Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Varför är det bra ? Visst kanske mer realistiskt men sjukt jobbigt ju, låter ju som MoH som var skit.
Och ja jag vet att de hade ett liknande system i BF2, men det var ju typ 2005 ? Kom igen.

Variation förnöjer

Permalänk
Medlem

Helt jävla otroligt fick invite idag

lols fick inviten i fredags haha, tur man kollade gamla mailen

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av eratrix:

Helt jävla otroligt fick invite idag

lols fick inviten i fredags haha, tur man kollade gamla mailen

Då måste du spela ikapp nu! Det skulle ju komma en "wave" med invites i dag också, någon som har fått under dagen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Då måste du spela ikapp nu! Det skulle ju komma en "wave" med invites i dag också, någon som har fått under dagen?

Hahah joo det kan jag lova dig att jag kommer göra

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Inaktiv

Men hur får man en invite tilll BF3? Snälla svara mig!
/Alex

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160117:

Men hur får man en invite tilll BF3? Snälla svara mig!
/Alex

Det är helt random vilka som får det. Men du måste ha Veteran status och signa upp för deras nyhetsbrev som jag förstått det.
Och detta är Alpha testet, en öppen Beta kommer senare som alla får spela

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KKay:

Det är helt random vilka som får det. Men du måste ha Veteran status och signa upp för deras nyhetsbrev som jag förstått det.
Och detta är Alpha testet, en öppen Beta kommer senare som alla får spela

Ok men hur får jag Veteran status och vilket nyhetsbrev på vilken hemsida ska jag signa upp för?
/Alex

Permalänk
Medlem

Här fixar du Veteran status, du måste äga andra Battlefield spel alltså. http://www.battlefieldbadcompany2.com/veteran

Bläddra ner, "Sign up". http://www.battlefield.com/battlefield3

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KKay:

Här fixar du Veteran status, du måste äga andra Battlefield spel alltså. http://www.battlefieldbadcompany2.com/veteran

Bläddra ner, "Sign up". http://www.battlefield.com/battlefield3

Tack så hemskt mycket!
/Alex

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160117:

Tack så hemskt mycket!
/Alex

Tyckte även jag såg att man måste ha Veteran status 2 för att ha en chans att få invite till Alphan, men vet inte med säkerhet..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Verkar dock inte hända så mycket med invites idag, har inte sett något någonstans och klockan börjar bli "mycket".

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

Har en fråga om bf3, kommer den vara lika beroende av en snabb cpu som en grafikkort? är spelet optimerat för en 4 kärnig cpu eller spelar den mindre roll?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Fick hem MoH Tier 1 Edition idag och efter jag installerat det, uppdaterar multiplayerklienten, loggat in med med EA-konto och sedan skrivit in cd-keyn så fick jag två meddelanden som löd något i stil med "Your Limited Edition have been added to your account" samt "Your Tier 1 Edition have been added to your account". Efter två rundor multiplayer, vilket för övrigt vart rätt kul, skrev jag in samma cd-key i "Redeem Product Code"-fönstret i Origin och då la den till MoH Tier 1 Edition som ett installerat spel under "My Games" (dock går det inte start från origin). Är uppsignad för alla newsletters och sånt så nu är det väl bara att vänta och se om man säkrat någon Beta-invite...

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Har en fråga om bf3, kommer den vara lika beroende av en snabb cpu som en grafikkort? är spelet optimerat för en 4 kärnig cpu eller spelar den mindre roll?

Kan bara gissa baserat på BC2 att det nästan KRÄVER 3+ kärnor om det ska rulla bra.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tyckte även jag såg att man måste ha Veteran status 2 för att ha en chans att få invite till Alphan, men vet inte med säkerhet..

Jag har bara veteran status 1, och fick invite i fredags

Crossfire funkar ju galant i alphan iaf

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Fasiken! Veteran status 3 men fick endå ingen invite idag Hoppas på nästa gång istället

Permalänk

Jag vill också ha FAAAAAN, får ju ny datorn imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Verkar dock inte hända så mycket med invites idag, har inte sett något någonstans och klockan börjar bli "mycket".

zh1nt0 skrev för 2 minuter sedan på Twitter att koderna inte har skickats ut än. Alltså finns det fortfarande chans att flera nycklar släpps senare idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

zh1nt0 skrev för 2 minuter sedan på Twitter att koderna inte har skickats ut än. Alltså finns det fortfarande chans att flera nycklar släpps senare idag.

Det hoppas jag verkligen då jag har full veteran nu och har gjort allt för att få invite Hoppas kan man göra iaf!

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Medlem

Någon som har fått Alphan, som använder Eyefinity som kan säga om det fungerar? ;D

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av eratrix:

Jag har bara veteran status 1, och fick invite i fredags

Kul att höra, har också enbart Veteran status 1! *håller tummarna*

Visa signatur

OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem

jag fick en alfa invite utan någon veteran status och jag har inte signat mig på bf3 hemsidan
så det verkar lagom random

edit
den sidan vart också lite mysko nu när jag refreshade sidan så fick jag veteran status 1

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phooka:

jag fick en alfa invite utan någon veteran status och jag har inte signat mig på bf3 hemsidan
så det verkar lagom random

kanske nån du känner arbetar vid dice?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

kanske nån du känner arbetar vid dice?

nej det gör jag inte. dock så har den hoppat upp till veteran status 1

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phooka:

nej det gör jag inte. dock så har den hoppat upp till veteran status 1

Rank i Bfbc2? Har tydligen hört att ranken i bc2 har betydelse för att få invite

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

Rank i Bfbc2? Har tydligen hört att ranken i bc2 har betydelse för att få invite

rank 28 i bfbc2.

Visa signatur

Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

Veteran 1, rank 50 i bfbc2 om det nu skulle betyda något =/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Fick även svar av zh1nt0 angående MoH beta access. Det verkar inte spela någon roll om det är "Limited Edition" eller "Tier 1 Edition" eller om du har förbokat MoH eller ej. Så länge fodralet har den röda BF3 klistermärket så är man inne i den tidiga betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

Fick även svar av zh1nt0 angående MoH beta access. Det verkar inte spela någon roll om det är "Limited Edition" eller "Tier 1 Edition" eller om du har förbokat MoH eller ej. Så länge fodralet har den röda BF3 klistermärket så är man inne i den tidiga betan.

Tänkte precis skriva det! Så det betyder egentligen att dom som inte har fått mail angående den tidiga betan bör prata med EA support?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

Precis! Som jag skrev lite längre upp förut så när man kör igång multiplayern i MoH och skriver i sin cd-key så får man två notiser att både Limited Edition samt Tier 1 är aktiverade.

Pratade med supporten förut och det visade sig att man endast får BF3 beta access 12 månader efter MoH släpptes. Om wikipedia stämmer, vilket den ofta gör, så släpptes MoH 12 Oktober 2010 och BF3 kommer den 25 Oktober 2011 så alla som köper MoH Tier 1 och aktiverar det får beta access! Dock inte fått mail om det än (aktiverade MoH Tier 1 för dryga tre timmar sedan) men enligt support så skickar de ut de mailen lite då o då och inte direkt efter man reggat spelet.

Visa signatur

OLED55C9 | Switch 2