Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

Pratade precis med en Steve på ea's support och det är tydligen bara folk som har köpt Medal of honor Limited edition som får BF3 beta invite.

Steve: Battlefield 3 beta codes will be sent to the customers who have registered their copy of MoH Limited Edition with us.

Och inte till folk som har köpt Tier 1 Edition. Känner mig skit blåst nu för att jag har slösat 399kr på det. Argh...

Oroa dig inte, du kan lita på att vi med Tier 1 kommer att få en inbjudan också.

Har du registrerat MoH i Origin? Tror inte det är nödvändigt, men om du inte redan har fått ett mail där det står att du är garanterad en plats i betan så kan det ju vara värt att testa. Tar ju bara någon minut

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Oroa dig inte, du kan lita på att vi med Tier 1 kommer att få en inbjudan också.

Har du registrerat MoH i Origin? Tror inte det är nödvändigt, men om du inte redan har fått ett mail där det står att du är garanterad en plats i betan så kan det ju vara värt att testa. Tar ju bara någon minut

Har reggat det på Origin för några veckor sen, fortfarande inget mail angående betan.. Har du fått mail eller?

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

Har reggat det på Origin för några veckor sen, fortfarande inget mail angående betan.. Har du fått mail eller?

Ja, det står att min plats i betan är "bokad".

Permalänk
Skrivet av mkrl:

Pratade precis med en Steve på ea's support och det är tydligen bara folk som har köpt Medal of honor Limited edition som får BF3 beta invite.

Steve: Battlefield 3 beta codes will be sent to the customers who have registered their copy of MoH Limited Edition with us.

Och inte till folk som har köpt Tier 1 Edition. Känner mig skit blåst nu för att jag har slösat 399kr på det. Argh...

Och var gör man den registreringen?

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Ja, det står att min plats i betan är "bokad".

Du har Medal of honor Tier 1 Edition med det röda triangeln på vänstra sidan där det står Battlefield 3 Beta invitation included? La du till det i origin som det första du gjorde eller hur gick du till väga för att få mailet? Uppskattar info

eller

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag registrerade mitt moh tier 1 edition på origin klienten och det står bara "installerad" på status så jag kan inte starta spelet med origin och på senast spelad står det -- även fast jag har startat spelet manuellt och kört multiplayer några rundor. Jag har även registrerat BF2 och bfbc2 och dessa fungerar perfekt med statusen "klar att spela". Någon som vet om det vart rätt med MoH?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

Du har Medal of honor Tier 1 Edition med det röda triangeln på vänstra sidan där det står Battlefield 3 Beta invitation included? La du till det i origin som det första du gjorde eller hur gick du till väga för att få mailet? Uppskattar info

Jajamen: http://s3.discshop.se/img/front_large/80688/medal_of_honor_ti...
I fodralet fanns även ett papper med en länk till http://www.ea.com/beta
Står Tier 1 Edition i Origin också.

Spelade online med mitt EA-konto och då dök det upp i "mina spel" på kontot. Registrerade sedan i Origin.

Dagen efter (typ, kommer inte ihåg vilket datum jag registrerade) fick jag ett mail: "BF3 Alfatest - uppdatering från DICE"
I mailet står det i stor orange text att min plats i betan är bokad: http://newsletters.ea.com/2011/BATTLEFIELD/BF3_MOH_EXPLAIN/sv....

Under den orangea texten står det så här:
Tack för ditt köp av Medal of Honor™ Limited Edition som inkluderar access till det kommande betatestet av Battlefield 3! Vi gör stora framsteg med Battlefield 3 och vi kan knappt bärga oss tills dess att vi får dela det med er. Vi kommer att starta betatestet under september och du står fortfarande på den exklusiva listan över dem som får tidig access till betan.

Visserligen står det Limited Edition i mailet, men jag tror inte det är något att bry sig om.

Skrivet av spot_1337:

Jag registrerade mitt moh tier 1 edition på origin klienten och det står bara "installerad" på status så jag kan inte starta spelet med origin och på senast spelad står det -- även fast jag har startat spelet manuellt och kört multiplayer några rundor. Jag har även registrerat BF2 och bfbc2 och dessa fungerar perfekt med statusen "klar att spela". Någon som vet om det vart rätt med MoH?

Det står installerad för mig också. BF2142 och Crysis 2 går att starta ifrån Origin, men inte MoH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Hm.. okej kan det inte vara så att du bara har haft tur att du fick det mailet? För du sa ju själv att det står LE i mailet.

Gjorde precis som du så blir lite irriterad över att du fick men inte jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

Hm.. okej kan det inte vara så att du bara har haft tur att du fick det mailet? För du sa ju själv att det står LE i mailet.

Gjorde precis som så blir lite irriterad över att du fick men inte jag

Hur länge sen var det du registrerade på Origin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Hur länge sen var det du registrerade på Origin?

2 veckor sen kanske? Därför jag blir så less på att det funkar för andra men inte för en själv

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

2 veckor sen kanske? Därför jag blir så less på att det funkar för andra men inte för en själv

Okej. Ja, du borde ha fått ett mail vid det här laget.
Dom kanske skickas i vågor?

Permalänk
Medlem

De som köpt Tier 1-edition SKA få beta-invite, INTE bara de som förbokat Limited edition. Nuff said!

Sen så beror det nog på hur man köpt spelet. Köper man det på skiva så behövs ingen registrering på Origin, det enda du behöver göra är att skapa ett EA konto som du sen MÅSTE ha för att ens kunna spela MOH Multiplayer, så hur som helst så måste du ju skapa detta konto. Och sen är det inget annat du måste göra för att få beta-invite.

De som köpt MOH Tier 1 edition digitalt måste troligtvis antingen göra som ovan eller göra någon ytterligare registrering, men det vet inte jag för jag köpte mitt på skiva.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

haha vafan äre för länk du har , en redirect länk ifrån flashback som inte leder rätt?
varför inte bara länka direkt ifrån twitter istället? Sådär länkar man helt enkelt inte! Aldrig!

https://twitter.com/#!/L_Twin/status/94478963430277120

där har ni....

själv vet jag inte vad commo rose är dock , har ni snackat om det tidigare i tråden eller?

Edit : .. jaha , en radial meny med andra ord.

Oj jätteledsen att det blev så. Givetvis hade jag tänkt länka twitterinlägget! Men jag hade bara sovit 2.5 timmar innan jag postade det där. Ska rätta till det i min post

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

De som köpt Tier 1-edition SKA få beta-invite, INTE bara de som förbokat Limited edition. Nuff said!

Sen så beror det nog på hur man köpt spelet. Köper man det på skiva så behövs ingen registrering på Origin, det enda du behöver göra är att skapa ett EA konto som du sen MÅSTE ha för att ens kunna spela MOH Multiplayer, så hur som helst så måste du ju skapa detta konto. Och sen är det inget annat du måste göra för att få beta-invite.

De som köpt MOH Tier 1 edition digitalt måste troligtvis antingen göra som ovan eller göra någon ytterligare registrering, men det vet inte jag för jag köpte mitt på skiva.

Ok, låter ju intressant. Köpte mitt via game uk om det har någon påverkan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

Ok, låter ju intressant. Köpte mitt via game uk om det har någon påverkan.

Läs det här:
http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Permalänk
Medlem

Sitter just nu och pratar med inte en utan 3st på live support.

Först så sa han att det gällde alla som har en sticker på kartongen.
Sen ändrar han sig till att det bara är pre orders.

Då frågar jag om det till 100% finns någon info från EA om just Tier 1 beta access.
Han svarar att det inte finns någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Sitter just nu och pratar med inte en utan 3st på live support.

Först så sa han att det gällde alla som har en sticker på kartongen.
Sen ändrar han sig till att det bara är pre orders.

Då frågar jag om det till 100% finns någon info från EA om just Tier 1 beta access.
Han svarar att det inte finns någon.

Hahaha Vänd dom emot varandra!

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Recently a Medal of Honor: Limited Edition Beta newsletter went out to users. What is that all about?

Well, that newsletter says you are entitled to play the beta in September. It is however not a ticket or a code. If you purchased a copy of Medal of Honor with the Battlefield 3 Beta sticker on it, you are eligible for the Beta. If you have not received the newsletter, make sure you opt in on your EA Profile to receive them. Also, if you haven´t received the newsletter and own a copy of Medal of Honor: Limited edition, you are eligible to play in the beta.*

Permalänk
Medlem

"If you purchased a copy of Medal of Honor with the Battlefield 3 Beta sticker on it, you are eligible for the Beta" säger väl ändå allt, nu när det är från en officiell källa, eller hur? Se bara till att du är signad för att ta emot emails från EA (görs på din profilsida) så ska du nog få en Beta invite framöver.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

"If you purchased a copy of Medal of Honor with the Battlefield 3 Beta sticker on it, you are eligible for the Beta" säger väl ändå allt, nu när det är från en officiell källa, eller hur? Se bara till att du är signad för att ta emot emails från EA (görs på din profilsida) så ska du nog få en Beta invite framöver.

Jo men i samma inlägg så nämns "Medal of Honor" bara där, annars står det "Medal of Honor: Limited Edition" flera gånger.
Aja man kan bara hoppas, time will tell.

Permalänk

Verkar som att nya alpha-nycklar släpps under morgondagen!
http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/95566882345721858

Visa signatur

7800X3D | Asrock B650m pg riptide | Kingston 32GB Fury Beast 6000MHz | Asus RTX 4070 Dual | Corsair RM750x 750W | Fractal Design Meshify 2 Mini

Permalänk
Medlem

http://www.reddit.com/r/battlefield3/comments/iyn5n/demize99_...

"the m4 and m16 are default us starting weapons."

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

...

Oh!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Liten förklaring om Battlefield 3 Alfa och Betan
Rätt logiskt om man tänker efter, men frågan är om vi får se exakta datum snart

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Du vet väl att du gång på gång brutit alpha nda genom att prata om alphan och genom att filma och ladda upp en alpha-video.

Jag vet inte hur långt EA har tänkt ta det men i värsta fall kommer de banna nda-brytares EA-konton.

Just saying...

fick reda på imorse att min polare är en del utav alpha test gruppen och han har kontaktat EA och frågat om han får göra videos och lägga upp och dom sa ja så det är tillåtet att lägga upp videos.
fast du måste nog bara be om lov typ

här är hans kanal http://www.youtube.com/user/YourGamingTeam

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jake93:

fick reda på imorse att min polare är en del utav alpha test gruppen och han har kontaktat EA och frågat om han får göra videos och lägga upp och dom sa ja så det är tillåtet att lägga upp videos.
fast du måste nog bara be om lov typ

här är hans kanal http://www.youtube.com/user/YourGamingTeam

http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/95819394185306112

Han måste ha missuppfattat, för bf3 alpha film är inte tillåtet, däremot spel som redan är släppta är helt OK.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av aluminium:

...

Varför är det bra ? Visst kanske mer realistiskt men sjukt jobbigt ju, låter ju som MoH som var skit.
Och ja jag vet att de hade ett liknande system i BF2, men det var ju typ 2005 ? Kom igen.

Btw har jag fortfarande inte fått nåt mejl, känns fett drygt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Såklart man måste spela betan, vad tänkte jag på.. .) Är det för sent att "köpa" in sig i betan med MoH? Tack

Visa signatur

AMD 7800X3D | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | MSI GeForce RTX 4080 SUPER 16GB | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB 6000MHz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggelito:

Såklart man måste spela betan, vad tänkte jag på.. .) Är det för sent att "köpa" in sig i betan med MoH? Tack

Är spridda uppgifter, DICE och EA har sagt flera olika saker flera gånger.
Har du 99kr och kan inte vänta på BF3, go for it.