Permalänk

Ny spelmus + musmatta - proffesionell gaming

Sista delarna till mitt nya gamingrigg och jag är relativt säker på att jag ska köpa dem, men vill ändå veta om ni har haft problem med produkten/produkterna eller om jag ska byta dem till något mer prisvärt.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/663046/hej-d

Ergonomin på musen är ett krav, så det står egentligen bara mellan Qpad 5K och Mionix Naos 5000. Musmattan åsido är jag inte lika säker på. Den är säkert skitbra, men passar den musen som jag har valt och är den värd det priset?

Permalänk
Avstängd

Tja om du ska gå efter vad andra pro-gamers använder så hittar du ungefär 0 som använder allt det du skrivit.
Och ja det funkar.

Permalänk
Medlem

om du är en pro-gamer behöver du inte fråga ;D!

Men om du vill ha en skön och lite större mus som också är bra som fan utan en massa krimskrams kan jag rekomendera "microsoft intelli mouse 3.0"

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem

Själv så skulle jag rekommendera Logitech MX518 med en Steelseries Qck+.. Riktig gött!

Visa signatur

PSU: Plexgear PS-500W | CPU: Intel i5 2500K | RAM: 4GB Corsair XMS3 | Moderkort: MSI P67s C43 | Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 460 OC | Hårddisk(ar): Samsung Spinpoint 500GB x 3..

I5 BABY!

Permalänk
Medlem
Skrivet av am0berg:

Men om du vill ha en skön och lite större mus som också är bra som fan utan en massa krimskrams kan jag rekomendera "microsoft intelli mouse 3.0"

MS 3.0 + Qpad CT
Winning combo
(quake 3/4 proffs)

Permalänk
Avstängd

Jag funderar på vad vissa klassar som pro-gamer.
I mina ögon är Pro-gamer någon som åker på turneringar världen runt och både tävlar men även placerar sig relativt bra.
Att sitta i GM league i sc2, ligga R1 wow 3v3, Top valfri FPS ranking osv anser inte är något med pro-gamer att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av am0berg:

Intelli mouse 3.0 är kärlek nomnom

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitjunkie:

Qpad 5K och Mionix Naos 5000.

Qpad har lite bättre stöd för lillfingret, men jag tycker den är för lätt.
Lite bättre kvalitetskänsla i Mionix.
Mitt val blev Mionix när jag valde mellan dem, men jag är långt ifrån pro-gamer

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag har själv en QPAD 5K med en Steelseries 4HD (möjligtvis 9HD om du vill ha en större musmatta) och det blir nog inte en bättre kombo än så!

Älskar glidet och ergonomin. Grym balans mellan precision och snabbhet.