Permalänk
Medlem

det är tid o köpa ny dator

Som många säkert redan har gissat så ska jag köpa en dator pga bf3/mw3 osv
Men det här är bara en preliminär köplista då det säkert kommer komma bättre komponenter tills att spelen släpps
Här är vad jag har tryckt ihop(jag e dålig på sånt här): http://www.inet.se/kundvagn/visa/665285/2011-07-2
Så jag skulle uppskatta om ni kunde göra små "tweaks" här o där, säg gärna varför ni valt vad ni har valt då jag kanske lär mig något :P.
Budgeten ligger på ca 11k, så försök hålla er så nära som möjligt +- 500, Tack!

Permalänk
Medlem

Ser ganska bra ut. Jag skulle dock ta ett paket med 8gb internminne. Samt en Samsung F3 1tb disk. Blir ca 550kr dyrare, men dumt att snåla.

Lycka till!

Edit: Samt ett modulãrt nätagg, tro mig, det är värt det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Ser ganska bra ut. Jag skulle dock ta ett paket med 8gb internminne. Samt en Samsung F3 1tb disk. Blir ca 550kr dyrare, men dumt att snåla.

Lycka till!

ok tack nä jag håller med ska man köpa något kan man lika gärna spendera lite mer o få bättre, synd att man inte är rik bara :P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woogyboo:

ok tack nä jag håller med ska man köpa något kan man lika gärna spendera lite mer o få bättre, synd att man inte är rik bara :P.

Precis, internminnen är ju lätt att sätta in mera senare, så att jag tycker att du iaf ska byta ut hdd,n. Samt ett modulärt agg, det är ett helvetete att montera annars!

Man ångrar sig senare om man snålar, tro mig;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Precis, internminnen är ju lätt att sätta in mera senare, så att jag tycker att du iaf ska byta ut hdd,n. Samt ett modulärt agg, det är ett helvetete att montera annars!

Man ångrar sig senare om man snålar, tro mig;)

ni kan gärna modda min lista med det NI skulle köpa, med tanke på budgeten jag kan gå upp till 11.5 om det påverkar prestandan mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woogyboo:

ni kan gärna modda min lista med det NI skulle köpa, med tanke på budgeten jag kan gå upp till 11.5 om det påverkar prestandan mycket

Jag gör ett paket när jag kommer, sitter på bussen nu med en sunkig Android. Vid halv 5 kommer det ultimata paketet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Jag gör ett paket när jag kommer, sitter på bussen nu med en sunkig Android. Vid halv 5 kommer det ultimata paketet!

Ok bring it

Permalänk
Medlem

köp inte 2 gb ram-minnen, blir jobbigt att uppgradera framöver då. och köper du 4 gb stickor så räcker det inte med en, utan du måste ha 2 för att komma åt dual-channel. kör 2x4 gb istället!

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

köp inte 2 gb ram-minnen, blir jobbigt att uppgradera framöver då. och köper du 4 gb stickor så räcker det inte med en, utan du måste ha 2 för att komma åt dual-channel. kör 2x4 gb istället!

ok tack!

uppdaterat med 2x4GB ram

http://www.inet.se/kundvagn/visa/665657/2011-07-27

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woogyboo:

Ok bring it

Nu kommer det, vart lite försenad!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/665750/2011-07-2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

inga problem tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

vad jag hört ska xfx grafikort blivit riktigt ruttna
edit: http://www.inet.se/kundvagn/visa/666842/2011-07-27

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

vad jag hört ska xfx grafikort blivit riktigt ruttna
edit: http://www.inet.se/kundvagn/visa/666842/2011-07-27

Har jag inte hört något om.. Har alltid kört xfx och har inte vart något problem. Har du källa du kan länka till? Jag vill inte ifrågasätta, är bara nyfiken!:)

Permalänk
Medlem

jag har tänkt efter lite grann, det kanske är värt o behålla min nuvarande dator men fixa 2 nya grafikkort?

Min dator ATM: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=518495

Vad tycker ni investera i 2 nya kort?
känns lixom lite onödigt att lägga ut 10-12 tusen om det bara behövs 5 tusen för att få en bra dator för uppkommande spel?

ge mig råd och synpunkter

Permalänk
Medlem

Kan du ta reda lite mer om vilken socket moderkortet har och hur starkt nätagget är?

Hur det är med processorn är svårt att säga, men tror inte den flaskar. Det är ju absolut inget måste att köra dubbla grafikkort heller. Det blir mycket problem med med värme osv vilket jag inte vet om ditt chassi kan hantera. Sitter på mobilen satt orkar inte kolla runt så mycket. Jag skulle sålt datorn du har nu och bygga nytt för ca 9k.

Ciao

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Kan du ta reda lite mer om vilken socket moderkortet har och hur starkt nätagget är?

Hur det är med processorn är svårt att säga, men tror inte den flaskar. Det är ju absolut inget måste att köra dubbla grafikkort heller. Det blir mycket problem med med värme osv vilket jag inte vet om ditt chassi kan hantera. Sitter på mobilen satt orkar inte kolla runt så mycket. Jag skulle sålt datorn du har nu och bygga nytt för ca 9k.

Ciao

Joo men det är så jäkla svårt o sälja saker som är över 2 år. tvivlar på att jag skulle kunna få 1/3 av det ja köpte den för :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woogyboo:

Joo men det är så jäkla svårt o sälja saker som är över 2 år. tvivlar på att jag skulle kunna få 1/3 av det ja köpte den för :/

Så är det ju såklart. Kan du ta reda på hur många watt ditt nätagg samt socket på moderkort ska jag lösa ditt problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Så är det ju såklart. Kan du ta reda på hur många watt ditt nätagg samt socket på moderkort ska jag lösa ditt problem

Det får nog bli i på fredag, har inte tid o öppna skiten o titta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woogyboo:

Det får nog bli i på fredag, har inte tid o öppna skiten o titta

Okej adda mig "ossianbrus" på skype så kan vi snacka där då så slipper vi chatta i forumet med massa ot.

Hörs!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Har jag inte hört något om.. Har alltid kört xfx och har inte vart något problem. Har du källa du kan länka till? Jag vill inte ifrågasätta, är bara nyfiken!:)

http://www.sweclockers.com/nyhet/13859-fransk-datorsajt-publi...

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär MSI Z77A-S03 Inet edition | Intel I5 3570K | Noctua UH12P SE | 16GB Kingston Beast series | MSI GTX 1060 | Samsung SSD 840-Series 128GB + 256GB | Fractal Design Integra R2 650W | NZXT Source 210 Elite