Klocka 5070 3dmark time spy

Permalänk
Medlem

Klocka 5070 3dmark time spy

Hej
Jag har lite frågor om att klocka ett rtx 5070.
Då jag inte direkt har någon tidigare erfarenhet av att klocka så undrar jag om resultatet är OK.
Jag använder msi afterburner och 3dmark time spys test i 1440p. Jag har inte ändrat några inställningar i 3dmark.

Anledningen till att jag frågar är för att jag tyckte att det gick att skruva upp frekvenserna rätt mycket mer än vad jag trodde och undrar om detta är vanligt med 5070 korten.

Det enda jag gjort är att ha höjt ström budgeten i msi afterburner till 120% och sedan ökat core clock och men clock lite i taget. (Jag vet att det finns mycket mer sofistikerat sätt men har varken tid eller ork att lägga ner timmar på det)

Jag har mestadels höjt core clock och ligger just nu på 350+ MHz och endast höjt Mem clock till 150+ MHz och kortet funkar utan problem.
Är detta normalt?

Kortet är ett Asus prime 5070
Cpu Ryzen 5900x

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem

Kanske ska lägga till Graphics score också 23180. Är det ett normalt resultat för ett 5070?

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av leverbrock:

Kanske ska lägga till Graphics score också 23180. Är det ett normalt resultat för ett 5070?

Vet ej, men här kan du jämföra med andra 5070: https://www.3dmark.com/search#advanced?test=spy%20P&cpuId=275...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Tack, men top 100 kanske inte var vad jag siktade mot 😀
Var mest intresserad av om det är normala värden för ett 5070 kort.

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av leverbrock:

När du har kört testet så finns det ett val för att jämföra. Klicka på compare och jämför med andra som har samma cpu och gpu. Du får kolla vad de kör för klockfrekvenser om du verkligen vill se om ditt resultat är bra eller ej i jämförelse.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | LG OLED 42C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

När du har kört testet så finns det ett val för att jämföra. Klicka på compare och jämför med andra som har samma cpu och gpu. Du får kolla vad de kör för klockfrekvenser om du verkligen vill se om ditt resultat är bra eller ej i jämförelse.

Tack, ska kolla 👍🏻

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk

Du kan klocka upp 50 korten rejält. Kör Memory på 2000 och Core på 325. Kör det på mitt 5070 Ti. Om du får några errors om LOD eller liknande är det pga 3D inställningarna i Nvidia kontrollpanelen. Där kan du även få ut mer kräm ur kortet.

Visa signatur

RTX 5070 TI Asus Rog Strix OC|12th i7 12700KF 4.70GHZ OC|32GB RAM|1 NVME SSD 2 Sata SSD.
Lian Li Fans| Corsair AIO|PSU ASUS ROG Strix 1000W Platinum.
Wooting 80he Keyboard|Steelseries Pro Superlight.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modda1337:

Du kan klocka upp 50 korten rejält. Kör Memory på 2000 och Core på 325. Kör det på mitt 5070 Ti. Om du får några errors om LOD eller liknande är det pga 3D inställningarna i Nvidia kontrollpanelen. Där kan du även få ut mer kräm ur kortet.

Ok, ska kolla ikväll. Jag drog upp core till 375+ igår utan problem. Ska bli intressant att se när det tar stop.

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk

Uppdatera gärna hur det går

Visa signatur

RTX 5070 TI Asus Rog Strix OC|12th i7 12700KF 4.70GHZ OC|32GB RAM|1 NVME SSD 2 Sata SSD.
Lian Li Fans| Corsair AIO|PSU ASUS ROG Strix 1000W Platinum.
Wooting 80he Keyboard|Steelseries Pro Superlight.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leverbrock:

I länken är det en graf överst där du kan se vad som är vanligast. Nu är det inte graphic score men overall score men det kanske ger en fingervisning.

Det var tanken med inlägget...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net