[FRÅGA] Spela upp 3d filmer på min panasonic 50plasma 3D

Permalänk

[FRÅGA] Spela upp 3d filmer på min panasonic 50plasma 3D

Tjoo, har en panasonic plasma tv 50tum som är 3D och full hd. Och jag undrar hur jag ska göra för att få 3d att funka när jag tankat ner en film. Jag har dragit ner två 3d filmer som är side by side och så har jag laddat ner power dvd 11 för att spela upp i, efter lite googlande så stog det att den skulle vara bra. Men jag får inga 3d effekter eller så, och det blir inte alls lika bra som det är i butikerna när man testar. Jag har självklart glasögon när jag provar.

Det är en mkv fil och jag spelar upp den från en vanlig dator, amd specs.

Jag har ställt in side by side på själva tv:n och i videospelaren..

Tacksam för hjälp för att få detta att funka.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

om du tar av dig brillorna, är bilden som vanligt eller 3d-suddig så att säga?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har datorns grafikkort stöd för 3d film?

Permalänk
Medlem

Dina grafikkort stöder inte 3D utan du får skaffa ett nytt grafikkort som stöder 3D, tex något av nvidia´s nya kort som stöder 3D, jag vet inte om något av AMD´s nyare kort stöder 3D.
Du hittar specifikationerna på dina grafikkort här http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd...

Visa signatur

.............................................................................

Permalänk
Hedersmedlem

Köp filmerna och spela upp i därför avsedd spelare.

* Tråd låst enl. §7 *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.