www.inet.se/kundvagn/visa/613380/2011-07-12

42% mer prestanda än GTX 570 men kostar ungefär samma om du köper grafikkorten från Webhallen http://www.webhallen.com/hardvara/122089-asus_radeon_hd_6870_... http://www.inet.se/kundvagn/visa/613380/2011-07-12 Asus CU II rekommenderar jag starkt över Inets 6870 eftersom Inets är dyrare och sämre än Webhallens Asus hd 6870 CU II.
Jag valde ett svagare nätagg men med bättre kvalité och det är modulärt. Ett system med två HD 6870 drar med Sweclockers testrigg 470W. Med din 2500k kommer systemet dra mindre än 400W, därför är 650W tillräckligt med marginal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solslidan:

Ja, men han kan ju ha däckat med^^ så han får ju skylla sig lite själv

(nej jag har vanligtvis inte skärmsläckare)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 7900 XTX / 2TB SSD / Arch Linux
Server 1: i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox
Server 2: i5-6500T / 32GB RAM / 1TB SSD / Proxmox

Permalänk
Avstängd
Skrivet av furuliden:

Här har du ett paket med två HD 6870. http://www.inet.se/kundvagn/visa/613380/2011-07-12

42% mer prestanda än GTX 570 men kostar ungefär samma om du köper grafikkorten från Webhallen http://www.webhallen.com/hardvara/122089-asus_radeon_hd_6870_... http://www.inet.se/kundvagn/visa/613380/2011-07-12 Asus CU II rekommenderar jag starkt över Inets 6870 eftersom Inets är dyrare och sämre än Webhallens Asus hd 6870 CU II.
Jag valde ett svagare nätagg men med bättre kvalité och det är modulärt. Ett system med två HD 6870 drar med Sweclockers testrigg 470W. Med din 2500k kommer systemet dra mindre än 400W, därför är 650W tillräckligt med marginal.

Okej, men det värkar vara awesome!
Men vill bara se, kommer jag kunna MAXA crysis 2 på HÖGSTA utan lagg osv?
Drf att 570 är grym i crysis 2:
http://www.youtube.com/watch?v=hVKEO7bTvdo

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Smygskitarn:

De är snabbare än ett ensamt GTX 570, dock finns det eventuella problem med crossfire, dels mjukvaruproblem och sen vet jag inte hur väl de kommer och passa i ett m-atx system.
Men för grym prestanda i spel är det två HD 6870 du ska köra på, slår allt annat för 3000kr.
Sen är väl det kortet DirectCU I ? Men det spelar ingen roll för det är en grym kylare

Edit: Videon du visade var väll utan DX11 ? Har för mig att patchen inte hade kommit i April.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Smygskitarn:

Jag vet inte hur krävande Crysis 2 är nu efter DX11 patchen, men spelar det någon roll? Om det inte maxar Crysis 2 kommer du köpa ett HD 6990 då? Det tror jag inte att du kommer att göra.
Det som betyder något är att HD 6870CF presterar en hel del bättre än GTX 570, för samma peng (3.000kr). Sedan är det upp till dig om du vill ha 42% mer prestanda eller välja GTX 570.
Du borde verkligen börja tänka lite själv, men låt mig göra dig en björntjänst denna gång.

Vi leker med tanken att du köper ett GTX 570. Om du senare vill stoppa in ett till GTX 570 i ditt mini-atx system kanske det blir överhettat, samt så kommer du behöva ett kraftigare nätagg, runt 750W (mer Watt behövs troligen om du vill överklocka grafikkorten+processor tungt). Vilket kommer att öka kostnaden litet samt ljudnivå.

Om man kan tänka själv så tycks det som att HD 6870CF passar dig bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Någon form av tejp.
Sovsäck.
Godis
Dricka (Svindyrt och lite att välja på på plats)
Kudde (EXTREMT VIKTIGT)
Grendosa (Glöm INTE!!)

Finns ett willys som tar max 10 min att gå till väldigt nära, under Dreamhack brukar t.ex godis kosta 40-50kr/kg och en platta powerking för ca 100kr, så dyrt är det inte

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem

Bokningen börjar 1 augusti för de som undrar
Detta kommer att bli mitt fjärde DH och vinter är SÅÅÅ mycket bättre

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannessb:

Taggad på det första någonsin

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hannessb:

Finns ett willys som tar max 10 min att gå till väldigt nära, under Dreamhack brukar t.ex godis kosta 40-50kr/kg och en platta powerking för ca 100kr, så dyrt är det inte

Jag vet, men jag gillar inte Willys sortiment på godis, och inte heller Powerking speciellt mycket. Är från stan så har mina egna ställen där jag köper in allt jag behöver!

(Hustler från Netto är ett tips, 81 kr för helt flak, riktigt goda!)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannessb:

fan jag känner mig som en riktig nörd när du säger att detta är ditt "fjärde":P
detta blir mitt 9:e DHW och om man räknar alla sommarna så är det 17gånger totalt på DH:P

Visa signatur

<Dator> Chassi: Fractal Design Torrent | CPU: Amd 9950X3D | CPU Kylare: Noctua NH-D15 G2 | MB: Msi X670E Gaming Plus WIFI | RAM: Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL30 | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB | GPU: Asus RTX 3080Ti Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zienx:

detta blir mitt 9:e DHW och om man räknar alla sommarna så är det 17gånger totalt på DH:P

Oooh nästan exakt lika många som mig

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Jag vet inte hur krävande Crysis 2 är nu efter DX11 patchen

Jag kör med dx11 patchen och hi-res texture pack och kan säga att det är ganska tungt för min dator att köra det (allt på max förrutom motion blur), får typ 40fps+ med det. Men man måste ju inte maxa alla spel.

OnT: Blir mitt tredje DH i vinter, har bara vart där DHW09 och DHW10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Oooh nästan exakt lika många som mig

Oldschool yo;)

Visa signatur

<Dator> Chassi: Fractal Design Torrent | CPU: Amd 9950X3D | CPU Kylare: Noctua NH-D15 G2 | MB: Msi X670E Gaming Plus WIFI | RAM: Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL30 | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB | GPU: Asus RTX 3080Ti Strix

Permalänk
Skrivet av Zienx:

Du börjar helt enkelt bli för gammal Dennis!

Dreamhack har tyvärr utvecklats till ett dagis, vilket man inte längre orkar med.
Gick på mitt sista för 2 år sedan.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zienx:

En redig veteranlanare då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kommer garanterat komma på DH Winter 2011. Ska ta med mig dator2 till dreamhack, eftersom den är liten och smidig att bära med sig. Dator1 med 2 st Radeon 6990 får stanna hemma. Är rädd om den, liksom min nya 27 tums samsung med 3D stöd.

Brukar bo på Vandrarhemmet A6 i eget rum, eftersom jag inte gillar att sova i sovsalar med massa folk som snarkar. Ser framemot att gå på mitt 6:e Dreamhack i år. Diggar tillställningen fett.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win11 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Skrivet av Nätokraten:

Jag kommer garanterat komma på DH Winter 2011. Ska ta med mig dator2 till dreamhack, eftersom den är liten och smidig att bära med sig. Dator1 med 2 st Radeon 6990 får stanna hemma. Är rädd om den, liksom min nya 27 tums samsung med 3D stöd.

Brukar bo på Vandrarhemmet A6 i eget rum, eftersom jag inte gillar att sova i sovsalar med massa folk som snarkar. Ser framemot att gå på mitt 6:e Dreamhack i år. Diggar tillställningen fett.

/flex

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Medlem

Ni som ska på DHW2011 kan ju vara med o tagga till http://www.facebook.com/?ref=home#!/event.php?eid=19221582082..., lite mycket fjorrar menmen

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Avstängd

Har bara en fråga angående DHW
Jag kommer komma dit med en dator värd 13 tusen, hur fan kan jag gå å sova i sovsalen när min dator står helt.. liksom öppet?
Det är ju inte säkert alls....

Permalänk
Medlem

Tråkigt att man flyttat upp till norrland och inte kan ta sig ner till jönköping nu när man verkligen skulle behöva det

Visa signatur

Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, 4070 Super, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB, Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Smygskitarn:

Har bara en fråga angående DHW
Jag kommer komma dit med en dator värd 13 tusen, hur fan kan jag gå å sova i sovsalen när min dator står helt.. liksom öppet?
Det är ju inte säkert alls....

Det är rätt säkert, i princip inga stationära datorer stjäls under Dreamhack. Jag menar, ingen vågar stå och dra ut sladdar osv och släpa iväg den mitt bland allt folk. Crew kommer fråga om du bär ut en dator under eventet dessutom.
Sedan så kan ni ju ha grannsamverkan, att ni hjälps åt, de som sitter runt omkring, att hålla kolla på grejerna.

Under mina 5 Dreamhacks har iallafall ingen jag har känt blivit av med något, och det bästa sättet att uppnå det är att helt enkelt tänka efter en sekund extra innan man går från datorn. Att lägga mobilen på bänken och gå iväg är med andra ord ingen höjdare.

Mobiler och laptops är det som stjäls, håller man koll på dessa klarar man sig!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leifson:

Det är rätt säkert, i princip inga stationära datorer stjäls under Dreamhack. Jag menar, ingen vågar stå och dra ut sladdar osv och släpa iväg den mitt bland allt folk. Crew kommer fråga om du bär ut en dator under eventet dessutom.
Sedan så kan ni ju ha grannsamverkan, att ni hjälps åt, de som sitter runt omkring, att hålla kolla på grejerna.

Under mina 5 Dreamhacks har iallafall ingen jag har känt blivit av med något, och det bästa sättet att uppnå det är att helt enkelt tänka efter en sekund extra innan man går från datorn. Att lägga mobilen på bänken och gå iväg är med andra ord ingen höjdare.

Mobiler och laptops är det som stjäls, håller man koll på dessa klarar man sig!

Okej tack
Men kommer man se dig på Dreamhack då? =D
Skulle vara kul o träffa lite folk

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte234:

du kan inte höra någonting från datorn och att sova är inte de lättaste:) bättre å sitta i b sen sticka till d när man vill ha kul.

Skickades från m.sweclockers.com

Man sitter i D hela tiden, där händer allt, hög musik så man inte somnar etc, alla saker och spelningar sker i d

Skrivet av Smygskitarn:

Ja men du vill ha din dator någonstans det är kul? (d)
Sticka till D? Gå dit och göra vad när man inte har sin dator.. Plus att man går ju till Sovsalen när man ska sova, man sover ju inte vid datorn? -_-

Jag brukar vara uppe dom två första dygnen sova nån timme på mitt tangentbord, vara uppe ett dygn till och sova på morgonen innan det hela slutar. Kanske borde ändra mina sovvanor lite, vem vet

Hur gör ni?

Edit: ska vi fixa något sweclockers möte på winter där lite folk i tråden kan träffas? ^^
Edit^2: om ni bor i göteborg kanske ni kan få / ge skjutts till andra dreamhackare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Smygskitarn:

Okej tack
Men kommer man se dig på Dreamhack då? =D
Skulle vara kul o träffa lite folk

Hehe, nog kommer jag vara där alltid! Leta efter en stor vit dator med röda lysdioder uppepå en bänk!

Skrivet av spel565:

Man sitter i D hela tiden, där händer allt, hög musik så man inte somnar etc, alla saker och spelningar sker i d

Jag brukar vara uppe dom två första dygnen sova nån timme på mitt tangentbord, vara uppe ett dygn till och sova på morgonen innan det hela slutar. Kanske borde ändra mina sovvanor lite, vem vet

Hur gör ni?

Jag själv kör som så att jag dygnar första natten, sover cirka 5 timmar o sovsalen andra natten, dygnar sista. Nu sista blev det även en spontan en timme long power nap på tangentbordet första natten (eller natt och natt, typ 10 på morgonen..), vilket var minst sagt positivt, gav bättre DH-feeling! Så den kommer antagligen hamna i rutinen

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leifson:

Hehe, nog kommer jag vara där alltid! Leta efter en stor vit dator med röda lysdioder uppepå en bänk!

Jag själv kör som så att jag dygnar första natten, sover cirka 5 timmar o sovsalen andra natten, dygnar sista. Nu sista blev det även en spontan en timme long power nap på tangentbordet första natten (eller natt och natt, typ 10 på morgonen..), vilket var minst sagt positivt, gav bättre DH-feeling! Så den kommer antagligen hamna i rutinen

Hah soft =D
Jag längtar som fan..
Det ända problemet är hur jag ska ta mig dit med mina polare... pappa blir lite arg när jag säger att jag ska åka tåg (bor i Uppsala) pga att jag har en helt ny dator med mig värd 13K...
Ingen kan skjutsa oss heller...
Vi får se vad som händer ^^

Permalänk
Medlem

Blir första gången på DH för mig. Finns det någon 7elvene eller pressbyrå i närheten?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HoBb3:

Blir första gången på DH för mig. Finns det någon 7elvene eller pressbyrå i närheten?

Nä.

Finns ett stort Willys cirka tio minuters gång från eventet dock. Vi brukar vara för lata för att gå dit dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

vad ska du köpa? varför undrar du? (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Det mesta finns ju på dreamhack dock

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 7900 XTX / 2TB SSD / Arch Linux
Server 1: i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox
Server 2: i5-6500T / 32GB RAM / 1TB SSD / Proxmox